Pecka Power E21 M20 2,8 Turbo 837 whp!!!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Jag hamstrar bara grejor till en E21:a jag ska bygga i höst om orken råkar infinna sig.
Bilen har jag bytt till mig men inte fått hit ännu.
Bilen har jag bytt till mig men inte fått hit ännu.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- P.Herrdahl
Jo de är på gång, väntar på fälgar för tillfället.
Ska försöka göra klart allt små pil i veckan.
Sen i helgen ska som vanligt LBT ställa upp å tillverka en hållare till urtrampningslagret, han har även fixat svänghjulet till kopplingen så den hänger på motorn och väntar på att få snurra, STORT tack för all hjälp LBT.
Annars är de mesta klart, coilovers runt om, breddningen bak, sen har jag ändrat lite på vevhusventen, bromsarna får vänta då jag vill ha ut bilen så fort som möjligt.
Har även skaffat en HX50 i fall man tycker bilen blir slö med greppet som jag hoppas de blir, men lär kanske behöva större WG då också.
Fixar lite bilder i veckan.
MVH
Ska försöka göra klart allt små pil i veckan.
Sen i helgen ska som vanligt LBT ställa upp å tillverka en hållare till urtrampningslagret, han har även fixat svänghjulet till kopplingen så den hänger på motorn och väntar på att få snurra, STORT tack för all hjälp LBT.
Annars är de mesta klart, coilovers runt om, breddningen bak, sen har jag ändrat lite på vevhusventen, bromsarna får vänta då jag vill ha ut bilen så fort som möjligt.
Har även skaffat en HX50 i fall man tycker bilen blir slö med greppet som jag hoppas de blir, men lär kanske behöva större WG då också.
Fixar lite bilder i veckan.
MVH
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
Så nu är den körbar igen, har varit ut å testat lite med slicksen då nya fälgarna inte kommit än, och de lilla jag kört idag verkar de inte vara nå bättre grepp, spinner på fyran, iof har jag inte värmt däcken speciellt men ändå. Men verkar gå riktigt bra i alla fall.
bmwpatrik wrote:Så nu är den körbar igen, har varit ut å testat lite med slicksen då nya fälgarna inte kommit än, och de lilla jag kört idag verkar de inte vara nå bättre grepp, spinner på fyran, iof har jag inte värmt däcken speciellt men ändå. Men verkar gå riktigt bra i alla fall.
blir det till att köra nå i sommar då?
- Fredriktak
- Fredriktak
bmwpatrik wrote:Tackar, nu saknas bara mina nya hjul som tar en evighet att få hem, men dom har lovat denna vecka alla fall, man vill ju ut å glida lite. När kommer du tillbaka till jobbet da? Mvh
Vet inte, välldigt snart hoppas jag.. Men det går sakta.. har inte ens oppererat axeln än..
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
Mikael S wrote:Vad hände igår kväll på körningen i långshyttan?
Ja de var ju inte mycke som hände om man säger så
Börjar bli riktigt trött på dessa jävla grepp problem, spinner typ hela tiden, och när de väl greppar lite så vinglar de så ini helvete att jag inte kan hålla stumt.
Ska köpa mig ett par street radialer till gatan, 275/60-15 tänkte jag prova, kanske vinglar mindre alla fall.
Är som sagt jävligt tråkigt, motorn får tyvärr aldrig visa var den går för och den går bättre än förra året.
Sen ska jag snickra ihop en ny balk också, den är inte riktigt 100 den som sitter där, men de gör jag när jag orkar.
MVH
Ok lät som du hade problem med misständningar etc
Hörs bra på filmen t.ex
http://www.garaget.org/video/3crruobsnfq4
Hörs bra på filmen t.ex
http://www.garaget.org/video/3crruobsnfq4
- Bmwandreas
- Moderator