M3e30 M5turbo 9.42@248.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Kan bara hålla med alla andra om att det är en synnerligen vacker skapelse du har frambringat Ärtan , ett par frågor har jag också hur ska man beräkna storleken på Plenumet för att det ska passa en M20b25? och ska den vara bred i början och smalna av i slutet för bästa resultat eller? undra också om den separata wg ska sitta på nåt speciellt sätt på grenröret?
- Butchermardin
- Bmwandreas
- Moderator
Grattis!
Vad är det för macksoppa ni kör på då? Jocke vill ju alltid köra på BF95, men nu finns ju även V-Power som garanterar minst 98 oktan.
Vem är det som håller i spakarna då, är det ni eller Jocke?
1,4 bars ladd är ju inte så mycket. Vad har du byggt motorn med för komp?
Du måste berätta mer om bromsningen, vi är nyfikna av oss här vety..
Vad är det för macksoppa ni kör på då? Jocke vill ju alltid köra på BF95, men nu finns ju även V-Power som garanterar minst 98 oktan.
Vem är det som håller i spakarna då, är det ni eller Jocke?
1,4 bars ladd är ju inte så mycket. Vad har du byggt motorn med för komp?
Du måste berätta mer om bromsningen, vi är nyfikna av oss här vety..
Nu är vi klara.
En dag i VM:s bänk med gott resultat:
950hk på VP race fuel. Vi hade lite problem med surge vilket tvingade oss att dra ner trycket på lägre varv, så det blev "bara" 954Nm i vrid. Vi har ett par repor på 1000+++.
Snittvrid mellan 5000-7500 rpm är 916NM och snitteffekten är 807hk. Jag tror den här bilen kommer orka riva lös hjulen
En dag i VM:s bänk med gott resultat:
950hk på VP race fuel. Vi hade lite problem med surge vilket tvingade oss att dra ner trycket på lägre varv, så det blev "bara" 954Nm i vrid. Vi har ett par repor på 1000+++.
Snittvrid mellan 5000-7500 rpm är 916NM och snitteffekten är 807hk. Jag tror den här bilen kommer orka riva lös hjulen
får bara säga grattis till fina siffror
------------------------------------
www.lyckselebildemontering.se
www.lyckselebildemontering.se
Det där låter som om det kommer att finnas potential för att kunna bli en riktigt kul bil att sladda runt korvmojjen med!
Maxade ni aggregatet vid 950hk? Laddtryck med racesoppa? 2bar?
Maxade ni aggregatet vid 950hk? Laddtryck med racesoppa? 2bar?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
bmwpatrik wrote:Grattis till fina siffror.
Va er de för bänk er bekanta har är de rullar?
http://www.vmperformance.com/
Nä det är en bänk.
Det var VM du menade va, eller finns det några andra som jag har missat?
BMW über alles.