projektet sålt.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
projektet sålt.
projekttråden här då.
är i början en 320 som man började fixa lite smått me sen gick en vipparm och toppackningen sönder sen skenade de ur (har väl aldrig händ förr va? ).
började me att fixa me orginal motorn och skulle stoppa i 2,3l delar men efter att ja upptäckte att de va fel överfall till blocket så kastades den iden och började leta efter en billig 325a, sagt o gjort, hittade den som är bild på längre ner i tråden för 4000kr på blocket så nu är den donatorbil.
motorn håller på att bli en 2,7 liters sugis.
motor/låda/bakaxel
håller på att byggas på nu och mycket av grejerna är redan fixat men tar lite nu o då, men receptet kommer se ut typ såhär.
* m20b25 (dieselvev ska handlas)
* m20b20 stakar
* m20b25 ej kat kolvar
* toppen ska svetsas, planas maxportas oh slipa in ventiler o säten
* 272graders trimkam
* större insugsrör
* chip, e85 anpassat 7500rpm
* 535 lmm
* öppet filter
* 528 btr (ska bytas till ställbar)
* fixat givare för oljetryck och oljetemp
* oil catch tank
* oljekylare
* ny vattenpump
* nya bättre grövre jordkablar
* short shift
* byta till stumt motor o växellådsfäste
* 325 bakvagn
* stora diffen
* ny termostat
* e28 528/535 kylare
* extraktorgrenrör
kaross/upphängning
* blästrat o rostlagat hela bak o framändan
* nya trösklar
* ny bakända
* ny front
* kapa ut för att få ett utblås på varje sida
* svetsat igen antennhål
* e28 huvgångjärn så huven öppnas åt rätt håll
* singeltorkare
* tonade klarglas runt om
* sänkningssatts (blir coilover framöver)
* cup-speglar
* blästrat o lackat fram o bakvagn samt monterat powerflex överallt
* håller på att svetsat igen handtagen på dörrana (shaved door kit)
* 17" fälgar
ska handlas så fort som möjligt
* huv o bagagelucka glasfiber
* lexanrutor på de tre bakre rutorna
inne i bilen
* sportratt
* racingstolar
* svarvat egen växelspaksknopp
* monterat in oljetryck o oljetempsmätare
då allt annat är klart blir de
* tona 80% runt om
* kapa ur dörrarna och montera slät 1mm plåt som dörrsidor samma bak
* halvbur
(fyller på eftersom)
så här såg bilen ut då ja köpte den
och de där blinkersen är dom fulaste ja någonsin sett.
så grymt ful den va under huven me
rätt så isärplockad sommaren 07. här har ja börjat måtta och kolla lite för att ändra så huven öppnas åt rätt håll, delarna är från en e28.
köpte en reservdelsbil som hade bakvagn me skivbromsar så den skruvades ner illa kvickt och är numera blästrad lackad och monterad under bilen.
shoppade lite powerflex.
"nya" bakvagnen monterad. blir att ta ner den sen igen då de är dags att fixa underredet.
monterad me nya skivor, bromsoken är numera svart och fjädrar som bara gått 100mil, bara dämparn kvar att byta men blir coilcovers innom en snar framtid så köper inga nya.
svetsat igen hålen för skyltbelysningen då ja ska montera dioder istället.
nästan allt av den gamla borta nu, lite finlir kvar.
kass mobilbild men lite riktning av golvet i bagaget innan monteringen av den nya bakändan sker.
nu sitter den punktad och inpassad nästan överallt.
blev en kass mobilbild men nu sitter den iallfall och bara slipa lite spackel och kapa ut för utblås på högersidan sen kan de lackas.
tänkte köra me 2,3liters motor till en början men skrotade den ideen då ja såg att de va fel vev-överfall ja hade. har slängt detta block nu då man fått tag på 325 motor, köpte även ett motorstativ från hansen-racing.
blästrad och lackad växellåda, ska göra likadant med 325motorn.
tog me bilen en sväng till jobbet och blästrade av hela fronten, bakändan och bagaget och la rostskydd och grundfärg på sen så man kunde traila den tillbaka till garagt.
precis kommit hem till garaget igen, nu bara en massa svetsande och bytande av dålig plåt kvar sen kan de lackas riktigt.
här är påbörjat på ena sidan, andra sidan gjordes likadant.
efter en del timmars jobb såg de ut så här, nästan klart, fick svetsa lite mer där till vänster men nu är de grett.
cup-speglar är ett måste på e30:).
cup-speglar
klarglasen som nu är såld.
köpt dessa iställe.
nytt filter, klarglas blinks och oil catch tank (blinkersen är sålda, ska beställa tonade istället)
svetsade ihop egna insugsrör då de orginala gummi bara spricker och me hjälp av 528 spjäll och 535lmm gjorde att de blev 3" hela vägen
kass mobilbild igen, ny topplagring till dämparna fram.
lättat svänhjul.
håller på att lägga igen på dörrarna. slängt dit lite spackel, lite slipa sen så.
