Är det någon här som har stoppat i en V8 från 540i/740i i en E30?
Är lite smått sugen och skulle vilja ha en utförlig och bra projekt tråd att läsa igenom. Gärna en med överladdning också
Jo jag har skummat igenom hans tråd men det är riktigt mycker skitsnack i den tråden om saker som inte hör till bilen sen tycker jag inte att den är utförlig nog med vad som händer och sker med bilen....
Nån som vet hur pass svårt det är att få en sån att gå i en E30? Ta tändsystem mm från donatorbilen eller är det bäst att köra med riktigt sprut från första början?
bromsservo osv får definitivt flyttas iaf. SBP blir ju oxå problem. men kapa friskt så ska det ju få plats lätt. man kan ju bygga rörramsframvagn så har man gott om plats.
Matte: Ja jag funderar starkt på att bygga ihop nåt med V8 Får köpa en krockad 540 E39 till ett bra pris så jag funderar starkt på att köpa den och ha den stå tills man får tag på ett garage
Bullen: Jo jag förstod nästan att man måste flytta över lite grejer och det blir nog till 99% ett rörramschassie i fram iaf... Kanske försöka få den reggad som amatörbyggt fordon? Eller så kanske den bara används vid speciella tillställningen när småtimmarna kryper fram
Får se hur det blir..
Nån som vet vad 540 motorn från E39 heter? 4.4 liter ligger den på va?
Bör gå att regga den som ombyggt fordon, möjligt att man får lägga i några vikter vid regbes. Man är tydligen tvungen till att använda orginal kattarna också om man inte vill försöka skaka fram avgassertifikat från BMW.