Idag körde vi på Test n Tune med gamla o blanka hankook däck..fina 2,2sek i 60-fot 11,9@208km/h...hjulspinn på 2:an..nää måste ha riktiga däck Patrik till kärran om d ska kunna bli nå 10sek repor i år.
Ökade ca 55km/h mellan 201m-402m
Lägger ut lite snytfilm snart och repan på sättna..
nu ska en "redface" gå o lägga sig...sättnabrännan är ett faktum!
ippe wrote:Verkar vara trevligt register! kommer tidigt och drar mot stoppet
Japp...maxeffekt vid maxvarv, får se om vi kommer ändra karaktären ngt alt göra en "402m" mapp då vi lägger på ännu mer laddtryck tidigare och kör med klisterdäck för fäste, då kommer det nog kunna gå fort...dock är karaktären som den är nu klockren på gatan...väldigt körbart..men ack smått galet endå!
Tryckrör på plenumsidan måste byggas om för anpassad diameter mot LMM då det visat sig vara en broms med 3"..lr rättare sagt en störning för orginalets 3,5" som ecu´n är van att mäta i.
"Stealth mode" ala´ gömd turboinstallation få stryka fingrarna tillfälligt så vi får bukt med missar på lågvarv när vi fäller pedalen.
V700 Ecsta 255/40/17 R-däck
4 bars bränsletrycksregulator
Ombyggt tryckrör på plenumsidan
Vacum till wg från turbo
Nu ska vi ut o lägga lite loggfier innan vi bokar en ny tid på Motornord för ny mappning.
senaste bromsningen gav 595whp med stigande kurva(bottnade spridarna pga för lågt grundtryck)...så vi "drömmer" iaf om 620whp lr mer nu när vi troligast sorterat bort lite buggar
Ja och Nej vi kör med Powermod som är "samma" sak....TSI som det hette då gick isär..och då bildades 2st bolag ..Powermod och Morristech...same same but diffrent name.
Men det funkar bra faktist...gäller o stryka allt medhårs...inte bråka för mkt