Vattenpump m50 impeller i plast?

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
talibaneN

Post by talibaneN »

Finns både och, original är väl plast, dom jag köpt Till bmw på mekonomen har haft stålimpeller, har aldrig köpt nån till m50 iaf, men polarn har. och den va också i stål
PBRacing

Post by PBRacing »

talibaneN wrote:Finns både och, original är väl plast, dom jag köpt Till bmw på mekonomen har haft stålimpeller, har aldrig köpt nån till m50 iaf, men polarn har. och den va också i stål
nej daniel den är i rostfritt ;) men tror han syftade på ppf:s pumpar? hehe ;p
talibaneN

Post by talibaneN »

ja men jag har väl svårt att skilja material från material, because im a material boy im a material world.
PBRacing

Post by PBRacing »

haha sämst e du danne.. ;p men nog me offtopic nu :p hehe
Cruelty

...

Post by Cruelty »

pratade med en på bmw verkstad, han menade på att det spelar ingen roll om det e plast eller rostfritt. plast impellerna "mjuknar" efter ett tag,så där efter 10000 mil nog har du plockat isär motorn innna det :lol:
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Hansa

Post by Hansa »

Jag skulle tippa på att det inte är bmw själva som tillverkar dessa vattenpumpar, utan någon fristående firma, och då tillverkar dom med plastimellrar för att spara på materialkostnaderna? Vild chansning, men antar att det är så =) Lite som IKEA, är ju inte IKEA själva som tillverkar alla jävla prylar dom har.
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Post Reply