BMW E30 KiC Nytt personbästa! Se sidan 9!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 942
- Joined: 30 Aug 2007, 18:53
- Location: Hallsberg
CrazyVikingsRacing wrote:Har skickat klippet till dig på mejlen!
MVH
Tack så mkt =] Du råkar inte ha från bänkningen med?
Här är 13s repan
http://www.youtube.com/watch?v=sYsknCEy08c
-
- Posts: 942
- Joined: 30 Aug 2007, 18:53
- Location: Hallsberg
ZAK wrote:CrazyVikingsRacing wrote:Har skickat klippet till dig på mejlen!
MVH
Tack så mkt =] Du råkar inte ha från bänkningen med?
Här är 13s repan
http://www.youtube.com/watch?v=sYsknCEy08c
Tyvärr så hade jag precis varit o lämnat kameran då pga av att batteriet e så dåligt på den o mitt under bänkningen kom jag på -Fan detta kanske man skulle filmat:P men då va de redan försent:P
Pain is just temporary, glory last forever.
Jens Abrahamsson
0708323221
Jens Abrahamsson
0708323221
Tja!
Jag är väldigt intresserad av resultaten av ditt bygge Ska köra med Vortech V5 G-trim på min.
Är precis som några tidigare inlägg, intresserad av vad du får förr ladd på olika varvtal osv. Antar att du menar att du drevat kompressor för att ge max 1,0 bar. Så frågan är då, vad är ditt maxvarv och vad får du för ladd på varven under det?
När jag försöker "räkna ut" vad det blir rent teoretiskt för min bil, så får jag nedanstående värden:
Jag varvar maximalt 7000rpm. Och tänker utnyttja kompressorn maximalt. Den får varva 65000rpm och det tänker jag se till att den har vid 7000rpm motorvarv. Så får laddtrycket helt enkelt bli vad det blir.
3500 = 0,35 bar
4000 = 0,45
4500 = 0,60
5000 = 0,75
5500 = 0,95
6000 = 1,15
6500 = 1,35
7000 = 1,65.... ?
Skulle vara kul att jämföra lite med dina resultat här
Jag är väldigt intresserad av resultaten av ditt bygge Ska köra med Vortech V5 G-trim på min.
Är precis som några tidigare inlägg, intresserad av vad du får förr ladd på olika varvtal osv. Antar att du menar att du drevat kompressor för att ge max 1,0 bar. Så frågan är då, vad är ditt maxvarv och vad får du för ladd på varven under det?
När jag försöker "räkna ut" vad det blir rent teoretiskt för min bil, så får jag nedanstående värden:
Jag varvar maximalt 7000rpm. Och tänker utnyttja kompressorn maximalt. Den får varva 65000rpm och det tänker jag se till att den har vid 7000rpm motorvarv. Så får laddtrycket helt enkelt bli vad det blir.
3500 = 0,35 bar
4000 = 0,45
4500 = 0,60
5000 = 0,75
5500 = 0,95
6000 = 1,15
6500 = 1,35
7000 = 1,65.... ?
Skulle vara kul att jämföra lite med dina resultat här
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Nisse977 wrote:Tja!
Jag är väldigt intresserad av resultaten av ditt bygge Ska köra med Vortech V5 G-trim på min.
Är precis som några tidigare inlägg, intresserad av vad du får förr ladd på olika varvtal osv. Antar att du menar att du drevat kompressor för att ge max 1,0 bar. Så frågan är då, vad är ditt maxvarv och vad får du för ladd på varven under det?
När jag försöker "räkna ut" vad det blir rent teoretiskt för min bil, så får jag nedanstående värden:
Jag varvar maximalt 7000rpm. Och tänker utnyttja kompressorn maximalt. Den får varva 65000rpm och det tänker jag se till att den har vid 7000rpm motorvarv. Så får laddtrycket helt enkelt bli vad det blir.
3500 = 0,35 bar
4000 = 0,45
4500 = 0,60
5000 = 0,75
5500 = 0,95
6000 = 1,15
6500 = 1,35
7000 = 1,65.... ?
