Har en garrett t28 som suttit på en 200sx s14 men jag ska montera den på min bmw.
Då kommer den sitta toppmonterat, problemet är då att oljereturen hamnar uppåt.
kompressor och avgasdelen sitt bra och allt pekar åt rätt håll.
så jag vill ju vrida kompressor och avgasdelen 180grader åt samma håll så att oljereturen pekar nedåt istället.
kompressordelen är inga problem att vrida men hur gör jag ned avgasdelen? går den att vrida?
fråga nummer 2
Jah tänkte plugga vattenkylningen på den någon som testat detta jag vet att livslängden försämras men hur mycke? kommer den rasa efter 10mil?
Obs turbon kommer inte att pressas utan bara ladda ca:0,5-0,7bar
Garrett T28 frågor, Vridning, kylning
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Garrett T28 frågor, Vridning, kylning
Bmw 325iM-tech
avgashusen bukar sitta jääääääävligt hårt på en andvänd turbo...
M50 2.8L Turbo 900NM@4500Rpm
Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h
Projekt tråd:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3732
Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h
Projekt tråd:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3732
ja du kan vrida husen hur som helst i stort sett men brukar sätta sig som f""""n bara. nja det blir ju väldigt varmt om du inte kopplar in vatten-kylningen. Det är ju färre olje kanaler i en vattenkyld turbo. tror t o m att olja är bara till att smörja i en sådan.. men visst de funkar ju att köra utan de gjorde jag denna säsongen. men klart bättre att koppla in. Ingen stor operation att koppla in det. sätt bara ett T-kors på en kylarslang där det är bra flöde och sen returen in i expansionkärlet. kan behöva en lite extra pump på kylar slangen sitter orginal på vissa 520 e28 eller volvo 440/460. då blir det bra..
Jesper Gustavsson
0733/52 26 88
0733/52 26 88