den har ja haft o den gick riktigt bra ....så ja tro nog att han inte når 220-240 på hjulen som han skriverKrillian wrote:e30power wrote:hartge wrote:2,6 liter o extraktor rör o portad topp o ett insprut från jesus tid så tror ja att det e "VÄL" uppskattade hk men det e ju bara en gissning.........e30power wrote:hartge wrote:ska du plocka ut 220-240 hk med en 272graders kam på hjulen ???
Om du läser på info. om bilen så ser du att det inte är det ända som är gjort
Jo med orginal insprutning och bara dem grejer du räknat upp nu så kommer jag kanske till 220hk, men det ska ju göras mer
X Etanolkonvertera
X Större spridare + lmm
X Ställbar Btr
X större bränslepumpar
X Chipning till etanolen
Med dem grejerna fixade så kan jag säga att 220hk är en möjlighet!
motornord bänkade bilen efter att dem gjort i ordning toppen och borrat upp cylindrarna till 200hk
vet inte om jag håller med..
här är en spec.
Motor:
M20B25 block uppborrad till 85mm
Smidd dieselvevaxel med 81mm slag
Viktjusterade 130mm vevstakar
Smidda kolvar av märket CP pistons
11.25:1 i kompression
Skvalplåt i oljetråget
Sachs 618 tryckplatta
Lättat svänghjul
Balanserad bottendel
Portad och planad topp med svetsade kylkanaler (utfört av PPF)
Matchportat insug
304 graders Dr Schrick kam
Dubbla Dr Schrick ventilfjädrar
Dr Schrick ventilbrickor
Dbilas Dynamic justerbart kamdrev
Autronic SM4
Koniskt BMC luftfilter
MSD 340cc spridare
Motorn renoverad med nya original packningar,lager osv
325 E30 AC-kylare
328 E36 el-fläkt
Sebring extractor-grenrör
Ferrita sportavgassystem
Motorn är byggd och mappad av BmwAndreas och Bäckis
Detta gav 232hk som mest ( 2,7liter )
E30 323/2.6l utställnings projekt
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
bmw 530d -10
BMW 320 -89
pierre rosenholtz
Backsippevägen 1
59732 Åtvidaberg
0762949524
BMW 320 -89
pierre rosenholtz
Backsippevägen 1
59732 Åtvidaberg
0762949524
hartge wrote:den har ja haft o den gick riktigt bra ....så ja tro nog att han inte når 220-240 på hjulen som han skriverKrillian wrote:e30power wrote:hartge wrote:2,6 liter o extraktor rör o portad topp o ett insprut från jesus tid så tror ja att det e "VÄL" uppskattade hk men det e ju bara en gissning.........e30power wrote:hartge wrote:ska du plocka ut 220-240 hk med en 272graders kam på hjulen ???
Om du läser på info. om bilen så ser du att det inte är det ända som är gjort
Jo med orginal insprutning och bara dem grejer du räknat upp nu så kommer jag kanske till 220hk, men det ska ju göras mer
X Etanolkonvertera
X Större spridare + lmm
X Ställbar Btr
X större bränslepumpar
X Chipning till etanolen
Med dem grejerna fixade så kan jag säga att 220hk är en möjlighet!
motornord bänkade bilen efter att dem gjort i ordning toppen och borrat upp cylindrarna till 200hk
vet inte om jag håller med..
här är en spec.
Motor:
M20B25 block uppborrad till 85mm
Smidd dieselvevaxel med 81mm slag
Viktjusterade 130mm vevstakar
Smidda kolvar av märket CP pistons
11.25:1 i kompression
Skvalplåt i oljetråget
Sachs 618 tryckplatta
Lättat svänghjul
Balanserad bottendel
Portad och planad topp med svetsade kylkanaler (utfört av PPF)
Matchportat insug
304 graders Dr Schrick kam
Dubbla Dr Schrick ventilfjädrar
Dr Schrick ventilbrickor
Dbilas Dynamic justerbart kamdrev
Autronic SM4
Koniskt BMC luftfilter
MSD 340cc spridare
Motorn renoverad med nya original packningar,lager osv
325 E30 AC-kylare
328 E36 el-fläkt
Sebring extractor-grenrör
Ferrita sportavgassystem
Motorn är byggd och mappad av BmwAndreas och Bäckis
Detta gav 232hk som mest ( 2,7liter )
Alltid kul med trevliga personer som orkar bry sig och kommentera nått man inte tycker om!
