jahopp ,då har man varit på bugrun å kört lite
oklistrad bana på lördagen resulterade i grävlings spinn 1,2,3 å lite på 4:an 12.0 208km/h
andra dagen så klistrade dom å jag ville ju ge skiten lite så jag launchade iväg den på tvåan vid 6000rpm ,å det slutade med kopplings ras
så nu får man ordna till det å sikta in sig på säve depå 5juli
VW grävlings projekt ,till salu!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 479
- Joined: 24 Nov 2005, 22:28
-
- Posts: 479
- Joined: 24 Nov 2005, 22:28
en liten film på när det spinner hoppas kunna sätta en väldigt låg 11
på säve den 5juli med MT däck
http://www.garaget.org/video/clhz1ia8oepc
oklistrat på lördagen ,klistrat på söndagen resulterade i kopplings ras
ny dubbelskivig är beställd
på säve den 5juli med MT däck
http://www.garaget.org/video/clhz1ia8oepc
oklistrat på lördagen ,klistrat på söndagen resulterade i kopplings ras
ny dubbelskivig är beställd
---säve 2006 11.94s 198km/h----
0706-903247
polering-lackskydd-glas behandlingar utföres
0706-903247
polering-lackskydd-glas behandlingar utföres
-
- Posts: 479
- Joined: 24 Nov 2005, 22:28
-
- Posts: 479
- Joined: 24 Nov 2005, 22:28
länge sedan man uppdaterade här
gör en lång historia kort:
har hunnit med ett kopplings ras ,två växellåds ras samt byte av ena drivaxlen
Nu står den klar samt provkörd idag med 1.65bars ladd
,nu får den stå tills actionmeet
hoppas låda samt axlar vill hålla nån repa iallafall
målet är 11.2 210km/h
gör en lång historia kort:
har hunnit med ett kopplings ras ,två växellåds ras samt byte av ena drivaxlen
Nu står den klar samt provkörd idag med 1.65bars ladd
,nu får den stå tills actionmeet
hoppas låda samt axlar vill hålla nån repa iallafall
målet är 11.2 210km/h
---säve 2006 11.94s 198km/h----
0706-903247
polering-lackskydd-glas behandlingar utföres
0706-903247
polering-lackskydd-glas behandlingar utföres
- silverryggen
- Posts: 1184
- Joined: 31 Mar 2006, 20:46
- Location: Sandviken
rotrex-vr6 wrote:länge sedan man uppdaterade här
gör en lång historia kort:
har hunnit med ett kopplings ras ,två växellåds ras samt byte av ena drivaxlen
Nu står den klar samt provkörd idag med 1.65bars ladd
,nu får den stå tills actionmeet
hoppas låda samt axlar vill hålla nån repa iallafall
målet är 11.2 210km/h
Hej hoppas de håller nån repa för dig.
Jag ska iallafall komma fram o hälsa o tacka för senaste sprutaffären
mvh
Den e inte lång men den e smal
-
- Posts: 479
- Joined: 24 Nov 2005, 22:28
nu är det dax att nån annan tar över ,mek lusten efter nytt projekt
har blivit allt större
glöm att jag skänker bort den billigt!!
jag vill ha rimliga bud ,däck sparkare ,snack idioter mm behöver inte svara i tråden eller ringa och störa i onödan
seriös köpare med intresse är den jag säljer till
Bottendel:
borrat till 2.9l
oringat
je 9:1 kolvar
pauter stakar
arp ramlager
givetvis nya lager,kedjor mm
topp:
helrenoverad med allt vad det innebär
något portad
263g kammar
autotech ventil fjädrar
arp pinnbult
turbo tjosan:
garrett gt4088 ar1.06
atp grenrör
tial 44mm wastegate
tial 50mm dump
hgp clone insug
ic
3" rostfria tryckrör
ppf turbo mössa
soppa prylar:
40l fuel cell
2x bosch 044
2x trickflow filter
magnafuel y-kors
aeromotive regulator
aeromotive bränsle trycks mätare
1150cc delphi spridare
nuke fuelrail
aeroquip socketless slnagar
aeroquip kopplingar
sprut/tändning:
dta s80
aem injector driver
3x msd dubbelspolar
3bars mapp sensor
8mm kablar
drivlina:
02a låda
peloquin diff
spec dubbel lamell koppling
inkl lättat svänhjul
mätare:
innovate xd16 bredbands lambda
autometer avgastemp
autometer oljetryck
autometer laddtryck
autogauge varvräknare
chassi:
kw variant 1
polyrutan bussningar
delrin motorkuddar
dragracing halvbur
kaross/styling:
utvändig lack 2006
kerscher rs stötfångare
kerscher cup diffusor
kerscher m3 kjolar
kamein grill
golf 4 optik strålkastare
cup speglar
luft intag
ögonlock
cobra monaco stolar
däck/fälg:
2x mt drag 24.5x8x15
2x slitna bf drag radialer 205/50-15
fia godkända stolar, inkapslad fuelcell.
