Hej!
Skickade iväg startmotorn på renovering, fick tillbaka den och skruvade fast den.
Men när man vrider på nycklen till startläget så snurrar bara startmotorn, den skjuter alltså inte ut selenoiden!
Någon som vart med om detta?
Kan det varit så att jag kopplat fel?
Anslutningen mot det vänstra framhjulet sitter en grov kabel..
Anslutningen mot motorn sitter en mellangrov kabel från selenoiden..
På den övre anslutningen sitter det 2 mindre kablar..
På den undre anslutningen sitter det en mellangrov kabel..
Någon som vet om jag kopplat fel?
Mvh C..
Startmotor BMW M5 -91 Hjälp!!!!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Då är det väll såhär
Grövsta kabeln, går direkt från batteriets +
Anslutningen mot motorn som du säger, en "mellangrov" är nog den som går till generatorn, på min e30 sitter dom två kablarna på samma anslutning på solenoiden
Men sen på e30 sitter där bara två stycken honor som man sätter på två hanar (stift) som sticker ut från solenoiden, och min gjorde samma sak som din, den snurrade men skickade inte ut drevet så den tog tag i svänghjulet. Jag kopplade ena av honorna på ett stift som satt under solenoiden istället och vips så funkade det.
Så kolla över kablarna, fråga nån som äger en likadan m5a och ifall dom kan kolla/ta kort hur deras kablar sitter.
Mvh
Grövsta kabeln, går direkt från batteriets +
Anslutningen mot motorn som du säger, en "mellangrov" är nog den som går till generatorn, på min e30 sitter dom två kablarna på samma anslutning på solenoiden
Men sen på e30 sitter där bara två stycken honor som man sätter på två hanar (stift) som sticker ut från solenoiden, och min gjorde samma sak som din, den snurrade men skickade inte ut drevet så den tog tag i svänghjulet. Jag kopplade ena av honorna på ett stift som satt under solenoiden istället och vips så funkade det.
Så kolla över kablarna, fråga nån som äger en likadan m5a och ifall dom kan kolla/ta kort hur deras kablar sitter.
Mvh