Fuelrail/retur ??

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Chris
Posts: 57
Joined: 14 Mar 2006, 21:10
Location: Malmö

Fuelrail/retur ??

Post by Chris »

Tänkte bara på en sak ... håller på att skruva av toppen på bilen (M50B25) och ser en skum sak när jag skruvar av insug med fuelrailen .. jag har ju ingen bränsletryckregulator på railen .. utan det e bara en kort slang som e pluggad .. slangen som ska gå in i en bränsletrycksregulator och sen vidare till tanken igen (retur) .

ska det va så ??
Soppe pumparna e väll igång hela tiden när bilen e igång väll ??
Jag menar, det måste ju bli ett jädrans tryck om det inte finns någon retur till tanken.

Kanske en dum fråga .. men hoppas på att få ett bra svar

MVH CHRiS
E30 Touring M50B25 Turbo
User avatar
Insanity
Posts: 699
Joined: 20 Nov 2005, 15:17
Location: Norrtälje
Contact:

Post by Insanity »

självklart måste du ha en btr å retur, nog för att dom drar mycke soppa men allt sväljer den nog inte.. :lol:
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
Image
User avatar
Chris
Posts: 57
Joined: 14 Mar 2006, 21:10
Location: Malmö

Post by Chris »

Har kollar i garaget igen på bilen .. har bara 1st slang till FR och den andra på andra sidan är pluggad .. allså har jag ju bara 1st slang in från pumparna .. tycker detta är jätte konstigt :roll:
E30 Touring M50B25 Turbo
Ticco
Posts: 330
Joined: 20 Nov 2005, 23:34
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ticco »

Inga konstigheter.
Jag tror det sitter en Volvo BTR på din bil och på den så sitter returen.
Följ matarslangen lite längre från motorn så hittar du den nog.

Hänger du med?
http://www.garaget.org/Ticco-GBG" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Chris
Posts: 57
Joined: 14 Mar 2006, 21:10
Location: Malmö

Post by Chris »

Ok . ja jag har sätt BTR på Fuelrailen nu .. där sitter bara en liten anslutning .. e det där soppan går på retur ? det e väll vacum slangen som sitter där ju.
för den tjoka slangen e faktiskt pluggad =) konstigt nog

Kom precis från garaget .. har plockat av turbon .. skitt va den väger =)

ska ut igen och riva av grenröret me.. sen e det dags att riva av toppen .. första gången jag meckat med bmw .. mycket lättmeckat.. nästan alltid.

Har bara turbo skruvat på honda innan . .men detta e mycket roligare =)
E30 Touring M50B25 Turbo
Ticco
Posts: 330
Joined: 20 Nov 2005, 23:34
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ticco »

Som sagt, följ matarslangen ner mot pumparna och kolla om det sitter en till BTR där.
http://www.garaget.org/Ticco-GBG" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Chris
Posts: 57
Joined: 14 Mar 2006, 21:10
Location: Malmö

Post by Chris »

oK . tack för hjälpen ticco ... .ska kolla det.

ville bara skicka in en bild på hur det ser ut.

Image
E30 Touring M50B25 Turbo
salman
Posts: 20
Joined: 15 Feb 2006, 18:27

Post by salman »

vad rekomenderar ni för btr!? ska köra runt 400hk
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Orginal, PPF har ett fint ombyggnads kitt.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

orig
salman
Posts: 20
Joined: 15 Feb 2006, 18:27

Post by salman »

Så ingen sånhär progressiv bränsletrycksregulator 1:1,4!?
User avatar
Tysken
Posts: 1272
Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm

Post by Tysken »

Det beror väl på vad du ska köra med för sprut..
brun
Posts: 134
Joined: 20 Nov 2005, 17:28
Location: fiskvik/Bergsjö

Post by brun »

linjär ställbar..
salman
Posts: 20
Joined: 15 Feb 2006, 18:27

Post by salman »

Blir kanske smt6 efter som de e typ snik bygge!
Post Reply