Söderlings Volvo 242 -75 M50B29

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

Var ute igår kväll å körde som en tok här hemma. Lambdavärdet ligger perfekt hela tiden samt att den inte känns sådär slö på 4an heller. Men ja pratade med ärtan å vi flyttade upp laddtrycksspärren, men den klippte av sådär ändå. Kollde i loggen å den verkade klippa vid 266kpa. Men fan va äckligt å ladda fullt ut med M/T däcken på vanlig väg, är ju bara på fyran den klipper ifrån på ca 6000varv = ca 180km/h jäkligt spännande å testa de massa gånger. Minsta lilla vägen lutade flyttade sig ju hela bilen en bilbredd i sidled. Men som sagt så det enda som märktes nu är att den klipper helt, inte det att den är sådär slö. Frågan är om de är värmen som gjorde det iaf på nått sätt.
User avatar
Clew
Posts: 662
Joined: 21 Nov 2005, 21:32
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by Clew »

På 201 meter på vanlig gata är det väl ganska glasklart att 800+hk kanske inte riktigt kommer till sin rätt... Speciellt när du nyss fått ut bilen och allt.

Jag syftade på att motorn lät rent å fint och sköt på utav helvete (fast det bara var ett bar?!) så jag vill gratulera till ett fint bygge!

Hände det nåt med bakaxeln när du var ute å körde igår? Såg ut så :(
User avatar
Hells racing
Posts: 192
Joined: 19 Dec 2007, 19:45
Location: Ludvika

Post by Hells racing »

Clew wrote:På 201 meter på vanlig gata är det väl ganska glasklart att 800+hk kanske inte riktigt kommer till sin rätt... Speciellt när du nyss fått ut bilen och allt.

Jag syftade på att motorn lät rent å fint och sköt på utav helvete (fast det bara var ett bar?!) så jag vill gratulera till ett fint bygge!

Hände det nåt med bakaxeln när du var ute å körde igår? Såg ut så :(


Jag hörde något om drivaxels brott, vilket det även blev för mej (fast fram då).
Bästa tid 402m: 9,88s@236km/h. Med full inredning och full förare. AUDIN SÅLD !!!!
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

Hells racing wrote:
Clew wrote:På 201 meter på vanlig gata är det väl ganska glasklart att 800+hk kanske inte riktigt kommer till sin rätt... Speciellt när du nyss fått ut bilen och allt.

Jag syftade på att motorn lät rent å fint och sköt på utav helvete (fast det bara var ett bar?!) så jag vill gratulera till ett fint bygge!

Hände det nåt med bakaxeln när du var ute å körde igår? Såg ut så :(


Jag hörde något om drivaxels brott, vilket det även blev för mej (fast fram då).

Ja det gick tyvärr av en drivaxel, den gick av direkt i starten på andra repan. Det var lite nervöst att köra 12mil hem med en trasig drivaxel.
Fast nu ska det nog snart vara slut på det då värre grejjer är på väg :) Men då blir det inte volvo axel längre. Kommer bygga på en cheva 10bult, 33splinse axlar och spole :twisted:
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

Då har ja vart och kört EDPS på Malmby idag. Körde som bäst 10.58s / 224km/h 1.69 i 60-fot
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Post by Aleex »

Söderling wrote:Då har ja vart och kört EDPS på Malmby idag. Körde som bäst 10.58s / 224km/h 1.69 i 60-fot


Grattis! Bilen går fint.
Jag stod ju bredvid dig några gånger på plattan.
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

Fan va fränt, såg nu på timetree att jag vart total 4:a efter Cristell, Martinsson och Qvarnis
User avatar
Rikard B
Posts: 1764
Joined: 30 Sep 2007, 11:25
Location: uppsala

Post by Rikard B »

jäklar vad kul det va att se din bil idag :D ,den smiska på bra
Rikard Brodén
072-242 85 00
bmw 525 mpaket 03 såld
328 touring låg :) såld
e30 83 323a busbil såld
e21 låg :)såld
e34 m5
e28 m535 turbo
e30 M3
E9 -71
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

Då var helgen i mantorp över, och det var lika kul som vanligt.
Mycket kul körning och många trevliga och nyfikna personer som kommit fram å pratat en massa. Har vart en kanonhelg :D

