BMW E34 535i Turbo > "Fälgar"
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- P.Herrdahl
Har pillat ihop drivaxlarna och ska bara i med nytt fett, damasker och täckplåtar.
Har svetsat klart i karossen också sånär som på nått litet hål, kollat sprickor i blocket har jag också gjort och det är grönt, ska på pyramidringning snarast sen ska jag handla på mig kolvar och stakar och slänga ihop den.
En Knut:
Har svetsat klart i karossen också sånär som på nått litet hål, kollat sprickor i blocket har jag också gjort och det är grönt, ska på pyramidringning snarast sen ska jag handla på mig kolvar och stakar och slänga ihop den.
En Knut:
- P.Herrdahl
Har handlat på mig en gördel och väntar på att få hämta M5 instegslister och baksäte och kjolar.
Ska handla klart tills den 19 April då det ser ut som vi ska ta en roadtrip ner till Torsby och handla på oss lite saker, sen ska det sparas till pyramidringning, börjar nytt jobb imorgon ute i Långshyttan också så lite mer stålar ska nog rulla in.
Så ser en gördel ut iallafall:
Ska handla klart tills den 19 April då det ser ut som vi ska ta en roadtrip ner till Torsby och handla på oss lite saker, sen ska det sparas till pyramidringning, börjar nytt jobb imorgon ute i Långshyttan också så lite mer stålar ska nog rulla in.
Så ser en gördel ut iallafall:
- P.Herrdahl
MathiasH wrote:Har det hänt nått mer med projektet eller står det stilla?
Hehe, jag handlar grejjer för tillfället. Senaste köpet ska svetsas klart idag:
Skall bli wastegate rören, hinner för hoppningsvis klart med upp punktandet idag.
Annars har jag på mina lediga dagar slösat tid på att kulpena ramlager överfallen, är säkert totalt onödigt, ska ändå köra med gördel men har man tråkigt så finns det iallafall nått att göra.
- P.Herrdahl
MathiasH wrote:härligt, kulpeenar du själv eller lämnar du in?
Tackar!
Jag kulpenar själv, tar lite tid såklart men det blir bra.
Nu har jag även snickrat klart grenröret, pheew, lite fotos på det:
Svetsen är kass utav bara fan så det spottar lite, hehe, ska lämna skiten på Tigning såfort det är klar punktat såklart.
- P.Herrdahl
MathiasH wrote:trevligt, men hur kulpeenar man själv och vad behövs för de? Jag har alltid trott att man har nån liten maskin som man sätter in t.ex staken i och sen skjuter man med högt tryck och plaskulor eller så på staken?
Jag använder blästern bara.
Behövs väl bara en bra kompressor och en bläster och rätt material att blästra med.
-
- P.Herrdahl
Hollizini wrote:Jag använder blästern bara.
Behövs väl bara en bra kompressor och en bläster och rätt material att blästra med.
Inte riktigt så enkelt.
Är väll en hel vetenskap för att det ska bli rätt vid kulpeening.
Fredrik Eriksson
2002 -72 RACE Grupp2 - http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=66354" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Mustang ht -66 http://mustang.535twinturbo.com/#1.251" onclick="window.open(this.href);return false;
2002 -72 RACE Grupp2 - http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=66354" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Mustang ht -66 http://mustang.535twinturbo.com/#1.251" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Hollizini wrote:
Tja! Det är det jag använder, dock så satt det uttag för dubbla wastegates på det, så nu har jag byggt om lite till singel gate.
Resten är precis samma gamla vanliga.
Åfan, så det är samma. Kände inte igen det, kan ju ha att göra med att det var lindat med bandage när jag hade det.
Wastegatesen har jag ligger kvar för framtida bruk
3riksson wrote:Hollizini wrote:Jag använder blästern bara.
Inte riktigt så enkelt.
Indeed.. blästrat överfallen ja.. kulpeenat dem ne.. men fina blev de iaf..
- P.Herrdahl
wuffee wrote:3riksson wrote:Hollizini wrote:Jag använder blästern bara.
Inte riktigt så enkelt.
Indeed.. blästrat överfallen ja.. kulpeenat dem ne.. men fina blev de iaf..
Nä, att det är proffs penat påstår jag inte, men en del av kulpening är att jämna till materialet och ta bort stress i metallen, det påstår jag att jag gjort.
- P.Herrdahl