Så när jag gjort min "enkla" modds på den motorn som sitter i kan du säga till 100% att jag inte når 220hk vid en bänkning? Dem sista 12hk som du har är dem svåraste att få ut!
Johan_S wrote:För att gå emot trenden lite...
Kul att du gör något annorlunda! Verkar lagt ner mycket tid på att fixa till karossen. Hoppas resultatet blir bra, det är värt att spackla och slipa noga.
Lycka till i fortsättningen!
Mvh
Johan
Tack för komment;) Jo spacklingen är viktigt, men slutspacklingen ska lackeraren göra.
har mekkat med bilen i ett halv år snart så den bör bli klar i slutet av sommaren
beemern wrote:e30power wrote:beemern wrote:e30power wrote:Tack för alla positiva komment!
Motorn ska vara gul svart och motorrummet svart. Vet inte varför ni tycker det ser så j*vla dåligt ut, men alla får väl tycka som dem vill och jag är nöjd
Varför tror ni att lacken kommer spricka bara för att man har glasfiber? Det beror ju på hur många lager man gör i glasfiber och hur man sätter fast det i karossen
Jag har kollat på många projekt innan jag drog igång mitt och märkt att dem flesta köper färdiga kitt och plastar på (tråkigt)! Man ska bygga nått som man själv tror kommer bli häftigt sen om det inte blir det får man väl göra om.
jo de ser förjävligt ut pga de att de ser ut som att du kastat på färgen, du kan ju kolla min tråd så ser du hur du skulle ha gjort . ja blästrade både motorblock och växellåda sen lackade me lackspruta, blir sjukt mycke snyggare.
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=21106
fint gjort men jag tycker inte det ser bättre ut. Ja tror att ni säger att det ser för jävligt ut pga. färg valet inte för hur jag gjort det! men men det är mitt val
du verkar va lite trög på att föstå. säger de inte pga färgen, färgen är helt okej, de är sättet du lackat de på som ser rent förjävligt ut, och jo mitt ser mycke bättre ut...
Okaj men jag har för mig att jag skrev TROR att ni tycker det pga. färgvalet så svårt kan det väl inte vara å läsa innantill? Så bara för att man slipar hela motorn så det blir 100% rent och sedan lackerar hammarlacken med pensel så ser det för jävligt ut? Desutom är ventilkåpan och insuget blästrat och SPRAY lackerat och om du inte kan se skillnad på det som är spray lackerat vs det som är pensel målat så tror jag inte du ska klaga på hur jag har applicerat färgen på motor delarna! Jag tror att du klagar enbart för att bli en i gruppen inte för att du tycker det ser så jävla illa ut som du påstår
e30power wrote:beemern wrote:e30power wrote:beemern wrote:e30power wrote:Tack för alla positiva komment!
Motorn ska vara gul svart och motorrummet svart. Vet inte varför ni tycker det ser så j*vla dåligt ut, men alla får väl tycka som dem vill och jag är nöjd
Varför tror ni att lacken kommer spricka bara för att man har glasfiber? Det beror ju på hur många lager man gör i glasfiber och hur man sätter fast det i karossen
Jag har kollat på många projekt innan jag drog igång mitt och märkt att dem flesta köper färdiga kitt och plastar på (tråkigt)! Man ska bygga nått som man själv tror kommer bli häftigt sen om det inte blir det får man väl göra om.
jo de ser förjävligt ut pga de att de ser ut som att du kastat på färgen, du kan ju kolla min tråd så ser du hur du skulle ha gjort . ja blästrade både motorblock och växellåda sen lackade me lackspruta, blir sjukt mycke snyggare.
