Hej, visseligen ingen bmw, men jag måste ändå ha lite hjälp
Jo det är så här bilen är en inport och jag vet inte vad som e gjort.
Det jag har gjort med bilen är att höja laddet till 0,9, genom att rensa katten och ställt upp lite laddtryck.
Ändå känns biljäveln slö!
Stänger av motorn själv då och då när den känner för det!
Alltså tomgången försvinner.
Och om man inte tankar 98 octan så rycker den som ett Helvette och smäller och skit.
Sen att turbon "pyser" när man laddar på? va fan e det jag har hört om vinande men pyser?????
Och turbon är nybytt.
Sen har jag märkt att den läcker olja vid jag tror är ventilkåpan.
Detta har jag inte återgärdat då jag stallde av skiten för vinter.
Kan det vara ett av problemen?
Hoppas nån kan hjälpa mig då jag ska sälja bilen snart och vill sälja den i toppskick.
/mvh jonas
Konstiga fel på en nissan 200sx -93.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Snurrbo wrote:Till största sannolikhet lambdasonden som är trasig..
Glöm inte att byta till en bättre soppapump (då originalet är väldigt underdimensionerad) och montera en oljekylare när du ändå är igång..
Hehe precis vad jag tänkte göra förra sommaren, men alla pengar gick till bmw:n
Nu ska jag sälja (skiten)<--------
Vågar knappt åka med den efter alla historier man har hört.
Ska faktiskt köpa mig en 855 t5r
Det är ju en "bättre" bil.
/mvh jonas
BmW[RsR] wrote:Snurrbo wrote:Till största sannolikhet lambdasonden som är trasig..
Glöm inte att byta till en bättre soppapump (då originalet är väldigt underdimensionerad) och montera en oljekylare när du ändå är igång..
Hehe precis vad jag tänkte göra förra sommaren, men alla pengar gick till bmw:n
Nu ska jag sälja (skiten)<--------
Vågar knappt åka med den efter alla historier man har hört.
Ska faktiskt köpa mig en 855 t5r
Det är ju en "bättre" bil.
/mvh jonas
Ja det är ingen bil för någon om man inte är glad för att skruva mycket ..
Då är 850in e mycket bättre val trots att den driver i fel ände