Motorolja?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Motorolja?
Tjena grabbar!
Jag undrar vad för olja man ska köra i en turbokonverterad M20B25? Hur ofta ska den bytas och hur mycket ska fyllas?
mvh/ Pernu
Jag undrar vad för olja man ska köra i en turbokonverterad M20B25? Hur ofta ska den bytas och hur mycket ska fyllas?
mvh/ Pernu
If everthing seems under control, you just dont going fast enough!
Den som ingen turbo har, han får åka utan bar!
- Butchermardin
Ok hur många liter ska fyllas då inkl. filter? Jag har nyligen köpt bilen och vet inte vad den förra ägaren körde med för olja, kan det vara skadligt att blanda t.ex. om han körde på helsyntet?
mvh/ Pernu
mvh/ Pernu
-
Pernu wrote:Ok hur många liter ska fyllas då inkl. filter? Jag har nyligen köpt bilen och vet inte vad den förra ägaren körde med för olja, kan det vara skadligt att blanda t.ex. om han körde på helsyntet?
mvh/ Pernu
Hur mycket du ska fylla står i din instruktionsbok!
Men jag skulle säga att 4,3 liter om du byter filter, o de hoppas jag verkligen att du gör! Eller så är de 4 liter om du byter filter och 3,7 om du inte byter! Är inte helt 100 där, men kolla instruktionsboken!
MVH
Självklart ska jag byta filter! Min bil står i ett garage rätt långt härifrån, och jag får tyvärr inte köra bil för tillfället därför hoppades jag på att få ett svar här. Någon som kan svara på mina frågor?
mvh/ Pernu
mvh/ Pernu
- Nisse Järnet
- Nisse Järnet
Åfan? För mig brukar det bli i det närmsta perfekt med 4l, men nu när du säger det så kanske jag har sluttat i lite till..hmm var ju ett halvår sen man bytte olja nu =PBmW[RsR] wrote:Fyra och en halv!! iaf på min 325:a -90
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.