E34 M30B38 Turbo Racebil Tredje blocket gillt? och soppatänk
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Strandholm
Japan är Japan.. bil-populationen är ju lite annorlunda här. Rätt charmig på sitt sätt, speciellt när det gäller skylines!
Man kanske skulle lasta en container...
Ett par bekantas kärror, en R34 GT-R med det mesta gjort 2.6 liter T51R KAI Turbo, varvar 10000 rpm och sjukliga mängder kolfiber (det mesta lackat tyvärr...)
Lite mörkt så bilderna är väl sådär..
Uppgraderade bromsar och 19" 10.5 tum breda splitt med 275 R-däck runt om
Nya GT-R helt org i drivlinan men det räcker rätt långt annars bara lite kolfiber lite här och var och värre bromsar.
Japp stora bromsar här med!
Man kanske skulle lasta en container...
Ett par bekantas kärror, en R34 GT-R med det mesta gjort 2.6 liter T51R KAI Turbo, varvar 10000 rpm och sjukliga mängder kolfiber (det mesta lackat tyvärr...)
Lite mörkt så bilderna är väl sådär..
Uppgraderade bromsar och 19" 10.5 tum breda splitt med 275 R-däck runt om
Nya GT-R helt org i drivlinan men det räcker rätt långt annars bara lite kolfiber lite här och var och värre bromsar.
Japp stora bromsar här med!
Peter AK
Tokyo / Stockholm
Special thx to Mr J and Micke B
Bruksbil 12.7s, Lekbil 10.70s, Racebil ?.?s
Tokyo / Stockholm
he he!!
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="///Peter"]I väntan på att att småplock och nya delar till botten ska komma tog jag och Jörgen en sväng på bana!
Va ett rätt kul gäng bestående av 2 M3 CSL, M3 ESS E46, några vanliga M3 E46, nån M5 E39, Audi RS4 (nya V8an) samt några banpreppade porschar (Turbosar, RS och vanliga). He he tur att det va mkt raksträcka Nu blir det å fundera ut lite uppgraderingar för att kunna svänga lite oxå
285-Slicksen rubbade lite för mkt bak (måste valsa mer när jag får tummen ur!) så det blev taikonlösning och köra gatdäck bak och fram, behöver inte påpeka hur halt det var va?!
Lite förberedelser
tjenare hur går det med bilen ?? hittade bara en enda bild på motorrummet , och då är det på långt håll så ut med kameran nu och ta bilder på lite närmare håll i alla vinklar o vrår
kan du ta nån bra bild på hur det är gjort med oljefiltret , för det är flyttat en bit väll ??
mvh robban
Va ett rätt kul gäng bestående av 2 M3 CSL, M3 ESS E46, några vanliga M3 E46, nån M5 E39, Audi RS4 (nya V8an) samt några banpreppade porschar (Turbosar, RS och vanliga). He he tur att det va mkt raksträcka Nu blir det å fundera ut lite uppgraderingar för att kunna svänga lite oxå
285-Slicksen rubbade lite för mkt bak (måste valsa mer när jag får tummen ur!) så det blev taikonlösning och köra gatdäck bak och fram, behöver inte påpeka hur halt det var va?!
Lite förberedelser
tjenare hur går det med bilen ?? hittade bara en enda bild på motorrummet , och då är det på långt håll så ut med kameran nu och ta bilder på lite närmare håll i alla vinklar o vrår
kan du ta nån bra bild på hur det är gjort med oljefiltret , för det är flyttat en bit väll ??
mvh robban
070-4944680
Tja!
Har precis börjat vänja mig vid köttbullar och makaroner igen efter 6 mån i Japan mao inte gjort mkt med bilen men det ska börja röra på sig nu tänkte jag, ska beställa lite grejer som fattas bara
Har du hittat nån trevlig kam förresten?
Ska fixa några bilder när det hinns med! Under tiden får du dessa som inte är mkt bättre en den andra men iaf ur en annan vinkel
Oljefilterhuset (org M106) är som sagt flyttat till under vänster ljusinsatts och du ser botten på det titta fram på ena bilden (ringat in i rött).
Hur går det själv? Fan det måste kännas stöddigt att ha väldens vassaste M30? (för det måste det väl ändå va va?)
Och bara för att längta lite efter sommaren och köra....
Har precis börjat vänja mig vid köttbullar och makaroner igen efter 6 mån i Japan mao inte gjort mkt med bilen men det ska börja röra på sig nu tänkte jag, ska beställa lite grejer som fattas bara
Har du hittat nån trevlig kam förresten?
Ska fixa några bilder när det hinns med! Under tiden får du dessa som inte är mkt bättre en den andra men iaf ur en annan vinkel
Oljefilterhuset (org M106) är som sagt flyttat till under vänster ljusinsatts och du ser botten på det titta fram på ena bilden (ringat in i rött).
Hur går det själv? Fan det måste kännas stöddigt att ha väldens vassaste M30? (för det måste det väl ändå va va?)
Och bara för att längta lite efter sommaren och köra....
Last edited by ///Peter on 30 Jan 2009, 00:16, edited 1 time in total.
Peter AK
Tokyo / Stockholm
Tokyo / Stockholm
Blown M5 wrote:Ska bli kul å se den igen på vägen, kommer ihåg att den skyfflade på rätt bra när jag provkörde den Smile vad för uppdateringar tänker du göra nu innan sommaren?
Japp ska bli kul att köra till sommaren och du ska åka me!
Updates till Sommaren blir ungefär:
Smidda Cp-kolvar
PPF H-profil 144mm
Ev M5 S38B36 vev med S38 bröstkåpa och enkelkedjedrev eller översyn på gamla om det blir för krångligt.
Ireland Eng / PPF Heavy Duty vippor
Ev ny kam som inte är bestämd än men har en 305/305/110 som lyfter 11.4 på lut.
Ny snurra beroende på vad jag kommer över men helst Ny Borg Warner S3xx
Samt montera mitt SM4 med allt vad det innebär samt E85.
Sen blir det lite upp-piffning på utsidan
I runda slängar är det planen.. såklart med risk för viss modifikation
Själv då? Det måste blir mer åka än förra sommaren!!
Peter AK
Tokyo / Stockholm
Tokyo / Stockholm