är i början en 320 som man började fixa lite smått me sen gick en vipparm och toppackningen sönder sen skenade de ur (har väl aldrig händ förr va? ).
började me att fixa me orginal motorn och skulle stoppa i 2,3l delar men efter att ja upptäckte att de va fel överfall till blocket så kastades den iden och började leta efter en billig 325a, sagt o gjort, hittade den som är bild på längre ner i tråden för 4000kr på blocket så nu är den donatorbil.
motorn håller på att bli en 2,7 liters sugis.
motor/låda/bakaxel
håller på att byggas på nu och mycket av grejerna är redan fixat men tar lite nu o då, men receptet kommer se ut typ såhär.
* m20b25 (dieselvev ska handlas)
* m20b20 stakar
* m20b25 ej kat kolvar
* toppen ska svetsas, planas maxportas oh slipa in ventiler o säten
* 272graders trimkam
* större insugsrör
* chip, e85 anpassat 7500rpm
* 535 lmm
* öppet filter
* 528 btr (ska bytas till ställbar)
* fixat givare för oljetryck och oljetemp
* oil catch tank
* oljekylare
* ny vattenpump
* nya bättre grövre jordkablar
* short shift
* byta till stumt motor o växellådsfäste
* 325 bakvagn
* stora diffen
* ny termostat
* e28 528/535 kylare
* extraktorgrenrör
kaross/upphängning
* blästrat o rostlagat hela bak o framändan
* nya trösklar
* ny bakända
* ny front
* kapa ut för att få ett utblås på varje sida
* svetsat igen antennhål
* e28 huvgångjärn så huven öppnas åt rätt håll
* singeltorkare
* tonade klarglas runt om
* sänkningssatts (blir coilover framöver)
* cup-speglar
* blästrat o lackat fram o bakvagn samt monterat powerflex överallt
* håller på att svetsat igen handtagen på dörrana (shaved door kit)
* 17" fälgar
ska handlas så fort som möjligt
* huv o bagagelucka glasfiber
* lexanrutor på de tre bakre rutorna
inne i bilen
* sportratt
* racingstolar
* svarvat egen växelspaksknopp
* monterat in oljetryck o oljetempsmätare
då allt annat är klart blir de
* tona 80% runt om
* kapa ur dörrarna och montera slät 1mm plåt som dörrsidor samma bak
* halvbur
(fyller på eftersom)
så här såg bilen ut då ja köpte den
och de där blinkersen är dom fulaste ja någonsin sett.
så grymt ful den va under huven me
rätt så isärplockad sommaren 07. här har ja börjat måtta och kolla lite för att ändra så huven öppnas åt rätt håll, delarna är från en e28.
köpte en reservdelsbil som hade bakvagn me skivbromsar så den skruvades ner illa kvickt och är numera blästrad lackad och monterad under bilen.
shoppade lite powerflex.
"nya" bakvagnen monterad. blir att ta ner den sen igen då de är dags att fixa underredet.
monterad me nya skivor, bromsoken är numera svart och fjädrar som bara gått 100mil, bara dämparn kvar att byta men blir coilcovers innom en snar framtid så köper inga nya.
svetsat igen hålen för skyltbelysningen då ja ska montera dioder istället.
nästan allt av den gamla borta nu, lite finlir kvar.
kass mobilbild men lite riktning av golvet i bagaget innan monteringen av den nya bakändan sker.
nu sitter den punktad och inpassad nästan överallt.
blev en kass mobilbild men nu sitter den iallfall och bara slipa lite spackel och kapa ut för utblås på högersidan sen kan de lackas.
tänkte köra me 2,3liters motor till en början men skrotade den ideen då ja såg att de va fel vev-överfall ja hade. har slängt detta block nu då man fått tag på 325 motor, köpte även ett motorstativ från hansen-racing.
blästrad och lackad växellåda, ska göra likadant med 325motorn.
tog me bilen en sväng till jobbet och blästrade av hela fronten, bakändan och bagaget och la rostskydd och grundfärg på sen så man kunde traila den tillbaka till garagt.
precis kommit hem till garaget igen, nu bara en massa svetsande och bytande av dålig plåt kvar sen kan de lackas riktigt.
här är påbörjat på ena sidan, andra sidan gjordes likadant.
efter en del timmars jobb såg de ut så här, nästan klart, fick svetsa lite mer där till vänster men nu är de grett.
cup-speglar är ett måste på e30:).
cup-speglar
klarglasen som nu är såld.
köpt dessa iställe.
nytt filter, klarglas blinks och oil catch tank (blinkersen är sålda, ska beställa tonade istället)
svetsade ihop egna insugsrör då de orginala gummi bara spricker och me hjälp av 528 spjäll och 535lmm gjorde att de blev 3" hela vägen
kass mobilbild igen, ny topplagring till dämparna fram.
lättat svänhjul.
håller på att lägga igen på dörrarna. slängt dit lite spackel, lite slipa sen så.
