Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
snigel
Posts: 13 Joined: 08 Feb 2006, 21:33
Location: bispgården
Post
by snigel » 08 Mar 2006, 16:32
hur mycket räcker en sinterlamell till??
typ den som ppf säljer?
hoppas på att gasa utan att det rasar...
Nicke Nyman
Posts: 297 Joined: 20 Nov 2005, 14:56
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by Nicke Nyman » 08 Mar 2006, 16:50
snigel wrote: hur mycket räcker en sinterlamell till?? typ den som ppf säljer?
Beror på vad för tryckplatta du har...
Bonje
Posts: 1284 Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:
Post
by Bonje » 08 Mar 2006, 20:26
Man brukar säga att med sinter så klarar kopplingen ca 30% mer vridmoment.
snigel
Posts: 13 Joined: 08 Feb 2006, 21:33
Location: bispgården
Post
by snigel » 08 Mar 2006, 22:20
ok
men hur mye räcker det för då(ca)?
har turbo på min beemer nu och original verkar inte palla för ett snik bygge iaf.. vill bara veta om det räcker med sinterlamell eller om det e dags att fixa nå annat
hoppas på att gasa utan att det rasar...
JaJsEn
Posts: 620 Joined: 20 Nov 2005, 18:29
Location: Trollhättan
Post
by JaJsEn » 09 Mar 2006, 08:55
bättre att byta till en värre tryckplatta
mvh Erik
Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =)
johankihl
Admin
Posts: 3360 Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095
Post
by johankihl » 09 Mar 2006, 16:09
Jag skulle ha bytt till en sinter. Brukar hålla i VÄLDIGT mycket längre, speciellt om det är ett snikbygge det handlar om.
St3v3
Posts: 1094 Joined: 20 Nov 2005, 14:39
Post
by St3v3 » 09 Mar 2006, 16:35
Har man kass tryckplatta och sinter så kan sintern käka upp svänghjulet..