Bmw 325 Kompressor

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
DelJoJJo

Post by DelJoJJo »

Socker_conny wrote:Man blir ju inte bara lite impad, ser ju riktigt fint ut. Jag ska ha ner en kompressor i min 325 med men det blir inte förn till sommaren när jag kan ta ut min sommar bil. Men jag ska knöla ner den kompressorn på andra sidan motorn tänckte jag, får man se hur det går...hehe :lol:

De orddnar sig nog till slut =)
You're a sexbomb love machine, 69 shots o'gasoline
DelJoJJo

Post by DelJoJJo »

Då har man vart nere på jobbet hela dagen och pillat ner motorn =).. trångt som anus var de, men den kom på plats till slut.. om ja nu bara hade orkat ta mig till jobbet i tid igår så hade vi nog också kunnat provstarta, men fredagens festande tog ut sin rätt =)
Två bilder bjuder ja på iaf.. ledsen för kvalitén på bilderna.. och putsen på insug etc är full av tummar å annat flöt =)

Image
Image
Chrille

Post by Chrille »

Nice.. härligt att de går frammåt...
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
DelJoJJo

Post by DelJoJJo »

Chrille wrote:Nice.. härligt att de går frammåt...

Jo, skönt som fan.. gött att du vevat igång din me =)..
wuffee

Post by wuffee »

stiligt stiligt! Blir ju tråkigt trångt att få ditt tryckrören ser jag :\
DelJoJJo

Post by DelJoJJo »

wuffee wrote:stiligt stiligt! Blir ju tråkigt trångt att få ditt tryckrören ser jag :\

Jo, är strax över 70mm mellan generator och karossen.. tryckrören blir 75mm =).. får karva lite
wuffee

Post by wuffee »

o fan
å sedan +- några millimeter som motorn rör sig vid pådrag =).. mina 60rör kanske blir bra ändå ;)
DelJoJJo

Post by DelJoJJo »

wuffee wrote:o fan
å sedan +- några millimeter som motorn rör sig vid pådrag =).. mina 60rör kanske blir bra ändå ;)

mwepp, de blir de inte.. då måste ja ju ha en massa fula rör som går från 60-75 precis innan insug och kompressor.. inte vackert inte vackert =)
DelJoJJo

Post by DelJoJJo »

I torsdags eldade man upp en kabel när man vred om nyckeln första gången =/.. Ingen större skada då de bara var att byta den igen. Sen ville inte startmotorn kicka runt motorfan så dem kunde skutta igång =(.. Sen kollade ja i min lilla sopsäck där ja förvarat kabelstammen. Vad låg de där på botten om inte kabeln som går direkt från batteriet till startmotorn :D.. kan man vara klantig ibland eller? :P.. Satte dit den, malde 5 sek och motorn gick igång. Gick jämt å fint på tomgång och allt. Har inte kunnat testa vad han går för än bara då de e lite mappn. och intercooler installation kvar. Såg dock lite kylarvatten under bilen senare, blir väl dock ingen större operation att fixa =)

Image
Image
Image
BRUZZE

Post by BRUZZE »

fan va kul..bara hoppas att dte blir nå drag i den=)
DelJoJJo

Post by DelJoJJo »

får la hoppas på att de gjort lite iaf =)
wuffee

Post by wuffee »

Din rackare! DU hann föra mig! Men jag är inte långt efter :)..
Man får iaf gratulera.. Bara in å bygga lite alurör å så nu? ska jag se om pappa kan ordna till dig me när han ska fixa till mig? 75mm va?

Mvh
Din kusin ;)
DelJoJJo

Post by DelJoJJo »

wuffee wrote:Din rackare! DU hann föra mig! Men jag är inte långt efter :)..
Man får iaf gratulera.. Bara in å bygga lite alurör å så nu? ska jag se om pappa kan ordna till dig me när han ska fixa till mig? 75mm va?

Mvh
Din kusin ;)

tääck.. ja har fixat endel böjar åså redan.. ska väl börja me skiten i veckan som kommer.. meen de e ifall att ja e nån stump kort isåfall.. men då hör ja av mig =).. nu ska ja iaf ner te hurtig å färga håret ååå sen blire nässjö för massa öl å wirre :D
sen får du slänga in lite nya bilder från garaget.. och ge mig ditt grenrör om du vill ha de blästrat i veckan som kommer
hartge

Post by hartge »

Ser mycket bra ut!!! kul med kompressor på 325!! batteriet i skuffen vore kanske inte fel :D hoppas den kommer funka bra för dig!
DelJoJJo

Post by DelJoJJo »

hartge wrote:Ser mycket bra ut!!! kul med kompressor på 325!! batteriet i skuffen vore kanske inte fel :D hoppas den kommer funka bra för dig!

Tackar.. jo de hade väl sett lite roligare ut iaf.. men men, de får komma när de kommer =)
peppe
Moderator

Post by peppe »

Min bil gör som din, lämmnar en liten pöl av kylarvätska.

Kikade lite igår och det verkar som att det är den nya vatten pumpen som har ny packning och även är limmad som läker :S
johankihl
Admin

Post by johankihl »

peppe wrote:Min bil gör som din, lämmnar en liten pöl av kylarvätska.

Kikade lite igår och det verkar som att det är den nya vatten pumpen som har ny packning och även är limmad som läker :S

Nu ser man att du kommer från Lappland, det heter LÄCKER i Svea rike. Hälsa renarna det från mig :lol:
Post Reply