mls 1,5mm till m30b35

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
gustaf_h
Posts: 101
Joined: 20 Nov 2005, 14:27
Location: Borås

mls 1,5mm till m30b35

Post by gustaf_h »

Hur noga är det med att man kör med ARP bultar? Fungerar inte insex M12 12,9 lika bra?
Audi a4 2,5tdi quattro -01

Min BMW gjorde:
10.7 @ 206 km/h, 60fot 1.64 på Mantorp 2009
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Många har testat med 12.9 med läckage som följd. Men du får väl testa och se..
gustaf_h
Posts: 101
Joined: 20 Nov 2005, 14:27
Location: Borås

Post by gustaf_h »

Bmwandreas wrote:Många har testat med 12.9 med läckage som följd. Men du får väl testa och se..


Jag e bara nyfiken.
Börjar bli less på läckande packning nu...
O-ringning och orginal packning verkar inte funka på min motor...
Har 0,3mm uppstick på ringen i dag men e det för dåligt eftersom den blandar vatten med olja och skjuter packningen lite titt som tätt?

Men e det inte att rekomendera så får det ju bli arp och mls isåfall.

Vad håller en mls packning för i laddtryck rätt mappad utan spikningar etc?
Audi a4 2,5tdi quattro -01

Min BMW gjorde:
10.7 @ 206 km/h, 60fot 1.64 på Mantorp 2009
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Din motor spikar antagligen. Det ska inte vara några problem alls att köra den effekt du har i din signatur, iaf inte kombinerat med ARP bult.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
gustaf_h
Posts: 101
Joined: 20 Nov 2005, 14:27
Location: Borås

Post by gustaf_h »

felet är nu hittat.
Blocket har spruckit mellan vatten kanalerna och skruv hålet för topp bultarna...
Antagligen dragit toppen för hårt med insex skruvarna.

Nu när man ska bygga ny botten del är ju frågan vilken typ av tätning ska använda sig av?
O-ringning lr mls?
Audi a4 2,5tdi quattro -01

Min BMW gjorde:
10.7 @ 206 km/h, 60fot 1.64 på Mantorp 2009
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

Kör O-ringat eller pyramidringar.
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
gustaf_h
Posts: 101
Joined: 20 Nov 2005, 14:27
Location: Borås

Post by gustaf_h »

så MLS+arp är inte att föredra vid högre ladd tryck då? Vill ju komma upp i 2-2.5bar.
Audi a4 2,5tdi quattro -01

Min BMW gjorde:
10.7 @ 206 km/h, 60fot 1.64 på Mantorp 2009
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

gustaf_h wrote:så MLS+arp är inte att föredra vid högre ladd tryck då? Vill ju komma upp i 2-2.5bar.



Ska du komma upp till den laddet med en fet bottendele och topp så
är det pyramidringar som gäller för dig..
Last edited by Pitbull on 04 Jul 2008, 15:13, edited 1 time in total.
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Pyramid som bara håller då, men ska man ladda så mycket måste man köra E85 eller racefuel.
gustaf_h
Posts: 101
Joined: 20 Nov 2005, 14:27
Location: Borås

Post by gustaf_h »

Bmwandreas wrote:Pyramid som bara håller då, men ska man ladda så mycket måste man köra E85 eller racefuel.


Och hu mycket kostar 6st ringar samt ny packning som e tänkt till ringarna?
Audi a4 2,5tdi quattro -01

Min BMW gjorde:
10.7 @ 206 km/h, 60fot 1.64 på Mantorp 2009
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

3500kr med beskrivning.
Post Reply