Tog kort med mobilen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Jo dom sa det innan jag påbörja så jag tog det sakta och hade samma vinkel på tången hela tiden. Hade dock inte varit fel med en sån du beskriver. Det känns lite i händerna idag. Gratis träning får man väl se det som =]AndersJ wrote:En manuell falstång kan vara lurig eftersom man ibland lyckas böja plåten när man tar i för kung o fosterland för att falsa plåten. Du ser iofs ut att ha lyckats rätt bra
Jag använder en tryckluftsdriven tång från Biltema som fungerar mycket bra.
Samma komp som en turbo. Har det inte i huvudet just nu, men nästa säsong blir det nog högre komp gissar jag på.ecm_z28 wrote:vad har du för komp i maskin åker du turbo liknande komp eller lite högre komp?
okey det känns som att man hällre åker högre komp och e85 samt lite lägre ladd, än turbo komp med kompressor, dom brukar ju få 7.8:1 när de är 2,7literZAK wrote:Samma komp som en turbo. Har det inte i huvudet just nu, men nästa säsong blir det nog högre komp gissar jag på.ecm_z28 wrote:vad har du för komp i maskin åker du turbo liknande komp eller lite högre komp?
Japp.. då ska det vara klart för spackel tycker jag ^^vicco wrote:Nu börjar det se bra ut.![]()
Nya tag på tisdag zak ?
Det är ju lite trixs med det hela, men låter man bara det ta sin tid och folk säger till hur man gör så löser det sig. Men till helgen så ska det nog vara färdigt på ena sidan hoppas jagChrille wrote:Ska bli riktigt kul o se resultatet på skärmen... har alltid velat kunna sånt där.. har iofs aldrig prövar... får skaffa mig en gammel E30 o pröva på
Jag har ju inte toppdeckat blocket dom dära 2.11mm eller vad det är så antar att kompet ligger där nånstans. Vanligt sugkomp funderar jag på.ecm_z28 wrote:okey det känns som att man hällre åker högre komp och e85 samt lite lägre ladd, än turbo komp med kompressor, dom brukar ju få 7.8:1 när de är 2,7literZAK wrote:Samma komp som en turbo. Har det inte i huvudet just nu, men nästa säsong blir det nog högre komp gissar jag på.ecm_z28 wrote:vad har du för komp i maskin åker du turbo liknande komp eller lite högre komp?