Pimplaren wrote:Kör du samma grenrör som förra året? singel entry t4?
Borde bli fin skillnad på spoolupen med twin entry?
Japp kör samma grenrör, har portat upp avgashuset. tog bort väggen så långt jag kom åt samt gjorde allt mera flödesvänligt så jag är nöjd med den spoolupp jag fick nu
E34 RRT wrote:vad är dit för händelse de 19:e i alastaro
Då har den lokala Motorklubben ÅMK (Ålands Motorklubb) hyrt Alastaro Raceway i Finland en dag för lite banåka för dom intresserade medlemmarna här ifrån Åland.
jopp 19 april e d busåka på alastaro.. själv sitter man i kuntsorp den helgen o mekar superbike.. första racet.. fyfan.. d kan ju va snö!!
skönt att allt lirar konny.. skönt att du har en bror som peppat dej o hjälpt till o ställt upp
Ålands Adde wrote:jopp 19 april e d busåka på alastaro.. själv sitter man i kuntsorp den helgen o mekar superbike.. första racet.. fyfan.. d kan ju va snö!!
skönt att allt lirar konny.. skönt att du har en bror som peppat dej o hjälpt till o ställt upp
usch nej, inte mera snö nu!!!! dags för sommar nu
Utan min bror hade nog bilen stått i små delar än, han är nästans ivrigare än mig på att få ihop så man får börja leka av sig. Men de är ju kanon! Han är ju sån som inte slutar förän de e färdigt så de har inte blivit mycket sova nu på nästans fyra veckor
Nu sitter nya bromsarna på plats. passade fint efter lite svarvning här och var..
Dom blev bra inkörda och prövade nu i lördags för då var jag iväg till finland på årets första bankörning!
Fittigt kul var de!!
lite större än original blev de
Nu var de slut på de roliga
Var ut och körde idag och mitt i allt så gick tempen upp och vattnet for ur den.
Såg när jag kom hem att en stor bit av topplockspackningen hade kommit ut i bakkant av motorn
Mindre trevligt men tanke på att de ska vara race på hemmaplan nu den sista maj
beställ race ventiler ja vet av en vanos topp... kan eventuellt plocka med den hem när ja åker nästa vecka.... alt kommer du med toppen till garaget imorron så provar vi svetsa den...klart du ska ha i hop på hemma plan
HULTA wrote:beställ race ventiler ja vet av en vanos topp... kan eventuellt plocka med den hem när ja åker nästa vecka.... alt kommer du med toppen till garaget imorron så provar vi svetsa den...klart du ska ha i hop på hemma plan
Jo man skulle ju verkligen vilja ha ihop till dess!
Måste väl slita av toppen imorgon igen då och se om man ser var felet ligger.. om de är toppen som har spruckit el vad de nu är.
fy fan
Nu är hela motorn riven, igen..
Nya kolvar påväg hem (får dom på lördag), jag tog livet av fina Ross kolvarna
Ska pröva Wiseco nu och se hur de fungerar.. Skönt till lika att kanske få den att sluta ryka blått som den har gjort ett tag nu. För de är nog kolvarna som har gjort de.
Ska köra race på hemmaplan den sista så man har lite att göra nu