E30 323/2.6l utställnings projekt

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
PaparaZZi
Posts: 1340
Joined: 04 Dec 2005, 20:45
Location: Finland (oravais), (GÖTEBORG)

Post by PaparaZZi »

hahahahahaha dehär påminner om en ex kompis som skulle styla en nissan cherry med dubbla alu vingar med mera ... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com

Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
makkan_nykvarn
Posts: 960
Joined: 19 Sep 2006, 00:08
Location: Varberg

Post by makkan_nykvarn »

jobba på nu. hjälper inte mkt på bilen att sitta hemma o glo på datorn ;) kommer över o inspekterar så du har gjort ditt jobb som du ska senare nästa vecka :D
kan nås på: 0704786284
User avatar
Fernis1
Posts: 2406
Joined: 10 Jan 2008, 02:49
Location: Märsta

Post by Fernis1 »

Krillian wrote:
e30power wrote:
hartge wrote:
e30power wrote:
hartge wrote:ska du plocka ut 220-240 hk med en 272graders kam på hjulen ???


Om du läser på info. om bilen så ser du att det inte är det ända som är gjort
2,6 liter o extraktor rör o portad topp o ett insprut från jesus tid så tror ja att det e "VÄL" uppskattade hk men det e ju bara en gissning.........


Jo med orginal insprutning och bara dem grejer du räknat upp nu så kommer jag kanske till 220hk, men det ska ju göras mer
X Etanolkonvertera
X Större spridare + lmm
X Ställbar Btr
X större bränslepumpar
X Chipning till etanolen

Med dem grejerna fixade så kan jag säga att 220hk är en möjlighet!

motornord bänkade bilen efter att dem gjort i ordning toppen och borrat upp cylindrarna till 200hk


vet inte om jag håller med..

här är en spec.

Motor:
M20B25 block uppborrad till 85mm
Smidd dieselvevaxel med 81mm slag
Viktjusterade 130mm vevstakar
Smidda kolvar av märket CP pistons
11.25:1 i kompression
Skvalplåt i oljetråget
Sachs 618 tryckplatta
Lättat svänghjul
Balanserad bottendel
Portad och planad topp med svetsade kylkanaler (utfört av PPF)
Matchportat insug
304 graders Dr Schrick kam
Dubbla Dr Schrick ventilfjädrar
Dr Schrick ventilbrickor
Dbilas Dynamic justerbart kamdrev
Autronic SM4
Koniskt BMC luftfilter
MSD 340cc spridare
Motorn renoverad med nya original packningar,lager osv
325 E30 AC-kylare
328 E36 el-fläkt
Sebring extractor-grenrör
Ferrita sportavgassystem
Motorn är byggd och mappad av BmwAndreas och Bäckis


Detta gav 232hk som mest ( 2,7liter )


är nog berädd att hålla med dig också, en polare körde med 2.5 liters m20, annan kam, maxportad topp och insug, extraktor grenrör, och 2,5" hela vägen. lättat svänghjul och chip och det gav väl tror jag 210 - 220hk i motorn det är väl ca 170hk på hjulen kanske?? så att det ska ge 220 på hjulen med dom där modifikationerna det låter ltie som när alla 740raggare uppskattar deras effekt med öppet luftilter som ska ge 25hk till ;). sen såg jag att du skrev att en s50 3.2 har 321hk på hjulen det sämmer ju inte heller det är väl endå i motorn?
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
e30power
Posts: 695
Joined: 28 Jul 2006, 16:14
Location: Varberg

Post by e30power »

makkan_nykvarn wrote:jobba på nu. hjälper inte mkt på bilen att sitta hemma o glo på datorn ;) kommer över o inspekterar så du har gjort ditt jobb som du ska senare nästa vecka :D


Haha aa det är bara å komma förbi just nu håller jag på å mekka motor. Ska snart börja med lite kaross bygge igen
Post Reply