Last edited by beemern on 21 Dec 2008, 22:05, edited 25 times in total.
allt de som köptes nytt till m20b20 toppen som nu kommer hamna över i m20b25 toppen. självklart då me nya bultar o toppackning.
tog bort friskluftsuttagen och monterade en platta med 3 knappar och ska kapa ut för oljetemp och oljetryck, (plattan ska lackas svart sen).
oljekylare är aldrig fel.
sen har ja lättat bilen massor också.
* rivit ur golvmattan och skrapat asfaltsmatta
* allt dämpmaterial/asfaltsmattor borta
* balkar i kofångare bortplockade
* org stolar kastade och byts ut mot sparco stolar
* alla onödiga fästen och annat är bortkapat
* mittkonsol och baksäte borta
* tagit bort dragkrok
* huv o bagagelucka blir i glasfiber
* lexanrutor bak
* reservhjulsbaljan borta
fyller på eftersom då ja inte minns allt.
tog bort friskluftsuttagen och monterade en platta med 3 knappar och ska kapa ut för oljetemp och oljetryck, (plattan ska lackas svart sen).
oljekylare är aldrig fel.
sen har ja lättat bilen massor också.
* rivit ur golvmattan och skrapat asfaltsmatta
* allt dämpmaterial/asfaltsmattor borta
* balkar i kofångare bortplockade
* org stolar kastade och byts ut mot sparco stolar
* alla onödiga fästen och annat är bortkapat
* mittkonsol och baksäte borta
* tagit bort dragkrok
* huv o bagagelucka blir i glasfiber
* lexanrutor bak
* reservhjulsbaljan borta
fyller på eftersom då ja inte minns allt.
Last edited by beemern on 28 Jun 2008, 15:16, edited 1 time in total.
Vad har du lackat bock och låda med för färg?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Har rensat tråden.
Skiter fullständigt i vad som blivit sagt på Garaget. Inget mer tjat här.
Det finns PM, och polisanmälan för något skrivet på internet känns rätt tjejigt?
Skiter fullständigt i vad som blivit sagt på Garaget. Inget mer tjat här.
Det finns PM, och polisanmälan för något skrivet på internet känns rätt tjejigt?
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
-
- Posts: 1
- Joined: 17 May 2008, 20:50
Den dagen den sorgen.
Han har dragit sin sida av storyn på PM.
Du har uppenbarligen reggat dig här bara för att gnälla om detta, så har du inget att tillföra eller något intresse av de diskussioner som drivs här så kan du väl bara hålla dig borta och låta trådskaparen vara ifred.
Han har dragit sin sida av storyn på PM.
Du har uppenbarligen reggat dig här bara för att gnälla om detta, så har du inget att tillföra eller något intresse av de diskussioner som drivs här så kan du väl bara hålla dig borta och låta trådskaparen vara ifred.
pyjamasbyxa wrote:Bäckis wrote:Det finns PM, och polisanmälan för något skrivet på internet känns rätt tjejigt?
Jopp visst kan man ju tycka när man inte har hela sanningen och det handlar även om saker irl. Tids nog inser nog ni oxå på detta forum oxå hur trådskaparen är.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
i helgen har de inte blivit spec mycke mekande då man varit lite less i helgen på hela skiten men tog mej tillslut i kragen och fick till en del. (dock lite halv kassa bilder då ja bara har mobilkamera just nu).
har iallfall börjat dragit om och fixat lite me elsystemet, ska göra klart allt me de så när bilen är lackad så är de bara att montera allt.
klippte bort el härvan som gick bak till baklycktorna då den amatören som kopplat elen som va till dragkroken såg ut som ja vet inte vad så den ska göras om.
här ser man hur mycke ja har breddat golvet i bagaget och minskat baljan för att få platts me dubbla utblås.
slänger in 2 bilder på farsans bil också. 530 TD 232hk 490nm, kan lova de skjuter på:D. 235km/h sen e de trögt:P.
har iallfall börjat dragit om och fixat lite me elsystemet, ska göra klart allt me de så när bilen är lackad så är de bara att montera allt.
klippte bort el härvan som gick bak till baklycktorna då den amatören som kopplat elen som va till dragkroken såg ut som ja vet inte vad så den ska göras om.
här ser man hur mycke ja har breddat golvet i bagaget och minskat baljan för att få platts me dubbla utblås.
slänger in 2 bilder på farsans bil också. 530 TD 232hk 490nm, kan lova de skjuter på:D. 235km/h sen e de trögt:P.
