228mm 4-puckslamell ?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Glasmaster
Posts: 7
Joined: 01 Apr 2008, 20:08
Location: Dala-Järna

228mm 4-puckslamell ?

Post by Glasmaster »

Har köpt en 228mm 4-pucks sinterlamell från PPF. undrar om man måste schimsa ut tryckplattan på org m50b25 tryckplatta.? för den kopplar inte ur riktigt. men kan det vara luft kvar ? har luftat en gång för jag lyckade trycka ur slavcylindern när jag hade motorn ur :(.. har en kompis som kör med 4.pucks lamell och org tryckplatta å han funkar det för. tacksam för svar / Glasmaster
Tacksam för svar / Glasmaster.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Luft bara.
Glasmaster
Posts: 7
Joined: 01 Apr 2008, 20:08
Location: Dala-Järna

Post by Glasmaster »

Bmwandreas wrote:Luft bara.

Okej :) läste att man kunde trycka upp olja genom luftnippeln.. för har provat att lufta med tryckluft som man luftar bromsar med men funkade inge bra... eller hur ska jag göra ?? / Glasmaster
Tacksam för svar / Glasmaster.
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Kör runt en stund om den kopplar ur men inte helt, det funkar alltid för mig iaf :D Brukar pumpa lite och hålla pedalen nere och sen öppna luftskruven lite, kanske upprepa nån gång och sen ut och åka så blir det bra sen:)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Post Reply