Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
erikkihl
Posts: 505 Joined: 24 Nov 2005, 15:59
Location: Torsby
Post
by erikkihl » 01 May 2008, 22:13
Jävligt snygg inredning...
va ju synd att inte CSL'en och Z4'an stod ute så du kunde fått bilder på lite finare bilar...
Erik Kihlgren, 070/6346837
P.Herrdahl
Posts: 2079 Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna
Post
by P.Herrdahl » 02 May 2008, 13:41
erikkihl wrote: Jävligt snygg inredning...
va ju synd att inte CSL'en och Z4'an stod ute så du kunde fått bilder på lite finare bilar...
Absolut!
Hehe, jag såg Z4 M Coupen när vi gluttade in, samt två riktigt ban preppade bilar, en E36 och en Z3 såg det ut som.
P.Herrdahl
Posts: 2079 Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna
Post
by P.Herrdahl » 03 May 2008, 17:52
Då alla skaffar riktiga monster motorer nu så vill inte jag vara sämre så jag har skaffat mig en splitt ny Hx55 med 68mm in.
Den lär vilja pumpa endel mer än H2D:n så.
Fast det blev lite utrymmes problem med den då den va lite större än föregående snurra. Blir att kasta wastegate röret jag precis snickrat ihop i soporna.
Ont om plats kanske:
Lite bättre:
kopi
Posts: 384 Joined: 02 May 2006, 17:02
Location: Enköping
Post
by kopi » 03 May 2008, 17:56
fränt!! det är inte nära för än det tar i!
P.Herrdahl
Posts: 2079 Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna
Post
by P.Herrdahl » 03 May 2008, 17:59
kopi wrote: fränt!! det är inte nära för än det tar i!
Hehe, nej du, undra bara hur jefla varm det kommer bli, avgashuset ska få en mössa så det är ingen fara men vi får se.
Lacken tål iallafall 150grader så, hoppas.
AndersJ
Posts: 535 Joined: 11 Mar 2006, 14:19
Location: Göteborg
Post
by AndersJ » 03 May 2008, 18:21
Hehe, precis så tight låg min HX55 mot ventilkåpan med det gamla grenröret.
P.Herrdahl
Posts: 2079 Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna
Post
by P.Herrdahl » 03 May 2008, 18:24
AndersJ wrote: Hehe, precis så tight låg min HX55 mot ventilkåpan med det gamla grenröret.
Okay, skulle vilja ha ut han lite mer, men bilden är tagen utan grenrörspackningar så antar att den hamnar c.a 2-3 mm till ifrån.
makeba
Posts: 102 Joined: 15 Oct 2006, 20:32
Location: Tranemo
Post
by makeba » 14 May 2008, 21:24
Hur bred är den polerade fälgkanten på 10" bakfälgen? Funderar på att bredda mina 8,5x17" MK 2" utåt på den polerade kanten. Kan tänka mig att det blir ungefär lika djup kant som dina.
P.Herrdahl
Posts: 2079 Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna
Post
by P.Herrdahl » 16 May 2008, 08:57
Kanten på bakfälgarna är 3,1".
macke_osse
Posts: 51 Joined: 24 Nov 2005, 18:28
Location: långsta
Post
by macke_osse » 16 May 2008, 12:29
Tyckte jag kände igen dom ^^
When Powerful Enough Just Isn't Powerful Enough!
///Peter
Posts: 632 Joined: 01 Dec 2005, 15:06
Location: Stockholm / Tokyo
Post
by ///Peter » 16 May 2008, 13:03
Fetingfälgar! dom där sitter ju så bra det går på en E34!!
Peter AK
Tokyo / Stockholm
Special thx to Mr J and Micke B
Bruksbil 12.7s, Lekbil 10.70s, Racebil ?.?s
P.Herrdahl
Posts: 2079 Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna
Post
by P.Herrdahl » 16 May 2008, 21:29
macke_osse wrote: Tyckte jag kände igen dom ^^
Kan jag tänka mig att du gjorde.
525mannen wrote: Mustigt!
Tackar.
///Peter wrote: Fetingfälgar! dom där sitter ju så bra det går på en E34!!
Ja, dom va fetare än vad jag trodde efter att jag sett dem på bild, blir nog bra när man ställer ner coilisarna.
robber
Posts: 590 Joined: 04 Aug 2006, 01:39
Location: Stockholm
Post
by robber » 20 May 2008, 17:17
Underbar fälgar! Bred polerad kant är kungligt. Ser bra ut
P.Herrdahl
Posts: 2079 Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna
Post
by P.Herrdahl » 20 May 2008, 17:42
robber wrote: Underbar fälgar! Bred polerad kant är kungligt. Ser bra ut
Tackar! Imorgon åker dom på blästring sen blir dom titansilver.