Last edited by beemern on 28 Jun 2008, 15:18, edited 1 time in total.
köpt en 325a nu som man gav 4000kr för:D, monterade klarglasen runt om och fälgarna och kapade fjädrarna litegran, ingen mening att lägga mer tid på den då den kommer skrotas då drivlina och massa annat ska i den röd.
nya stolar. (bara en på bild).
nu har kommit lite grundfärg på bilen, mest för att allt skulle bli samma färg så man kunde lättare kunde se om de fanns fler småbucklor.
nya stolar. (bara en på bild).
nu har kommit lite grundfärg på bilen, mest för att allt skulle bli samma färg så man kunde lättare kunde se om de fanns fler småbucklor.
Last edited by beemern on 28 Jun 2008, 15:22, edited 3 times in total.
ja då var de dags igen, blir lite långt emellan uppdateringarna då man bara kan hålla på me bilen på helgerna.
va till meca och handlade lite grejer i veckan , här är ny grill, powerflex till krängaren fram och ny komplett styrled, beställde 2st men av nån anledning så hade dom fått hem 1½ när ja skulle ha 2st kompletta så får den andra senare i veckan. (meca ljungby äger cool)
lite krympslang för att fixa elsystemet snyggare och en simons 2,5" som ja har kapat av ena röret på ändan och svetsat på ett 3" som kommer bli utblås sen blästrade ja den och lackade svart igen, gör likadant på den andra men den är inte klar än.
har lackat framvagnen också.
fick hem nya fronten också så då borrade ja bort alla punkter på den gamla och slet bort den.
nu ska de bara slipas rent och donas lite innan den nya åker dit.
testade utan att slipa eller förbereda nånting att hänga dit nya fronten och än som de verkar så är passformen 99,9% bra.
en bild som togs på 325:an för en vecka sen, tänk om alla bilar va lika fin som dom kan bli på kort:P, när den skrotas så kommer ja ta de nya frontlycktorna, nya dimljusen, motorn, bakaxelklumpen, huv o bagagelucka (tillsvidare innan de blir glasfiber), fjäderbenen och självklart alla klarglas och fälgarna samt lite andra småprylar, sen ska brorsan få nästan allt annat för en billig peng til sin e30.
tog ett race mot en kompis som kör en 850R me komplett 3" system o chip (285hk), och min har ändast större btr och lite större insugsrör me filter och hamnade ändast så där långt bakom och vi drog lika i starten också ända tills hans turbo började ladda för fullt, han har 285hk och ja har 170hk. ( bägge är olättad vid tillfället).
va till meca och handlade lite grejer i veckan , här är ny grill, powerflex till krängaren fram och ny komplett styrled, beställde 2st men av nån anledning så hade dom fått hem 1½ när ja skulle ha 2st kompletta så får den andra senare i veckan. (meca ljungby äger cool)
lite krympslang för att fixa elsystemet snyggare och en simons 2,5" som ja har kapat av ena röret på ändan och svetsat på ett 3" som kommer bli utblås sen blästrade ja den och lackade svart igen, gör likadant på den andra men den är inte klar än.
har lackat framvagnen också.
fick hem nya fronten också så då borrade ja bort alla punkter på den gamla och slet bort den.
nu ska de bara slipas rent och donas lite innan den nya åker dit.
testade utan att slipa eller förbereda nånting att hänga dit nya fronten och än som de verkar så är passformen 99,9% bra.
en bild som togs på 325:an för en vecka sen, tänk om alla bilar va lika fin som dom kan bli på kort:P, när den skrotas så kommer ja ta de nya frontlycktorna, nya dimljusen, motorn, bakaxelklumpen, huv o bagagelucka (tillsvidare innan de blir glasfiber), fjäderbenen och självklart alla klarglas och fälgarna samt lite andra småprylar, sen ska brorsan få nästan allt annat för en billig peng til sin e30.
tog ett race mot en kompis som kör en 850R me komplett 3" system o chip (285hk), och min har ändast större btr och lite större insugsrör me filter och hamnade ändast så där långt bakom och vi drog lika i starten också ända tills hans turbo började ladda för fullt, han har 285hk och ja har 170hk. ( bägge är olättad vid tillfället).
Last edited by beemern on 28 Jun 2008, 15:32, edited 3 times in total.