Chrille - BMW E30 M50 M-Tech II Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
jag skulle gjort egna motorfästen om jag varit du, så gjorde jag på förra bmwn när jag aldrig fick motor och låda att luta lagom.
kör med dom kuddarna du har och bygg i lagom grovt plattjärn eller liknande så får du exakt den lutning du vill.
kör med dom kuddarna du har och bygg i lagom grovt plattjärn eller liknande så får du exakt den lutning du vill.
// Rasmus Wikström
Opel kadett -79 m50b25 turbo
BMW 525 e34 turbo - ihjäl/skrot
BMW 318is e36 - såld
Opel kadett -79 m50b25 turbo
BMW 525 e34 turbo - ihjäl/skrot
BMW 318is e36 - såld
flp wrote:om man ska ta genvägar borde de väl funka att kapa bort en bit av runnerserna å kör silikonslang mellan? så de blir kortare alltså. borde ju gå att göra rätt enkelt.
MVH Micke
Blir lite tjurigt eftersom de inte är runda... men vist idén är god..
tykoo wrote:jag skulle gjort egna motorfästen om jag varit du, så gjorde jag på förra bmwn när jag aldrig fick motor och låda att luta lagom.
kör med dom kuddarna du har och bygg i lagom grovt plattjärn eller liknande så får du exakt den lutning du vill.
Det hjälper inte med egna fästen, motorn lutar så mycket det går nu. Har ca cm fritt på många ställen på avgassidan...
DP:n kommer bli lurig att lirka ner med det ska nog gå...
I dag blir det att tillverka bromsservo adapter...
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Chrille wrote:flp wrote:om man ska ta genvägar borde de väl funka att kapa bort en bit av runnerserna å kör silikonslang mellan? så de blir kortare alltså. borde ju gå att göra rätt enkelt.
MVH Micke
Blir lite tjurigt eftersom de inte är runda... men vist idén är god..
konny kör ju så. verkar inte vara några problem. han verkar dessutom köra från oval till rund.
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=5065
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
flp wrote:Chrille wrote:flp wrote:om man ska ta genvägar borde de väl funka att kapa bort en bit av runnerserna å kör silikonslang mellan? så de blir kortare alltså. borde ju gå att göra rätt enkelt.
MVH Micke
Blir lite tjurigt eftersom de inte är runda... men vist idén är god..
konny kör ju så. verkar inte vara några problem. han verkar dessutom köra från oval till rund.
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=5065
MVH Micke
ja de funkar fin fint för min del!! 50mm silicon slang på bara.
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
Blir det för trögbromsat så gör jag som du har gjort Konny...
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Chrille wrote:Blir det för trögbromsat så gör jag som du har gjort Konny...
Tänkt du utan bromsservo helt?
De skulle jag avråda dig ifrån! Du lär ångra dig.
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
Försent, adapterplattan är redan klar
Skall bara målas lite, sen monteras...
Känns som att korta ner insuget inte är en bra idé, kan väl påverka motorns gång och effekt ganska negativt eller?
Skall bara målas lite, sen monteras...
Känns som att korta ner insuget inte är en bra idé, kan väl påverka motorns gång och effekt ganska negativt eller?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Chrille wrote:Försent, adapterplattan är redan klar
Skall bara målas lite, sen monteras...
Känns som att korta ner insuget inte är en bra idé, kan väl påverka motorns gång och effekt ganska negativt eller?
aj då,
Tror inte de har så stor betydelse om du skulle kapa dom lite. går ju att vinkla om de lite där oxå do om man sätter slang.
Men utan bromsservo skulle inte jag vilja köra för jag har prövat hur de är och de är inge kul!
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
Jag prövar köra utan... Blir det för jobbigt så får jag ge mig på insuget.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Tjo dags för en lite uppdatering...
Motor och låda är i hop och i stoppat i bilen (helvete vad trångt det var mot torpeden), kopplingen blev IX-tryckplatta med 6-puckad sinter (vi får se hur det går)
Tändingen var meningen skulle bli EDIS, dock föll de planerna när jag aldrig fick mitt triggerhjul...
Har varken kunskap eller utrustning att själv göra ett EDIS-triggerhjul så "insert" här på PPF lovade att sponsra mig med både triggerhjul och givarfäste.
Dock verkar han gått upp i rök eftersom jag har väntat i över en vecka och jag har skickat honom fraktlapp dock utan svar..
Han svarar inte på mail, pm, och hans telefon är stängd för inkommande samtal, vet ni eller har hört något om hur man får tag på honom får ni gärna PM...
Blir väl att löda om sprutet och plocka i 3st tändsteg och köra orginalspolar i stället.
Motor och låda är i hop och i stoppat i bilen (helvete vad trångt det var mot torpeden), kopplingen blev IX-tryckplatta med 6-puckad sinter (vi får se hur det går)
Tändingen var meningen skulle bli EDIS, dock föll de planerna när jag aldrig fick mitt triggerhjul...
Har varken kunskap eller utrustning att själv göra ett EDIS-triggerhjul så "insert" här på PPF lovade att sponsra mig med både triggerhjul och givarfäste.
Dock verkar han gått upp i rök eftersom jag har väntat i över en vecka och jag har skickat honom fraktlapp dock utan svar..
Han svarar inte på mail, pm, och hans telefon är stängd för inkommande samtal, vet ni eller har hört något om hur man får tag på honom får ni gärna PM...
Blir väl att löda om sprutet och plocka i 3st tändsteg och köra orginalspolar i stället.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Kina Tubo... Super T70, 100mm filteranslutning = manligt..
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Recept: ZF-låda från E34, kardan från E36 328, spakställ från E30 320 och spak från 525 E34 funkar... Spaken lutar lite åt vänster men det går att köra med tror jag.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Verkar bara vara jag som har fått det att lira med 100% 320 org spakställ? Har böjt till ett stag samt byggt shortshift dock.
Kul att det börjar ta fart.
Mvh Mathias
Kul att det börjar ta fart.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com