Det slutade lite hastigt när ja körde av en drivaxel i breisladden, som ja förstod då så vinkade dom av mig efter det åket pga att ja inte kunde gasa genom den sista svängen ens. Men sen kom dom springande i depån å ville ja skulle köra i finalen mot den röda supran. Men tyvärr fick ja kasta in handduken då dom vägrade vänta 15min på att ja skulle få hinna byta drivaxlar.
Men ändå supernöjd då många ja körde mot är med och kör i nordiska driftingserien samt att den som vann över mig tydligen leder den serien oxå :) inte så illa att komma så långt i en gammal Volvo 242 8)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Per Eriksson
Posts: 1250
Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping

Post by Per Eriksson »

Jo, det var ett snöpligt slut, hade du kunnat köra en gång till så skulle du vunnit för hallons bil stannade ju när han skulle köra sista svängen.

Jag gick inte vidare heller för jag trodde det var slurt när man paserade konerna som stod på rad i högerböjen borta vid läktaren men det var tydligen så at man skulle hålla benet ända bort till chikanen, typ som jag körde annars....
/Per
a.k.a. Jevlar
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

Per Eriksson wrote:Jo, det var ett snöpligt slut, hade du kunnat köra en gång till så skulle du vunnit för hallons bil stannade ju när han skulle köra sista svängen.

Jag gick inte vidare heller för jag trodde det var slurt när man paserade konerna som stod på rad i högerböjen borta vid läktaren men det var tydligen så at man skulle hålla benet ända bort till chikanen, typ som jag körde annars....

Ja jag hade ju kunnat gjort en lång enhjulsbörn runt hela svängen, men kändes inte som det var nån ideé.
Jag frågade hur långt man skulle köra å det lät som det bara var runt första högern men det gjorde ju inget om man fortsatte, så ja höll i så länge som ja gjorde förra året.
User avatar
Schniff
Posts: 127
Joined: 04 Jun 2007, 20:47
Location: Borås

Post by Schniff »

Hittade några bilder. Inte dom bästa kanske men alltid nått. Frän bil o gött kört me!!

Image

Image

Image

Image

Image

Mvh Henke
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

alltid lika kul att se när du rattar volvon din

du kör ju som om du stulit både bil och soppan i den :lol: :lol:

mvh
Team Boost Performance

+358405680216
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

brorsan min sponsrade med lite bilder ifrån srm =)

Image

Image
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Maskinen lät förjävla elakt på Mantorp! Tyvärr så såg jag inte så mycket av din körning på lördagen då jag själv var ute och styrde men polarna sa att det såg och lät riktigt gott när du kom på vad de trodde var fullt ös ut ur parisern och sen bara fällde pedalen och ritade ännu mer.

Körde du på fullt laddtryck på malmby?
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

Schniff wrote:Hittade några bilder. Inte dom bästa kanske men alltid nått. Frän bil o gött kört me!!

Mvh Henke


Ett jättetack, alltid kul med bilder både för mig och för er andra :D

HULTA wrote:alltid lika kul att se när du rattar volvon din

du kör ju som om du stulit både bil och soppan i den

mvh

Hehe :D är de inte så man ska använda grejjerna. Bilen är byggd för att köras hårt :D å det är så himla fränt oxå.

r.ivars wrote:brorsan min sponsrade med lite bilder ifrån srm =)

Det tackar ja för.

Om det är nån som ha någe filmat eller mera bilder på bilen så skulle ja bli asglad om det lades upp här, har ju knappt inte fått höra den nått själv utifrån :( Skulle va kul å göra det :)

M3JONAS wrote:Maskinen lät förjävla elakt på Mantorp! Tyvärr så såg jag inte så mycket av din körning på lördagen då jag själv var ute och styrde men polarna sa att det såg och lät riktigt gott när du kom på vad de trodde var fullt ös ut ur parisern och sen bara fällde pedalen och ritade ännu mer.

Körde du på fullt laddtryck på malmby?

:D Ja jag fick mest pumpa lite på gasen genom kurvorna sen kunde man ge på när man kom ut på rakorna, va riktigt bra å kunna göra så då man kunde hålla sladden lite längre på det sättet.

Japp, då gick den på så mycket den orkade. Men vi märkte att den gick på varvstoppen sista 50metrarna. Ja testade å lägga i femman på slutet men det tappade ja bara på. Men Ärtan höjde varvstoppen på slutet men då han ja bara köra en repa med dom inställningarna.
Post Reply