Chrille - BMW E30 M50 M-Tech II Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
vi har byggt ett eget. tänkte mest på att den ligger väldigt nära och motorn verkar inte ha flexat åt det hållet. iallafall inte mycket.
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
Up & Running
Nervöst var det men nu är bilen startad... har fortfarande lite justeringar kvar innan den går perfekt men ett par testrundor blev det allt...
Vi har nu ställt upp laddet till 0,4 bar... Man kan ju lungt påstå att de var skillnad mot orginal :dance:
STORT Tack till Cederwall för att stått ut me alla mina jobbiga frågor... Men frågar man inget lär man sig inget...
STORT Tack till Björn ( cossie_demon ) för de flesta svetsjobben och mycket mer. + all er andra som hjälpt till på ett eller annat sätt..
Utan er hade det alldrig gått vägen...
Bifogar här en liten bild efter första provkörningen:
ps. Tack även till 4speed för telefon guiden ang. startmotor inkopplingen...
I morrn höjer vi till 0.6-0,7 bar o se va som händer.....
Nervöst var det men nu är bilen startad... har fortfarande lite justeringar kvar innan den går perfekt men ett par testrundor blev det allt...
Vi har nu ställt upp laddet till 0,4 bar... Man kan ju lungt påstå att de var skillnad mot orginal :dance:
STORT Tack till Cederwall för att stått ut me alla mina jobbiga frågor... Men frågar man inget lär man sig inget...
STORT Tack till Björn ( cossie_demon ) för de flesta svetsjobben och mycket mer. + all er andra som hjälpt till på ett eller annat sätt..
Utan er hade det alldrig gått vägen...
Bifogar här en liten bild efter första provkörningen:
ps. Tack även till 4speed för telefon guiden ang. startmotor inkopplingen...
I morrn höjer vi till 0.6-0,7 bar o se va som händer.....
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
peppe wrote:Mycket trevligt!
Känns lite sjukt att kolla på en Orange E30 turbo som inte är ens egen dock
Jag känner det samma
DelJoJJo wrote:härligt.. blev bra som fan me massa mattsvart =).. mkt överladdade e30s runt jkpg i sommar va?.. du, jag, kusin(wuffee) sen har ja nog sett ett antal till =)
Gött du gillade de mattsvarta, ja BMW tubo är ju lika vanliga som Volvo 740 snart
Amplify wrote:Chrille wrote:Up & Running
I morrn höjer vi till 0.6-0,7 bar o se va som händer.....
Den har väll originalkomp, eller har jag läst fel?
Japp de e orginalkomp..
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Ska defenitivt ner dit mycket i sommar... mycket trevlig stad det ska väl bli blackrace där i sommar med ?
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan nu konstatera att ha LMM:en på trycksidan fungerar grymt bra...
Fjädern fick dock spännas upp rejält (läs: som fan) för att bilen inte skulle gå fett vid halvgas på låga varv samt att gasrepsonsen var helt kass... trampade man fullt från tomgång så dog den nästan...
Nu med stenhårt spänd fjäder i LMM:en är det gasrespons som vilken Kawaski 125:a som helst och bilen går snällt som ett lamm vid gubbkörning.
Pillade upp laddet lite väl... 1bar Hade vägen o kolla på ju... de sköt dock på duktigt...
inga hörbara spikningar... dock lär det ju inte hålla så länge... håller mig på 0,5bar ett tag nu... Vill inte blåsa packningen innan Elmia....
Fjädern fick dock spännas upp rejält (läs: som fan) för att bilen inte skulle gå fett vid halvgas på låga varv samt att gasrepsonsen var helt kass... trampade man fullt från tomgång så dog den nästan...
Nu med stenhårt spänd fjäder i LMM:en är det gasrespons som vilken Kawaski 125:a som helst och bilen går snällt som ett lamm vid gubbkörning.
Pillade upp laddet lite väl... 1bar Hade vägen o kolla på ju... de sköt dock på duktigt...
inga hörbara spikningar... dock lär det ju inte hålla så länge... håller mig på 0,5bar ett tag nu... Vill inte blåsa packningen innan Elmia....
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
Overcharged wrote:låter kanon ju
men du kör med 535lmm?
har du några mer planer för bilen nu innan vintern då?
antar att du ska bygga på ännu mer efter sommaren
Jupp 535Lmm är det...
Vet inte hur de blir till vintern... Laddtryck är ju fan som en drog...
ARP-bult o MLS-packning står ju just nu högt på önskelistan..
Johnny wrote: Vore skoj att se någon film när du kör med bilen också! Gärna bus..
Film kommer att komma så fort vädret blir bättre och jag får tillbaka mina fälgar från lacken...
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact: