Bytte tändstift på min M50B25 idag. När jag tog bort tändspolarna så var det fullt av olja där, ska de vara så? Torkade bort det jag kunde men det rann ju ner olja när jag tog bort stiften. Följdaktligen vitryker bilen nu, har iofs bara kört någon kilometer... kommer det sluta?
Det är inget fel på bilen förutom att den vitryker. Har bytt tändstift, olja, oljefilter och luftfilter. Den varvar på bra utan att bluddra (vilket den gjorde innan) I och med att det var olja på gängorna till stiften vågade jag inte dra så hårt, kanske läcker det olja från där spolen sitter...
Tacksam för snabba svar då jag ska besiktiga på tisdag, så jag vet om jag ska avboka tiden
[quote="Bmwandreas"]Vanligt fel.
Du behöver ny ventilkåpspackning samt kontur packning.[/quote]
Skit oxå... hinner man byta dem på en kväll? Är det dåligt att köra ändå, alltså kan det hända något värre om man inte byter omgående? Vad är en konturpackning?
det går ganska fort att byta de där. om man inte har tummen uppe i röven förstås kontur packningen e den som sitter runt tändstifthhålen.
d e nog inte bra att köra med trasig v-packning men det går den kan ha vart trasig ett tag utan att du märkt d.