Erik´s 325 Turbo -93
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Erik´s 325 Turbo -93
Nu blir det turbo i Bmwn!
By erikstrohm
Kommer köra:
VEMS
Ny HX35a
3mm MLS
ARP
440spridare
255 pump
lättare alu-svänghjul, hårdare tryckplatta och 6-puckad sinter från USA
Annars kommer de mesta va orginal
Komptestade motorn i höstas och fick väldigt varierande komp på alla cylindrar.. allt från 8,5 till 14.
När jag nu rev toppen så upptäckte jag det här
Jackpot! alla avgasventiler var S-formade
By erikstrohm
Kommer köra:
VEMS
Ny HX35a
3mm MLS
ARP
440spridare
255 pump
lättare alu-svänghjul, hårdare tryckplatta och 6-puckad sinter från USA
Annars kommer de mesta va orginal
Komptestade motorn i höstas och fick väldigt varierande komp på alla cylindrar.. allt från 8,5 till 14.
När jag nu rev toppen så upptäckte jag det här
Jackpot! alla avgasventiler var S-formade
Last edited by Erik_ on 17 Mar 2008, 00:47, edited 2 times in total.
-
-
-
-
Lite uppdatering nu kanske!
Har gjort några uppstartförsök nu men inte lyckats får igång bilen, har både gnista, soppa och utslag på vevsensensorn, har fått den att tända till någon gång men det är allt. Har aldrig hållt på med nått sånt här innan så man är väl ganska mycket rookie, så om någon har en grundmapp jag kan kolla lite på eller hjälpa mig med tändinställningarna i Mega Tune så hade det uppskattats!
//Erik
Har gjort några uppstartförsök nu men inte lyckats får igång bilen, har både gnista, soppa och utslag på vevsensensorn, har fått den att tända till någon gång men det är allt. Har aldrig hållt på med nått sånt här innan så man är väl ganska mycket rookie, så om någon har en grundmapp jag kan kolla lite på eller hjälpa mig med tändinställningarna i Mega Tune så hade det uppskattats!
//Erik