
Hulta´s 320i m50b25 nya bilder 17/7
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
bromsning i fredags...
åkte upp till avesta tordag kväll och slaggade hos ärtan,drack en hel hög med öl och dregglade på hans m3a när vi kom fram,fan man hade ju baksmälla på fredagen
fredag:bilen spändes upp i bänken och det roliga fick börja.
efter en stunds fibblande med mappen som var med 98an i tanken lämnade den 534hk och 533nm på hjulen vid det våldsamma laddtrycket på hela 0,7bar
helt okej med tanke på laddtrycket
japp så va den mappen klar nu åker vi och tankar majs(E85) och ser hur det urartar
sagt och gjort,en par pull senare och med majs i tanken levererades 727hk och 893Nm på hjulen vid 1,4bar och 5800rpm
med mopedtändning på hela 14grader
(första tanken ja tänkte:var ska de här sluta,den ylade ur duktigt fint) och då hände förstås det som inte fick hända...
pufff och det bara sprutade vatten ur 4:ans evakueringskanal,jaha bara att börja dricka öl och åka hem
så nu står bilen ner skruvad igen i väntan på lust att göra någonting med den
tack till ppf för en trevlig helg med öl och skitsnack
mvh
åkte upp till avesta tordag kväll och slaggade hos ärtan,drack en hel hög med öl och dregglade på hans m3a när vi kom fram,fan man hade ju baksmälla på fredagen

fredag:bilen spändes upp i bänken och det roliga fick börja.
efter en stunds fibblande med mappen som var med 98an i tanken lämnade den 534hk och 533nm på hjulen vid det våldsamma laddtrycket på hela 0,7bar




japp så va den mappen klar nu åker vi och tankar majs(E85) och ser hur det urartar

sagt och gjort,en par pull senare och med majs i tanken levererades 727hk och 893Nm på hjulen vid 1,4bar och 5800rpm


pufff och det bara sprutade vatten ur 4:ans evakueringskanal,jaha bara att börja dricka öl och åka hem

så nu står bilen ner skruvad igen i väntan på lust att göra någonting med den
tack till ppf för en trevlig helg med öl och skitsnack
mvh
Team Boost Performance
+358405680216
+358405680216
Hej!!
Du skrev att det var för stora hål i packningen, menar du urstansningen för pyramidringarna då?
Hur ska du åtgärda problemet?
Jag ska nämligen själv muttra ihop min s50 med pyramidringar och vill ju helst inte få samma problem.
Tråkigt när det strular men den lär ju lämna bra med effekt när allt lirar
.
Mvh/ Anders
Du skrev att det var för stora hål i packningen, menar du urstansningen för pyramidringarna då?
Hur ska du åtgärda problemet?
Jag ska nämligen själv muttra ihop min s50 med pyramidringar och vill ju helst inte få samma problem.
Tråkigt när det strular men den lär ju lämna bra med effekt när allt lirar

Mvh/ Anders
Jag klippte till packningen med plåtsax, tyckte det funkade kanon iaf. Har dock inte startat motorn än, så jag kanske inte ska uttala mig 

Lars 0708-520373
E34 M5 Touring
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=20859" onclick="window.open(this.href);return false;
E34 M5 Touring
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=20859" onclick="window.open(this.href);return false;
japp för stora hål runt pyramidringarna. ja tror att optimalt utrymme mellan packning och pyramidring kanske skulle vara mellan 1-2mm. ja skulle iallafall kunna tänka mej något sådant...E30Anders wrote:Hej!!
Du skrev att det var för stora hål i packningen, menar du urstansningen för pyramidringarna då?
Hur ska du åtgärda problemet?
Jag ska nämligen själv muttra ihop min s50 med pyramidringar och vill ju helst inte få samma problem.
Tråkigt när det strular men den lär ju lämna bra med effekt när allt lirar.
Mvh/ Anders
kommer bli ny packning denna gång eftersom den var problemet
tror den kommer lämna skapligt med pullver när allt lirar


mvh
Team Boost Performance
+358405680216
+358405680216
för att bilen står på pall bockar och motorn ligger just nu i små bitar för granskningCurry wrote:Varför hinner du inte få ihop tills racet om det bara var packningen?Tar ju inte länge att byta



Team Boost Performance
+358405680216
+358405680216