det stämmer på e30.. denna är från e28....
har mätt lite idag och det är ca 29cm från medbringare till medbringare tvärs över. medbringarna har en diameter på ca 11cm..
Sedan så stämmer inte bultdelningen på medbringaren riktigt överens med e30:ns knutar. är mer diameter tvärs över mellan bulthålen ca 5mm och om man mäter från ett hål till näsdta bredvid på e30:n så är det ca 40mm på denna ca45mm så inget verkar vilja stämma. jag hade uppfattat det som att man bara behövde byta kåpan bak på diffen för att få dit den på e30 men tydligen inte
lilla e30 diffan som sitter på min bil nu har medbringare som är ca 10cm diameter och mått från ytterkant på medbringare till ytterkant på andra sidan är ca 27.5cm..
måtten för bultarna som håller diffan i framkant är samma på båda diffarna..
dock så är medbringaren mot kardan till ca 2cm längre ut på denna e28 diff än min så jag ger nog upp att få dit denna och lämnar tillbaka den till jobbet.. synd skulle ha fått byta rakt av mot min diff...
lite fler bilder.....
såg någon bild i säljes på en stor 535 lammeldiff ocvh denna ser likadan ut utvändigt tycker jag. dock är den ej diffspärrad.. 3,15 i utväxling