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=21106
fint gjort men jag tycker inte det ser bättre ut. Ja tror att ni säger att det ser för jävligt ut pga. färg valet inte för hur jag gjort det! men men det är mitt val
du verkar va lite trög på att föstå. säger de inte pga färgen, färgen är helt okej, de är sättet du lackat de på som ser rent förjävligt ut, och jo mitt ser mycke bättre ut...
Okaj men jag har för mig att jag skrev TROR att ni tycker det pga. färgvalet så svårt kan det väl inte vara å läsa innantill? Så bara för att man slipar hela motorn så det blir 100% rent och sedan lackerar hammarlacken med pensel så ser det för jävligt ut? Desutom är ventilkåpan och insuget blästrat och SPRAY lackerat och om du inte kan se skillnad på det som är spray lackerat vs det som är pensel målat så tror jag inte du ska klaga på hur jag har applicerat färgen på motor delarna! Jag tror att du klagar enbart för att bli en i gruppen inte för att du tycker det ser så jävla illa ut som du påstår
Insuget mm som du spraylackat ser ju bra ut men blocket/toppen ser ärligt talat förjävligt ut.. varför spraya du inte blocket/toppen ochså ?
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
markus wrote:e30power wrote:beemern wrote:e30power wrote:beemern wrote:e30power wrote:Tack för alla positiva komment!
Motorn ska vara gul svart och motorrummet svart. Vet inte varför ni tycker det ser så j*vla dåligt ut, men alla får väl tycka som dem vill och jag är nöjd
Varför tror ni att lacken kommer spricka bara för att man har glasfiber? Det beror ju på hur många lager man gör i glasfiber och hur man sätter fast det i karossen
Jag har kollat på många projekt innan jag drog igång mitt och märkt att dem flesta köper färdiga kitt och plastar på (tråkigt)! Man ska bygga nått som man själv tror kommer bli häftigt sen om det inte blir det får man väl göra om.
jo de ser förjävligt ut pga de att de ser ut som att du kastat på färgen, du kan ju kolla min tråd så ser du hur du skulle ha gjort . ja blästrade både motorblock och växellåda sen lackade me lackspruta, blir sjukt mycke snyggare.
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=21106
fint gjort men jag tycker inte det ser bättre ut. Ja tror att ni säger att det ser för jävligt ut pga. färg valet inte för hur jag gjort det! men men det är mitt val
du verkar va lite trög på att föstå. säger de inte pga färgen, färgen är helt okej, de är sättet du lackat de på som ser rent förjävligt ut, och jo mitt ser mycke bättre ut...
Okaj men jag har för mig att jag skrev TROR att ni tycker det pga. färgvalet så svårt kan det väl inte vara å läsa innantill? Så bara för att man slipar hela motorn så det blir 100% rent och sedan lackerar hammarlacken med pensel så ser det för jävligt ut? Desutom är ventilkåpan och insuget blästrat och SPRAY lackerat och om du inte kan se skillnad på det som är spray lackerat vs det som är pensel målat så tror jag inte du ska klaga på hur jag har applicerat färgen på motor delarna! Jag tror att du klagar enbart för att bli en i gruppen inte för att du tycker det ser så jävla illa ut som du påstår
Insuget mm som du spraylackat ser ju bra ut men blocket/toppen ser ärligt talat förjävligt ut.. varför gorde du inte så med blocket/toppen ochså ?
Jo ja kan hålla med om att det gula ser alldeles för tjockt ut eftersom det är pensel målat. När motorn kommer du så ska antagligen blocket och toppen också blästras och sprayas. Den färg som sitter på nu var bara för att se hur det skulle se ut med kombinationen gul och svart
Krillian wrote:läste på garaget.org
du har en Motor som levererar ungefär 190-200hk på bakhjulen (riktiga hästar)
den motorn jag citerade.
