hejj idag startade jag upp min e21 323 turbo för första gången med megasquirt.. dock stötte ja på problem
bränslepumpen slår av o på hela tiden efter ja stängt av den o ska starta om den.. pratade med han som hadde lött ihop boxen o han sa att det kunde vara så när de blir fel inställning på 60-2 triggerhjulet..
så det jag undrar är om nån har rätta inställningarna för det..
för övrigt kör ja ms1 v3 med tändspole o 60-2 hjul
Provstartade min e21 turbo med megasquirt idag
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 95
- Joined: 04 Feb 2007, 13:20
- Location: Gävle
- Mattias Sandgren
- Posts: 622
- Joined: 24 Nov 2005, 21:32
- Location: Sävar/Umeå
- Contact:
Det kan ju vara en god idé att fråga här också om du vill ha ett snabbt svar.
http://forum.megasquirt.se/
Mest troligt så har du små störningar i jordplanet till boxen, men det går att fixa med en svag pull-up mot +5V internt i boxen så noll-genomgången från givaren är det enda som trigger-kretsen ser, och inte bruset från störningarna. Det här kan man också få göra på en del VEMS-system där man har induktiva givare som primär trigger.
http://forum.megasquirt.se/
Mest troligt så har du små störningar i jordplanet till boxen, men det går att fixa med en svag pull-up mot +5V internt i boxen så noll-genomgången från givaren är det enda som trigger-kretsen ser, och inte bruset från störningarna. Det här kan man också få göra på en del VEMS-system där man har induktiva givare som primär trigger.
-
- Posts: 95
- Joined: 04 Feb 2007, 13:20
- Location: Gävle