Bilen klar & godkänt besiktagad inom sbf dragracing reglemente
säkert glömt massor ,men fyller på om jag kommer på det
,mappad för E85 och 1.65bars ladd ,ej bromsad men kan ordnas
vid seriöst intresse ,turbon e god för bra mycket mera om man känner för det
motorn gick ca 1000mil med förra kompressor bygget
,med denna setupen max 30mil och ca 10 repor
den äter drivknutar till frukost och till middag äter den gärna lite drev
kommer köra och våldta den tills vettig köpare dyker upp
har blivit allt större
glöm att jag skänker bort den billigt!!
jag vill ha rimliga bud ,däck sparkare ,snack idioter mm behöver inte svara i tråden eller ringa och störa i onödan
seriös köpare med intresse är den jag säljer till
Bottendel:
borrat till 2.9l
oringat
je 9:1 kolvar
pauter stakar
arp ramlager
givetvis nya lager,kedjor mm
topp:
helrenoverad med allt vad det innebär
något portad
263g kammar
autotech ventil fjädrar
arp pinnbult
turbo tjosan:
garrett gt4088 ar1.06
atp grenrör
tial 44mm wastegate
tial 50mm dump
hgp clone insug
ic
3" rostfria tryckrör
ppf turbo mössa
soppa prylar:
40l fuel cell
2x bosch 044
2x trickflow filter
magnafuel y-kors
aeromotive regulator
aeromotive bränsle trycks mätare
1150cc delphi spridare
nuke fuelrail
aeroquip socketless slnagar
aeroquip kopplingar
sprut/tändning:
dta s80
aem injector driver
3x msd dubbelspolar
3bars mapp sensor
8mm kablar
drivlina:
02a låda
peloquin diff
spec dubbel lamell koppling
inkl lättat svänhjul
mätare:
innovate xd16 bredbands lambda
autometer avgastemp
autometer oljetryck
autometer laddtryck
autogauge varvräknare
chassi:
kw variant 1
polyrutan bussningar
delrin motorkuddar
dragracing halvbur
kaross/styling:
utvändig lack 2006
kerscher rs stötfångare
kerscher cup diffusor
kerscher m3 kjolar
kamein grill
golf 4 optik strålkastare
cup speglar
luft intag
ögonlock
cobra monaco stolar
däck/fälg:
2x mt drag 24.5x8x15
2x slitna bf drag radialer 205/50-15
fia godkända stolar, inkapslad fuelcell.
Bilen klar & godkänt besiktagad inom sbf dragracing reglemente
säkert glömt massor ,men fyller på om jag kommer på det
,mappad för E85 och 1.65bars ladd ,ej bromsad men kan ordnas
vid seriöst intresse ,turbon e god för bra mycket mera om man känner för det
motorn gick ca 1000mil med förra kompressor bygget
,med denna setupen max 30mil och ca 10 repor
den äter drivknutar till frukost och till middag äter den gärna lite drev
kommer köra och våldta den tills vettig köpare dyker upp
---säve 2006 11.94s 198km/h----
0706-903247
polering-lackskydd-glas behandlingar utföres
0706-903247
polering-lackskydd-glas behandlingar utföres
-
- Posts: 479
- Joined: 24 Nov 2005, 22:28