Söderlings Volvo 242 -75 M50B29

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

Jag körde oxå race i helgen, hörde att den spikade så började kika lite och märkte att min ena 984 pump hade gett upp. :? Kanske är själ att kolla dina oxå :roll:
Last edited by Konny on 02 Jun 2008, 19:15, edited 1 time in total.
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

kör ni inte med alcohol tillsatsen ifrån redline? Kostar inte mycket med tanke på hur dryg den är att blanda ut..

Finns hos mekonomen, 41-10140

Vi kör den tillsatsen i västerås med dom som kör e85 och vi har inte direkt nå strul med pumparna..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

Konny wrote:Jag körde oxå race i helgen, hörde att den spikade så började kika lite och märkte att min ena 984 pump hade gett upp. :? Kanske är själ att kolla dina oxå :roll:

Det låter ju inte så lovande, va är de för kvalite på dom igentligen då. Bosch brukar ju inte ha dåliga grejjer.

r.ivars wrote:kör ni inte med alcohol tillsatsen ifrån redline? Kostar inte mycket med tanke på hur dryg den är att blanda ut..

Finns hos mekonomen, 41-10140

Vi kör den tillsatsen i västerås med dom som kör e85 och vi har inte direkt nå strul med pumparna..

Ja kör med vanlig blyersättning från statoil, de är vad PPF rekomenderar man ska köra med för å smörja pumpar å spridare när man kör på Etanol.

Jag har oxå sett den från redline, vart lite sugen på å köra på den istället men har inte prövat det än.
youask
Posts: 240
Joined: 18 Oct 2007, 16:30
Contact:

Post by youask »

bly ersättning kan väl inte vara bra om du köra bb-lambda i bilen?

Jag har kör redlines i min bil numera. I Mazdan har ja kört walbropump på E85 i 1500mil utan nå strul

En pump i evon låter som fan, började efter 300mil, dock var det utan tillsats.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Laddvakten står på 1.8 bar och den klipper som FN.
User avatar
Clew
Posts: 662
Joined: 21 Nov 2005, 21:32
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by Clew »

Jag såg dig när du var i Eskilstuna! Fan va fint den skjuter på :D
tulo
Posts: 6
Joined: 01 Jun 2008, 10:28
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by tulo »

Clew wrote:Jag såg dig när du var i Eskilstuna! Fan va fint den skjuter på :D


kan inte hålla med!! med den effekten o den upphängningen o klarade knappt o åka ifrån en 300 hästars E30??

300hk E30 som gör 177 blås på 201m?
User avatar
Fear This
Posts: 1577
Joined: 20 Nov 2005, 22:56
Location: Sthlm

Post by Fear This »

tulo wrote:kan inte hålla med!! med den effekten o den upphängningen o klarade knappt o åka ifrån en 300 hästars E30??

nej 800 hästars monster är ju fruktansvärt lättkörda på gatan eftersom dom oftast kommer med tidigt ladd, mjukt & lättkört register mm :roll:
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Fear This wrote:nej 800 hästars monster är ju fruktansvärt lättkörda på gatan eftersom dom oftast kommer med tidigt ladd, mjukt & lättkört register mm :roll:



:lol:
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

youask wrote:bly ersättning kan väl inte vara bra om du köra bb-lambda i bilen?

Jag har kör redlines i min bil numera. I Mazdan har ja kört walbropump på E85 i 1500mil utan nå strul

En pump i evon låter som fan, började efter 300mil, dock var det utan tillsats.

De kan ja inte svara på, kan de vara skadligt för lambdan att köra blyersättning????

Nu har ja kollat pumparna och dom funkar som dom ska, det var en förpump som inte var full kapasitet på, men ja ska kunna köra hela repan på det som är i catchtanken så de borde inte vart pga den heller.
De blir å logga nåra repor så får man se va det är som händer.
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

tulo wrote:kan inte hålla med!! med den effekten o den upphängningen o klarade knappt o åka ifrån en 300 hästars E30

Klart du får tycka den är slö, du får tycka precis va du vill. Sverige är ett fritt land.
Men ja får väll försvara mig lite med att de vart det absolut första gatracet ja körde med bilen, samt första gången i mitt liv ja åker med slicks desutom, har testan nåra starter hemma med dom bara.
Och bakvagen är ju då oxå väldigt väl inställd då efter alla körningar å tester ja gjort med bilen :roll:

Men det kändes lite surt att åka ur för att ja rullade i starten, och inte för att ja vart ifrånåkt.
Hade vart kul å få köra mot mazdan. Ja hade ju även 200hk till å ge på med om ja skulle blivit efter :twisted:
Last edited by Söderling on 08 Jun 2008, 10:14, edited 1 time in total.
User avatar
vectramicke
Posts: 524
Joined: 30 Aug 2006, 14:40
Location: Åland

Post by vectramicke »

tulo wrote:
Clew wrote:Jag såg dig när du var i Eskilstuna! Fan va fint den skjuter på :D


kan inte hålla med!! med den effekten o den upphängningen o klarade knappt o åka ifrån en 300 hästars E30??

300hk E30 som gör 177 blås på 201m?


177blås bör det krävas ca 550hk på hjulen för att köra med en E30..
Holmström Motorsport

Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
User avatar
tobbee28
Posts: 372
Joined: 17 Sep 2006, 08:51
Location: E-tuna

Post by tobbee28 »

coolt då borde min 300 hästars e30 också göra 177blås på 201m :roll:

tror han menade 402m?



men den lät ruggigt skönt iallafall när du va på kjula
tulo
Posts: 6
Joined: 01 Jun 2008, 10:28
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by tulo »

Söderling wrote:
Fear This wrote:
tulo wrote:kan inte hålla med!! med den effekten o den upphängningen o klarade knappt o åka ifrån en 300 hästars E30??

nej 800 hästars monster är ju fruktansvärt lättkörda på gatan eftersom dom oftast kommer med tidigt ladd, mjukt & lättkört register mm :roll:

Klart du får tycka den är slö, du får tycka precis va du vill. Sverige är ett fritt land.
Men ja får väll försvara mig lite med att de vart det absolut första gatracet ja körde med bilen, samt första gången i mitt liv ja åker med slicks desutom, har testan nåra starter hemma med dom bara.
Och bakvagen är ju då oxå väldigt väl inställd då efter alla körningar å tester ja gjort med bilen :roll:

Men det kändes lite surt att åka ur för att ja rullade i starten, och inte för att ja vart ifrånåkt.
Hade vart kul å få köra mot mazdan. Ja hade ju även 200hk till å ge på med om ja skulle blivit efter :twisted:


menade inte att den var slö, men med över 800hk, breda slicks o 4 länk så borde den gå bättre :wink: är väl bara o prova på en riktig stripp i sommar :lol:
User avatar
powerpak
Posts: 228
Joined: 21 Nov 2005, 12:40
Location: Karlskoga

Post by powerpak »

Kolla upp så att inte pumparna går för varmt om ni har problem soliga dagar.

Vi hade samma symtom på tävlingsbilen då pumparna satt monterade för varmt, det började bluddra och skjuta i slutet av racen då tempen började bli hög inne i bilen (65+..) . Det var också 2xBosch xxxx984 pumpar.
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

tulo wrote:menade inte att den var slö, men med över 800hk, breda slicks o 4 länk så borde den gå bättre :wink: är väl bara o prova på en riktig stripp i sommar :lol:

Ja körde bara på 1.0bar på kjula. Sen tar de nog lite tid å ställa in bakvagnen samt å lära sig köra bilen. Ja de var det ja vart på i söndags å fick tiderna från. Dock inte klistrat men tror inte orginaldrivaxlarna skulle gilla det. Är tänkt att ja ska åka i strängnas på EDPS, får se då om man har lyckats få den å gå som den ska på fullt laddtryck oxå. En hög 10 borde inte va omöjligt när ja lyckades åka 11.06 nu när den inte gick som den skulle.
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

powerpak wrote:Kolla upp så att inte pumparna går för varmt om ni har problem soliga dagar.

Vi hade samma symtom på tävlingsbilen då pumparna satt monterade för varmt, det började bluddra och skjuta i slutet av racen då tempen började bli hög inne i bilen (65+..) . Det var också 2xBosch xxxx984 pumpar.

Okej, tappade dom kapacitet då eller stannade den ena helt?
Ja har bara testat en gång å de va ju jävligt varmt.
Post Reply