Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
markus
- Posts: 4830
- Joined: 20 Nov 2005, 17:01
- Location: Motala
-
Contact:
Post
by markus »
STÅFRÄS
-
Anders Elenius
- Posts: 212
- Joined: 21 Nov 2005, 07:52
- Location: Finland
Post
by Anders Elenius »
Oki, det var det ja tänkte också, hur var det nu igen? Vad blir det exakta kompet på såna här motorer med cp kolvar?
7,8 elr?
mycket mos på 98okt eller hur det var
-
Butchermardin
- Posts: 269
- Joined: 20 Nov 2005, 14:01
- Location: Båstad
-
Contact:
Post
by Butchermardin »
Anders Elenius wrote:Oki, det var det ja tänkte också, hur var det nu igen? Vad blir det exakta kompet på såna här motorer med cp kolvar?
7,8 elr?
mycket mos på 98okt eller hur det var
7.8 Blir det med CP kolvar, 135mm stakar samt dieselvev!
Mvh Martin Söderlind
-
CumsteR
- Posts: 64
- Joined: 16 Dec 2005, 15:08
Post
by CumsteR »
Bmwandreas wrote:[
Nej en vanlig med 0.81 avgashus.
BB kostar 3-4000 extra.
Hvor mye hk kunne du tatt ut med den turboen da, med 0.81 agasshus?
Hvor mye RPM er den med på, 9000RPM?
Hvis du hadde 1.0 bar på 4000, når ville du hatt det med BB?
MVH Espen
-
Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Post
by Bmwandreas »
Den klarar ca 950hk då.
BB ska komma ca 2-500rpm tidigare.
-
CumsteR
- Posts: 64
- Joined: 16 Dec 2005, 15:08
Post
by CumsteR »
Når slutter den å presse da...? Funker den bra fra 4000-10 000RPM for eksempel.
Trodde BB var som mye bedre en det jeg, da er det jo nesten ikke no vits da, eller er det flere fordeler en tidligere trykk?
MVH Espen
-
Bäckis
- Admin
- Posts: 6534
- Joined: 20 Nov 2005, 14:38
- Location: Avesta
-
Contact:
Post
by Bäckis »
BB är INTE mkt bättre. I vissa avseenden sämre tom.
-
Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Post
by Bmwandreas »
CumsteR wrote:Når slutter den å presse da...? Funker den bra fra 4000-10 000RPM for eksempel.
Trodde BB var som mye bedre en det jeg, da er det jo nesten ikke no vits da, eller er det flere fordeler en tidligere trykk?
Den klarar ca 950hk, och vid vilket varvtal den ger det beror helt på motorn.
-
Henka.
- Posts: 456
- Joined: 24 Nov 2005, 20:25
- Location: Vasa, Finland
Post
by Henka. »
Snärtigt! Vad blir det för bakvagn på denna?
Henrik Back
-
Bäckis
- Admin
- Posts: 6534
- Joined: 20 Nov 2005, 14:38
- Location: Avesta
-
Contact:
Post
by Bäckis »
535 yttre och inre knutar, sviktståls drivaxlar, 535 diff. Bakvagnen sitter där sedan tidigare då jag byggde dit den när bilen var min.
-
CumsteR
- Posts: 64
- Joined: 16 Dec 2005, 15:08
Post
by CumsteR »
Tåler 535 E28 drivknutene mer en E30 M3 drivknutene?
MVH Espen
-
Butchermardin
- Posts: 269
- Joined: 20 Nov 2005, 14:01
- Location: Båstad
-
Contact:
Post
by Butchermardin »
CumsteR wrote:Tåler 535 E28 drivknutene mer en E30 M3 drivknutene?
Med tanke på att de är större borde ju så vara fallet ja!
Mvh Martin Söderlind
-
Bäckis
- Admin
- Posts: 6534
- Joined: 20 Nov 2005, 14:38
- Location: Avesta
-
Contact:
Post
by Bäckis »
E30 M3 har samma knutar som 325, så svaret är a big yes.
-
CumsteR
- Posts: 64
- Joined: 16 Dec 2005, 15:08
Post
by CumsteR »
Ok... Men er fra E28 du har tatt det fra eller...? Hvilke bremser har du bak da, M5?
MVH Espen
-
Bäckis
- Admin
- Posts: 6534
- Joined: 20 Nov 2005, 14:38
- Location: Avesta
-
Contact:
Post
by Bäckis »
Detta hör inte hemma i den här tråden, men jag avslutar:
Man borrar om medbringaren till 4x100 samt svarvar om centrumet till samma diameter som original. Det är original 323 bakbromsar på denna.
-
Tysken
- Posts: 1272
- Joined: 24 Nov 2005, 13:39
- Location: Sköndal, Sthlm
Post
by Tysken »
Hur går det här då?