M5 motor eller M50b25 turbo i e30?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
M5 motor eller M50b25 turbo i e30?
Någon som har erfarenheter utav båda motorerna i en e30, alltså hur bilen beter sig på bana och rakt fram med iprincip standard chassi, bara koni runt om eller liknande..? Antingen en iprincip orginal 3,6 eller 3,8 maskin eller en M50b25 utan vanos, med turbo o "standard" prylarna som svarvade kolvar, mls p. , arp, annat grenrör, ic, spridare, precision agg för ca 450hk och ett VEMS sprut på det + allt annat. Blir ju billigare med en M5 maskin om man tänker sig att man kan få en 3.6 maskin med låda för runt 30 000:- . Men hur stor skillnad blir det på att köra bilarna? Vill inte ha något som krånglar hela tiden och ska hålla för det mesta, alltså åka långt och fort, bana osv.
Okej, låter bra det! Ett par frågor till bara.
Hur många hästar hade du på ett ungefär i den M50in då? Kanske inte är värt att bygga på M50 om man isf tänker bygga lite snik med org. botten, kammar, insug mm. Eller byggde du också något liknande? Så man vet vad du har för motor när du gämför mot M5an.
Hur många hästar hade du på ett ungefär i den M50in då? Kanske inte är värt att bygga på M50 om man isf tänker bygga lite snik med org. botten, kammar, insug mm. Eller byggde du också något liknande? Så man vet vad du har för motor när du gämför mot M5an.