Skulle vara kul att jämföra lite med dina resultat här
Kan ju säga direkt utan att försöka låta otrevlig att jag är inte en fena alls på matematik och har inte orken att räkna på det. Men ta med dig ett skjutmått till gatebil om du ska dit så får du mäta lite hjul själv och räkna om du vill göra det.
Jag blir bara mest arg och får huvudvärk genom att tänka avancerade siffror å beräkningar så undviker helst det där =]
jag hade en annan som gjorde det åt mig.
Hehe ja det är lungt! Jag behöver inte ha reda på några remhjuls diameterar osv. Jag bara var intresserad av om du sett tex att
-Nu kör jag på 3000rpm och kastar då ett öga på laddtrycksmätarn å ser att den visar 0,3 bar... och när jag ligger på 4000rpm har jag 0,45bar osv.. eller nått liknande?
Japp jag kommer till Gatebil på lördag, ska bli kul att se din bil om du är där!
-Nu kör jag på 3000rpm och kastar då ett öga på laddtrycksmätarn å ser att den visar 0,3 bar... och när jag ligger på 4000rpm har jag 0,45bar osv.. eller nått liknande?
Japp jag kommer till Gatebil på lördag, ska bli kul att se din bil om du är där!
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Nisse977 wrote:Hehe ja det är lungt! Jag behöver inte ha reda på några remhjuls diameterar osv. Jag bara var intresserad av om du sett tex att
-Nu kör jag på 3000rpm och kastar då ett öga på laddtrycksmätarn å ser att den visar 0,3 bar... och när jag ligger på 4000rpm har jag 0,45bar osv.. eller nått liknande?
Japp jag kommer till Gatebil på lördag, ska bli kul att se din bil om du är där!
Jag kommer vara där, men inte köra. Har inte fått coilovers än. Så blir mest alkohol och titta på bilar för min del.
Bert-Ola wrote:ZAK wrote:Jag blir bara mest arg och får huvudvärk genom att tänka avancerade siffror å beräkningar så undviker helst det där =]
jag hade en annan som gjorde det åt mig.
Jag skulle kunna ta fram ett diagram laddtryck/varv åt dig om du vill.
Ja tack det vore toppen!
idag körde jag på SMK söderhamns 201m bana.
Gled upp med takräckena och lastade ur all skit ur bilen och fick den
besiktad.
Tiden vart:
60-fot 2,491s
tid 201m 9,370s @ 146km/h
Har fortfarande problem med fästet.
Ska dock prova slicksen nästa gång som sitter på husvagnen =]
Har fler tider från idag men hittar inte papprena.
Trevligt folk och vart lite småpratande.
I morgon så bär det av till gatbil i mantorp.
ses där
Gled upp med takräckena och lastade ur all skit ur bilen och fick den
besiktad.
Tiden vart:
60-fot 2,491s
tid 201m 9,370s @ 146km/h
Har fortfarande problem med fästet.
Ska dock prova slicksen nästa gång som sitter på husvagnen =]
Har fler tider från idag men hittar inte papprena.
Trevligt folk och vart lite småpratande.
I morgon så bär det av till gatbil i mantorp.
ses där
Va själv o körde i Söderhamn. Måste säga att de va grymt halt. Spann mest hela tiden.
Såg ju bra skoj ut med takräckena när du kom.
Flås verkar de finnas i bilen din iallafall. Men synd på fästet
Såg ju bra skoj ut med takräckena när du kom.
Flås verkar de finnas i bilen din iallafall. Men synd på fästet
//Micke Lennartsson
0736287026
BMW E30 Alpina 332i Turbo Touring
BMW E53 X5 4,8is
BMW E36 Alpina B3 3,2 Touring Nr: 88
BMW E36 323im Limo
0736287026
BMW E30 Alpina 332i Turbo Touring
BMW E53 X5 4,8is
BMW E36 Alpina B3 3,2 Touring Nr: 88
BMW E36 323im Limo
m5micke wrote:Va själv o körde i Söderhamn. Måste säga att de va grymt halt. Spann mest hela tiden.
Såg ju bra skoj ut med takräckena när du kom.
Flås verkar de finnas i bilen din iallafall. Men synd på fästet
Jo jag jämnförde lite tider med listan och jag verkade inte vara
den enda med problemet. Men det skulle väl bli bättre med
det tyckte jag någon sa?