m50 turbo fråga
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
m50 turbo fråga
Hej, jag har en bmw e30 med m50b25,
har nyligen installerat en turbo från en saab 900, t3a tror jag, vatten och oljekyld.
Bilen går väldigt ojämnt vid tomgång, och slocknar för det mesta om man inte gasar. När man kör så harklar den och går inte "rent". kommer även för mycket avgaser (svart rök). Vad kan problemet bero på? För mycket bensin??
kankse bra o nämna att:
jag laddar 0,5bar
har lmm från en e36 m3, även spridare från samma bil.
jag stoppade in tomgånsmotorns slang till insugetsslang oxå, testade att proppa igen som många sa, men då dog den direkt.
skulle upskatta om ngn kunde hjälpa mig snarast!
har nyligen installerat en turbo från en saab 900, t3a tror jag, vatten och oljekyld.
Bilen går väldigt ojämnt vid tomgång, och slocknar för det mesta om man inte gasar. När man kör så harklar den och går inte "rent". kommer även för mycket avgaser (svart rök). Vad kan problemet bero på? För mycket bensin??
kankse bra o nämna att:
jag laddar 0,5bar
har lmm från en e36 m3, även spridare från samma bil.
jag stoppade in tomgånsmotorns slang till insugetsslang oxå, testade att proppa igen som många sa, men då dog den direkt.
skulle upskatta om ngn kunde hjälpa mig snarast!
Välj 1:1.4 så kan du ha ett lägre grundtryck = bilen går mindre fett vid normalkörning.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Du behöver nog inte vara orolig, Misab fixar nog 1 regulator utan att det måste bli fel.
Men jag har inga bra erfarenheter av dom.
Det var konstigt att Roadster sa så, kolla sidan 59 här: http://www.roadster.se/Katalog2005.pdf
Dock 1,7:1 men det borde funka väl så bra tycker jag.
Men priset var ett annat än det jag trodde, dom är betydligt billigare på linjära reg.
Men jag har inga bra erfarenheter av dom.
Det var konstigt att Roadster sa så, kolla sidan 59 här: http://www.roadster.se/Katalog2005.pdf
Dock 1,7:1 men det borde funka väl så bra tycker jag.
Men priset var ett annat än det jag trodde, dom är betydligt billigare på linjära reg.
Det kan ju vara så enkelt att laddtrycksmätaren visar fel om du har en rikigt billig kinamätare.
www.maggotracing.se | Smoked
Från där tomgångsmotorn ansluter till insuget går även en klen slang till ventilkåpan, vevhusventilation.
Den kan du inte ha kvar om du överladdar, alternativt får du sätta en liten backventil på den.
Den lite grövre vevhusventilationsslangen som ansluter till bälgen måste kopplas bort, antingen drar du den rätt ut med filter eller till inloppet på turbon.
Har du inte gjort detta så ligger nog problemet där.
Den kan du inte ha kvar om du överladdar, alternativt får du sätta en liten backventil på den.
Den lite grövre vevhusventilationsslangen som ansluter till bälgen måste kopplas bort, antingen drar du den rätt ut med filter eller till inloppet på turbon.
Har du inte gjort detta så ligger nog problemet där.