AEM Sprut!

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Pitbull

AEM Sprut!

Post by Pitbull »

Vad tycker ni om AEM?

Ngn som kanske har erfarenhet av de?
Är det ngt att satsa ?
K-tech använder detta sprutet.
Vilka säjer detta sprut?
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Bäckis
Admin

Post by Bäckis »

AEM är lika dyrt som Autronic och hälften så bra. Mkt problem med kvalitet.

Bara en dåre skulle köpa det som förstaval. Vi har kört det på några supror då det finns PnP tilld dessa och det är en dryg bil att montera i annars, men det finns inget bra med det systemet.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
FoX

Post by FoX »

i bilsport 12 2008 står det om dansken med en bmw 525, i artiken står det
"Bästa nyheten. Aem-systemet är nytt för i året, men redan går bilen renare på alla varvtal än den någonsin gick med det gammla sprutet"

Satt det inte ett sm4 från början? varför skulle han byta sprut, funka det inte bra med det andra? Va det dåligt mappat?
/Fredrik Strengbohm
WWW.E30.SE

0703252017
Eskilstuna
Fredriktak

Post by Fredriktak »

FoX wrote:i bilsport 12 2008 står det om dansken med en bmw 525, i artiken står det
"Bästa nyheten. Aem-systemet är nytt för i året, men redan går bilen renare på alla varvtal än den någonsin gick med det gammla sprutet"

Satt det inte ett sm4 från början? varför skulle han byta sprut, funka det inte bra med det andra? Va det dåligt mappat?

mmm, tror det är endast för att klyva PPF och att dom använder Autronic, det är garanterat bara skit bakom spakarna vid mappningen från deras sida.. har aldrig hört problem från PPF med autronic och de problem som dom hade... sen att dom inte nämnde ens vem som byggde första motorn, eller att dom använde en PPF tillverkad dump/insug va enligt mig bara jävligt dålig stil, satans fulknep.. skulle ALDRIG trimma min bmw där, inte ens för självkosntadspris.. hellre föredrar jag PPF och vet att man får folk som kan det dom gör riktigt ist för att några som pillade i mappen så den åkte och poffade och small så man blev tårögd, konstigt att motorn exploderade.. grattis till dom.. att man ens gasar när det smäller sådär är enligt mig helt ofattbart.. är det inte uppernbart att nått är galet då??

Det är min åsikt och den står jag för..
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
Fredriktak

Post by Fredriktak »

När denna bil lämmnade PPF så gick den väll bra, sen hände nått? Vad?
BMW 318iS 16v -90
Pimplaren

Post by Pimplaren »

Satt och läste plastnytt också, reagerade på sprutbytet då jag aldrig hört nått illa om Autronic.

PPF säger jag bara, bra skit 8)
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Marco Garver

Post by Marco Garver »

Bäckis wrote:AEM är lika dyrt som Autronic och hälften så bra. Mkt problem med kvalitet.

Bara en dåre skulle köpa det som förstaval. Vi har kört det på några supror då det finns PnP tilld dessa och det är en dryg bil att montera i annars, men det finns inget bra med det systemet.

Kan bara hålla med, AEM använder man bara för att det är enkelt att installera PnP enheter. Tex så är deras starta upp filer till PnP enheter rena skämtet.

Mvh Marco
Performance Center Syd AB
bsr-pcs.se
0708 743212
Bäckis
Admin

Post by Bäckis »

Marco Garver wrote:
Bäckis wrote:AEM är lika dyrt som Autronic och hälften så bra. Mkt problem med kvalitet.

Kan bara hålla med, AEM använder man bara för att det är enkelt att installera PnP enheter. Tex så är deras starta upp filer till PnP enheter rena skämtet.

Mvh Marco

Så gött att en till med STOR erfarenhet anser samma sak.

Vi fick tillbaka Tjuks bil 2 ggr. Båda gångerna hade "någon" ändrat till typ 35 graders förtändning vid 2000rpm så den röck kraftigt och gick illa. Undrar vem och varför? :lol:
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Pitbull

Post by Pitbull »

Ok, Får väl kanske bli ett Autronic då. =)
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
iceman_21

X

Post by iceman_21 »

jag gillar AEM =) kanske beror på att jag kör supra =)
Nobbe

Re: X

Post by Nobbe »

iceman_21 wrote:jag gillar AEM =) kanske beror på att jag kör supra =)

Utveckla gärna.
BlueSpeeD

me 2

Post by BlueSpeeD »

Jag kör audi s2 me Aem sprut. och visst det har varit riktigt svårt att få de lira. det är inte lika lätt som tex nira som många kör med och det kostar betydligt mer, Men det finns mkt mer funktioner (frågan är vilka man använder) samt massa annat lulllull.. men det är funkat bra för mig och blev förvånad över hur den så pass mycket själv kunde justera efter uppstart me aem b-lambda syncat. som sagt fungerat mkt bra.. även fast resten av bilen aldrig funkar :P
Fredriktak

Post by Fredriktak »

Nobbe wrote:
iceman_21 wrote:jag gillar AEM =) kanske beror på att jag kör supra =)

Utveckla gärna.

Bäckis wrote:Vi har kört det på några supror då det finns PnP tilld dessa och det är en dryg bil att montera i annars, men det finns inget bra med det systemet.

Det där måste ju onekligen vara jäkligt skönt att det finns :)

MvH
BMW 318iS 16v -90
Nobbe

Post by Nobbe »

Fredriktak wrote:Det där måste ju onekligen vara jäkligt skönt att det finns :)

MvH

Jo, såg nu att det inte fanns varken Patch-loom eller PnP till Autronic till supror.

Men samtidigt kan det bara vara ena orsaken till att det är bättre, alltså att man är för jävla lat för att dra om några tåtar 0,5mm² kabel så man kanske skulle skita i att köpa ett eftermarknads system från första början?
Fredriktak

Post by Fredriktak »

Nobbe wrote:
Fredriktak wrote:Det där måste ju onekligen vara jäkligt skönt att det finns :)

MvH

Jo, såg nu att det inte fanns varken Patch-loom eller PnP till Autronic till supror.

Men samtidigt kan det bara vara ena orsaken till att det är bättre, alltså att man är för jävla lat för att dra om några tåtar 0,5mm² kabel så man kanske skulle skita i att köpa ett eftermarknads system från första början?

Om alternativen med PnP finns varför jävlas i onödan? Jag skulle nog koppla in ett Autronic ändå, då jag vet jag kan få bra support på det här i närheten..
Men jag säger att jag förstår dom som väljer ett eftermarknadssprut som är PnP, för fanns Autronic PnP för E30, skulle jag ta det med, handlar inte om lathet. Utan om smarthet, Tid är pengar..

MvH
BMW 318iS 16v -90
Nobbe

Post by Nobbe »

Fredriktak wrote:Utan om smarthet, Tid är pengar..

MvH

Ja, alla har olika värderingar.

Men det där sista du skrev, var väll inte så jävla genomtänkt??

Hur jävla smart äre att lägga ner tid och pengar på en bil som man ändå aldrig får tillbaka från första början?`Och speciellt spendera massa tid med att åka runt i den, skruva med den osv, räknar man timmar som hundralappar så har man nog valt helt fel intresse.
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Jag skulle lätt köra AEM om det fanns PnP till de bilar jag byggde. Och om man har tillgång till bromsbänk..
Post Reply