mappnings dax ,lite problem
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 479
- Joined: 24 Nov 2005, 22:28
mappnings dax ,lite problem
motor: vr6 2.8l ,borrad till 2.9l,
rotrex kompressor ,1.5bars ladd
,dta p8pro
gör en lång historia kort:
först mappningen med 100% E85 så visade det sig att min 580cc spridare samt pump blev utmaxade redan vid 1bars ladd (372hk 482nm)
inga problem ,bara att bygga om ,fläskade i rc 750cc ,dubbla walbro 255 pumpar ,catch tank ,fetare slangar
nu till problemet ska dit i nästa veckan då mapparen ringer idag å säger att han helst inte vill mappa E85 pga haverier som skett nyligen just pga att det är svårt att mappa då han inte har tillgång till en cylindertrycks mätare ,svårt att höra spikningarna med e85 mm
tackar givetvis mapparen för varningen ,å jag vill inte chansa
för 30-50hk extra ,kan kvitta känns det som nu
inte heller nåt problem egentligen förutom att man lagt ut pengar på prylar i onödan men nu e det brådis ,vill ju ha klar bilen så fort som möjligt så klart!
v-power soppa får det bli samt så kan jag fixa 440cc @3bar till imorgon
men nu till frågan ,räcker det att köra dessa i 3bars grund tryck?
troligtvis kommer effekten hamna på runt 400hk vid 1.5bars ladd
blev ju nästan en roman av detta
hare gött
mvh Henke
rotrex kompressor ,1.5bars ladd
,dta p8pro
gör en lång historia kort:
först mappningen med 100% E85 så visade det sig att min 580cc spridare samt pump blev utmaxade redan vid 1bars ladd (372hk 482nm)
inga problem ,bara att bygga om ,fläskade i rc 750cc ,dubbla walbro 255 pumpar ,catch tank ,fetare slangar
nu till problemet ska dit i nästa veckan då mapparen ringer idag å säger att han helst inte vill mappa E85 pga haverier som skett nyligen just pga att det är svårt att mappa då han inte har tillgång till en cylindertrycks mätare ,svårt att höra spikningarna med e85 mm
tackar givetvis mapparen för varningen ,å jag vill inte chansa
för 30-50hk extra ,kan kvitta känns det som nu
inte heller nåt problem egentligen förutom att man lagt ut pengar på prylar i onödan men nu e det brådis ,vill ju ha klar bilen så fort som möjligt så klart!
v-power soppa får det bli samt så kan jag fixa 440cc @3bar till imorgon
men nu till frågan ,räcker det att köra dessa i 3bars grund tryck?
troligtvis kommer effekten hamna på runt 400hk vid 1.5bars ladd
blev ju nästan en roman av detta
hare gött
mvh Henke
-
- Posts: 479
- Joined: 24 Nov 2005, 22:28
-
- Posts: 479
- Joined: 24 Nov 2005, 22:28
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
-
- Posts: 479
- Joined: 24 Nov 2005, 22:28
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
lite ot, men alltså borde jag få ut 380hp me mina 380cc m5spridare me lambda 0.85?
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
Varför använder du dig inte av de 580cc spridare som du har?
De borde garanterat räcka och du slipper skaffa nya prylar.
OT: Vad anser ni problemet vara med att mappa DTA?
De borde garanterat räcka och du slipper skaffa nya prylar.
OT: Vad anser ni problemet vara med att mappa DTA?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
-
- Posts: 479
- Joined: 24 Nov 2005, 22:28
Varför byta spridare hit å dit, hade väl bara vart å kört med dina 750 cc spridare ändå??
Fido85..
DTA P8pro kör jag med, tycker det är väldigt användar vänligt å lätt mappat.. Va anser du är problemet med dta?
Mvh Stefan
Fido85..
DTA P8pro kör jag med, tycker det är väldigt användar vänligt å lätt mappat.. Va anser du är problemet med dta?
Mvh Stefan
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
Insanity wrote:Varför byta spridare hit å dit, hade väl bara vart å kört med dina 750 cc spridare ändå??
Fido85..
DTA P8pro kör jag med, tycker det är väldigt användar vänligt å lätt mappat.. Va anser du är problemet med dta?
Mvh Stefan
det är svårmappat...eller finjusteringar är svåra....jag är inte första som säger det eller tycker okej det är ju hur mkt tid man vill lägga på mappning osv
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
Tel:+358504210611
-
- Posts: 479
- Joined: 24 Nov 2005, 22:28
Insanity wrote:Varför byta spridare hit å dit, hade väl bara vart å kört med dina 750 cc spridare ändå??
Fido85..
DTA P8pro kör jag med, tycker det är väldigt användar vänligt å lätt mappat.. Va anser du är problemet med dta?
Mvh Stefan
jo det hade kanke gått ,kan bli lite marigt med att få till tomgång å låglasten ,å sen så känns det onödigt å ha i så stora som jag ändå inte kan utnyttja ,samt att 440cc spridarna e betydligt billigare
rotrex-vr6 wrote:M3JONAS wrote:Varför använder du dig inte av de 580cc spridare som du har?
De borde garanterat räcka och du slipper skaffa nya prylar.
OT: Vad anser ni problemet vara med att mappa DTA?
dom e sålda tyvärr!
Det var en enkel och bra förklaring
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Att dom e billigare köper jag, själv åker jag med 1000 cc på min å det är inga problem som helst med tomgång och låglast..
Vid lugn motorvägs körning 120/130 drog min ca 1lit/mil..
Personligen så har jag hellre lite för stora än för små iallafall..
Mvh Stefan
Vid lugn motorvägs körning 120/130 drog min ca 1lit/mil..
Personligen så har jag hellre lite för stora än för små iallafall..
Mvh Stefan
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se