Hej Fick mail igår av en Norsk polisadvokat, att jag får köra A-traktor i norge Så Måste fixa kort osv. nu.. och har lust påå.. Bmw e30 Okapad. a-traktor..och undra om någon vet nått om hur han här har gjort* http://www.blocket.se/vi/7571252.htm?ca=3_s
Dubbla lådor, och bak lucka med flak? va?
Måste ha dubbla lådor vid besiktning, sedan blir det nå fusk spärr
Någon som kan Hjälpa med lite ideer hur jag kan göra?
Tack på förhand!
Mvh Robin
Bmw A-traktor*
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Den är redan registrerad och då behöver du ej besiktiga den igen om du inte åker på ombesiktning. Ska du däremot regga den i norge så har jag ingen aning om vad det är för regler.
Den där är byggd innan typ 1 maj/2003 och behövdes därför inte kapas. Dock behöver du(om du ska vara laglig) ha dubbla växellådor och ta ur bakrutan och bygga ett flak som är centrerat över bakaxeln. Måtten står i regpappret.
Mer info finner du på :
http://www.bilprovningen.se/externt/bpw ... enDocument
EDIT: du får klistra in länken i din webbläsare för det verkade inte fungera.
Den där är byggd innan typ 1 maj/2003 och behövdes därför inte kapas. Dock behöver du(om du ska vara laglig) ha dubbla växellådor och ta ur bakrutan och bygga ett flak som är centrerat över bakaxeln. Måtten står i regpappret.
Mer info finner du på :
http://www.bilprovningen.se/externt/bpw ... enDocument
EDIT: du får klistra in länken i din webbläsare för det verkade inte fungera.
Bmw- A-traktor
aaah.. jag förstår.. Va dårligt måste jag ha flak om jag ska bygga nu då hmm.. men den går väl igjenom första besiktning med papper på spärrad enkellåda? Bygga egen A-traktor, det blir roligt..
Massa problem om jag nu skulle haft en framhjuls driven bil, hur blir det med flak då?"över drivhjulen"
Mvh Robin
Massa problem om jag nu skulle haft en framhjuls driven bil, hur blir det med flak då?"över drivhjulen"
Mvh Robin
Re: Bmw- A-traktor
Blackbmw wrote:aaah.. jag förstår.. Va dårligt måste jag ha flak om jag ska bygga nu då
om jag nu skulle haft en framhjuls driven bil, hur blir det med flak då?"över drivhjulen"
Mvh Robin
Ska du ha den okapad så får du ta bort bakrutan och sen bygga nån slags skiljevägg bakom stolarna så att flaket blir från skiljeväggen och bakåt.. om ja fattat de rätt. Samma sak på en framhjulsdriven bil då han skrev "centrerad över bakaxeln.. inte centrerad över drivhjulen .. lycka till
You're a sexbomb love machine, 69 shots o'gasoline
Man måste kapa bilen som en pick-up om man ska registrera en A-traktor nu. Du måste också ha en extra nedväxlingsanordning(växellåda t.ex.) då den inte får gå fortare än 10km/h på 1:an och 33km/h på högsta växeln. Det finns ett par framhjulsdrivna a-traktorer i Sverige men dom är troligtvis myglade igenom besiktningen. Det finns ju inte direkt någon möjlighet att få dit en extra växellåda på en framhjulsdriven bil. Du kan ju kolla på t.ex. www.epatraktor.se om du vill se hur du ska gå till väga. Annars adda mig på msn då jag byggt en själv. Dock av en Volvo 740.
mvh
mvh
Ahaa jaa bakaxeln stog det juh
a'a... kanske nått sånnt.. men..ska ju säkert va öppet flak elr?
Jo..men kan man inte, kapa åså svetsa på plats allt igen
Tack
mvh Robin
Tack
mvh Robin
Blackbmw wrote:Ahaa jaa bakaxeln stog det juh
Tack
mvh Robin
Jo det kan man väl men blir du stannad så måste du kapa av skiten igen, adressen står på msn-knappen där under men annars så är den "Karl_jansson100@hotmail.com"