Tja! har inte tid å leta här på forumet nu för ja ska lämna in sakerna nu om nån timme bara så ja behöver veta vilka kolvar jag har,det är en m20b25-87
är det dessa kolvar man ska svarva helt plana?
jag hade tänkt att satsa på 300hk+...
är det verkligen nödvändigt att svarva av kolvarna för att plocka ut den effekten? om tåfe har rätt och det ser så ut så har du alltså kat kolvarna och har då typ 8.8:1 i kompf. borde inte det funka helt okej med rätt mappning?
Overcharged wrote:är det verkligen nödvändigt att svarva av kolvarna för att plocka ut den effekten? om tåfe har rätt och det ser så ut så har du alltså kat kolvarna och har då typ 8.8:1 i kompf. borde inte det funka helt okej med rätt mappning?
ja jag har kommit under fund med att d tydligen är kat kolvarna,satt å läste lite! jadu d vet jag inte,det kanske funkar fint? men till å börja med tänkte jag köra rätt så snik å landa på 250-300,och sedan byta upp mig till värre sprut osv och försöka komma upp mot 400 och se hur länge det håller...jag vet inte men då kanske det är mer nödvändigt med lite lägre kompf..
jag har lämnat in blocket för oringning,honing osv nu så tänkte om ja svarvar kolvarna på en gång slipper ja ta isär hela motorn när man börja vilja höja laddet lite..
peppe wrote:För 300hk skulle jag aldrig ens röra en skruv på motorn. Absolut inte ställa mig och svarva några kolvar.
8.8:1 är inte spec högt om sanningen ska fram, speciellt inte om man ska åka på naturens raketbränsle.
Mvh
har tänkt lite på det där eftersom det körs m50 och s50 maskiner på etanol och runt 9 i komp.
Borde man inte kunna köra med originalkolvarna utan att svarva dem och ha kvar kompet på 8:8 ? Eller är utformningen på kolvarna för dålig för detta?
finns det nån som kört me mkt mos i en m20 utan svarvade kolvar?
jag vill bara att grejerna ska hänga med så långt dom orkar innan det är dags att köpa värre..
och finns det nån tumregel eller formel man kan räkna på när det gäller kompf och laddtryck?