är de mycket gjort på. den hade precis lite över 200bakhjuls hästar.
men de är lugnt. bygg/måla som du vill.
är inte mitt bygge...........
aa men det är inga påhittade siffror utan det är motornords bänknings papper som säger mellan 190-200 hk med den setupen
Sluta citera varandra, förutom att det är irriterande så blir det sjukt jobbigt att försöka läsa. Det är inte 20 personer inblandade i disskussionen och då behöver man inte citera sig till döds.
Jag tycker det är kul att killen gör sin sak. Och om man sedan tvivlar på effekten, tycker att målningen ser ut som skit så behöver man ju inte säga det på värsta tänkbara sätt. Och med det menar jag inte att man ska sitta tyst och bara hålla med...
Personligen tycker inte jag heller att det var spec. snyggt med en lackad topp, hade nog hellre sett att han tagit fram sandpappren och polertrissan, det är ju trotts allt en show bil, eller?
Sug-trim är knepigt har jag fått erfara på senare dagar. Men det behövs ju ambitioner för annars blire ju inge alls.
Jag tycker det är kul att killen gör sin sak. Och om man sedan tvivlar på effekten, tycker att målningen ser ut som skit så behöver man ju inte säga det på värsta tänkbara sätt. Och med det menar jag inte att man ska sitta tyst och bara hålla med...
Personligen tycker inte jag heller att det var spec. snyggt med en lackad topp, hade nog hellre sett att han tagit fram sandpappren och polertrissan, det är ju trotts allt en show bil, eller?
Sug-trim är knepigt har jag fått erfara på senare dagar. Men det behövs ju ambitioner för annars blire ju inge alls.
-
- Posts: 960
- Joined: 19 Sep 2006, 00:08
- Location: Varberg
de är bara o skita i va folk säger.. sålänge man tycker de ser bra ut så kvittar de ju vad andra säger lr har jag fel? o angående karossen tycker jag personligen att de ska bli jävligt skoj o se den någon dag nu o sen se den när den är färdig pga att den är inte som alla andra o de är förbannat kul (fasten en 2dörrars e30 med m3kit inte är fy skam!!!!! ) sen angående motorn så ska vi nog kunna lösa de där då jag har större spridare,lmm o stressfläkt liggandes o lite smått o gott så 220hk kan du ju drömma om när du har fått storhets hysteri när du ser mina godsaker som ligger så fint på hyllan sen grenrör har jag ju oxå så de är bara o sätta igång med de sen så de rör på sig ÄNNU mera
kan nås på: 0704786284
-
- Posts: 960
- Joined: 19 Sep 2006, 00:08
- Location: Varberg
makkan_nykvarn wrote:de är bara o skita i va folk säger.. sålänge man tycker de ser bra ut så kvittar de ju vad andra säger lr har jag fel? o angående karossen tycker jag personligen att de ska bli jävligt skoj o se den någon dag nu o sen se den när den är färdig pga att den är inte som alla andra o de är förbannat kul (fasten en 2dörrars e30 med m3kit inte är fy skam!!!!! ) sen angående motorn så ska vi nog kunna lösa de där då jag har större spridare,lmm o stressfläkt liggandes o lite smått o gott så 220hk kan du ju drömma om när du har fått storhets hysteri när du ser mina godsaker som ligger så fint på hyllan sen grenrör har jag ju oxå så de är bara o sätta igång med de sen så de rör på sig ÄNNU mera
Haha tack för komment riktigt roligt å läsa. Du lyfter verkligen tråden till max.
Jag tror att när det kommit lite färg på bilen så kommer alla ändra uppfattning om utseendet.
Jo det ska bli en show bil och utseendet som är orginal går in hem på utställningar tror inte jag. Men för oss bmw entusiaster så tycker vi att det ser för jävligt ut med den typen av breddning mm. Men för att man ska hitta nått nytt som går hem hos alla så måste man tänka lite på dem som inte drömmer om bmw varje natt