Nope. Instrumentet är 328 orginal (så det inte knasar på besiktnign pga det..) Motorn ville inte lira riktigt, saknade rätt hastighetssignal, så jag köpte ett chipp med varvstopp på 8800. Naturligtvis inte bra att varva så långt med orginalmotor, men skulle precis lämna bilen till nästa ägare och ville ha ett dokumenterat minne
Lär sakna denna bilen. Ultimata bruksbilen för gasglada, var dock tvungen att sälja pga annat bilköp
PaparaZZi wrote:i helvete den varvade så mycket du har knaprat på instrumentet och flyttat visaren!!!
visst har jag det. titta på hastighetsmätaren, hur har jag lyckats fiffla med den och få den att göra 80 på ettan o 180 på trean?
Chippets varvstopp låg på 8800rpm, vad är konstigt med det?
PaparaZZi wrote:vad som är konstigt ojojoj du dehöver inte bli sur när du har pillat på instrumentet så du skall få en film på din bil som varvar max 6500
Sur? E du efterbliven eller? Det sitter till att börja med en s50motor i bilen. M3 motor. De varvar 7500 om jag inte har helt fel för mig. Dock så fick min box fel hastighetsignal då instrumenthuset är 328. Löste detta med ett chipp som tar bort hastighetsbegränsingen och har en varvstopp på 8800rpm. Att det inte är bra att varva så långt fattar varenda kotte på jorden, men var tuvngen för att känna hu rden gick.
Och som sagt om du fortfarande tvivlar så kan du få bilder på bilen. Eller lyssna på ljudet (lovar att jag inte klippt in det..) vilken m52motor låter så?
Hittade en film med rafcos m3 gt med likadant chipp. Ifall någon annan nu också skulle tro att jag har så lite att göra att jag skulle bluffa om en sån sak www.rnb-racing.com/Movies/GT_1.mpg
Den har en S50 motor i sig ju med mitt chip i.
Varvar upp till 8600 där varvstoppet hoppar i.
Men det som är det sjuka är att Salle gjorde denna testturen ensam i bilen nu på vintern, nä det är minus 5 grader och saltigt och lite halt
En hand på kameran och en hand på växelspaken. Undra vad han håller ratten med