Hejsan jag har länge funderat på att öka på efekten i min motor men jag vill inte turbo konventera denna motor utan jag vill göra på annat vis först så jag får sån besluts ongerst hellatiden på grejer för det finns för mycket att välja på så tänkte höra om det är nån som har bra tips till vilken kam man ska välja och sådan grejer till en m20b25 motor
MVH Richard
trim till e30
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
PPF Turbo Forum... mmm jaa.. Lite roligt inlägg om man ser till vad för slags trimning forumet behandlar
Nä nu ska jag inte vara vresig och dan bara för att kärringen har sparkat ut mig och tvingat mig bo i ett litet studentrum i 3 månader...
Man brukar säga att sugtrimma en motor kostar ungefär 1kr/1hk därför lönar det sig sällan att trimma sin gamla trötta sugis.
Vad som däremot är mycket ekonomiskt (om man inte vill ha turbo då förtås) vore att byta ut din motor mot tex en S38 eller S50.
Du får en grymt rolig sugbil för knappt några pengar alls ökar har ökat effekten med mer än 100 hk.. Och 100 lök skulle inte jag lägga på att sugtrimma en sur M20.
Ska du dock vara envis, vresig samt sätta dig på tvären (som mitt ex) så är nog bästa alternativet att bygga en 2,7 litare av den, detta tillsammans med en vass kam och bearbetad topp kan ge 200 hästar i bästa fall (har jag hört/läst).
Givetvis gör du som du själv vill men jag hade satsat på S50 eller S38.
Lycka till
För övrigt har du postat inlägget i fel del av forumet, någon moderator är säkert snäll och flyttar tråden dit den hör hemma.
Nä nu ska jag inte vara vresig och dan bara för att kärringen har sparkat ut mig och tvingat mig bo i ett litet studentrum i 3 månader...
Man brukar säga att sugtrimma en motor kostar ungefär 1kr/1hk därför lönar det sig sällan att trimma sin gamla trötta sugis.
Vad som däremot är mycket ekonomiskt (om man inte vill ha turbo då förtås) vore att byta ut din motor mot tex en S38 eller S50.
Du får en grymt rolig sugbil för knappt några pengar alls ökar har ökat effekten med mer än 100 hk.. Och 100 lök skulle inte jag lägga på att sugtrimma en sur M20.
Ska du dock vara envis, vresig samt sätta dig på tvären (som mitt ex) så är nog bästa alternativet att bygga en 2,7 litare av den, detta tillsammans med en vass kam och bearbetad topp kan ge 200 hästar i bästa fall (har jag hört/läst).
Givetvis gör du som du själv vill men jag hade satsat på S50 eller S38.
Lycka till
För övrigt har du postat inlägget i fel del av forumet, någon moderator är säkert snäll och flyttar tråden dit den hör hemma.
Last edited by Chrille on 13 Aug 2008, 21:54, edited 1 time in total.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Hallå,
Jag kan styra upp trimchip till dessa, både anpassat för 98 oktan eller för E85. Om du kör E85 går det att få ut lite mer effekt än på 98 då oktanhalten är högre. Dock kan det vara svårt att starta bilen om det är kallt ute på vintern med E85.
Andra sugmotortrim är tex vassare kammar osv. Det är inget jag har erfarenhet av på M20B25 så är lite osäker på hur stor skillnad det är.
Skicka mig PM för mer information om trimchip om du är intresserad av det.
Mvh
Adde Fekzen
Jag kan styra upp trimchip till dessa, både anpassat för 98 oktan eller för E85. Om du kör E85 går det att få ut lite mer effekt än på 98 då oktanhalten är högre. Dock kan det vara svårt att starta bilen om det är kallt ute på vintern med E85.
Andra sugmotortrim är tex vassare kammar osv. Det är inget jag har erfarenhet av på M20B25 så är lite osäker på hur stor skillnad det är.
Skicka mig PM för mer information om trimchip om du är intresserad av det.
Mvh
Adde Fekzen
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
Chrille wrote:Man brukar säga att sugtrimma en motor kostar ungefär 1kr/1hk därför lönar det sig sällan att trimma sin gamla trötta sugis.
Tänk om det vore så billigt då jävlar
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
markus wrote:Chrille wrote:Man brukar säga att sugtrimma en motor kostar ungefär 1kr/1hk därför lönar det sig sällan att trimma sin gamla trötta sugis.
Tänk om det vore så billigt då jävlar
*skratt*
Tror iof att man skulle fått betala med livet som insats om det vore så billigt
Mvh
A
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
FekZen wrote:markus wrote:Chrille wrote:Man brukar säga att sugtrimma en motor kostar ungefär 1kr/1hk därför lönar det sig sällan att trimma sin gamla trötta sugis.
Tänk om det vore så billigt då jävlar
*skratt*
Tror iof att man skulle fått betala med livet som insats om det vore så billigt
Mvh
A
Det lär du ha rätt i
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;