e36 m3 m50b30 Pt6766 Bromsad 840whp 1170wnm i Dynapack
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Några vakumanslutningar
Pluggat uttaget för tomgångsmotorn
Toby skruvar grenrör
Startade upp den med turbo idag utan lmm och tomgångsmotor så att få den gå på tomgång existerade inte, men allt verkar funka bra änsålänge.
Varför finns det två anslutningar på dumpen? Kopplade den över grövre till insuget. Vad är den andra till?
Varför riskera något?
Det är ju ändå bara slask på vägarna!
Gör upp en tid med Emil istället så du får sprutet inkopplat och kan använda bilen..
Det är ju ändå bara slask på vägarna!
Gör upp en tid med Emil istället så du får sprutet inkopplat och kan använda bilen..
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Börjat smida avgassystem.
Funderade lite på ljuddämpningen. Frågan är om det låter förmycket med en singel på slutet.
Spanat på denna http://www.nitroz.se/apple/ den översta. Montera denna i mitten och raka rör ut från den.
Funderade lite på ljuddämpningen. Frågan är om det låter förmycket med en singel på slutet.
Spanat på denna http://www.nitroz.se/apple/ den översta. Montera denna i mitten och raka rör ut från den.
- bmwHolmberg
- Posts: 346
- Joined: 02 Apr 2006, 21:45
- Location: Skellefteå
En stor på slutet brukar bli behagligt
www.rakaror.se har fina dämpare!
www.rakaror.se har fina dämpare!
Blivit lite gjort.
Avgassystemet är klart, återstår helsvetsning. Blev en rejäl 3" slutdämpare från Apple.
Plockade ner bakvagnen.
Några bussningar påväg bort.
Skall slipas upp, få lite färg sedan montera lite flashiga powerflexbussningar.
Lyckades självklart knäcka krängningshämmaren, någon som har en över?
Här skall det på förstärkningsplattor från m3 3.2. Verkar som tidigare ägare gjort en lagning av ett av fästet.
Sen skall främre diffbulten gängas upp till m16, bara jag får tag i en bromsad diff, ev att man svetsar ihop den jag har tills man lyckas ragga upp en.
Monterat oljetryckskontakt på oljefördelningsblocket på oljefilterhuset. Några förslag om vart man ska sätta oljetempen?
Det mesta klart i motorrummet, så nu står m50in redo för laddtryck.
Avgassystemet är klart, återstår helsvetsning. Blev en rejäl 3" slutdämpare från Apple.
Plockade ner bakvagnen.
Några bussningar påväg bort.
Skall slipas upp, få lite färg sedan montera lite flashiga powerflexbussningar.
Lyckades självklart knäcka krängningshämmaren, någon som har en över?
Här skall det på förstärkningsplattor från m3 3.2. Verkar som tidigare ägare gjort en lagning av ett av fästet.
Sen skall främre diffbulten gängas upp till m16, bara jag får tag i en bromsad diff, ev att man svetsar ihop den jag har tills man lyckas ragga upp en.
Monterat oljetryckskontakt på oljefördelningsblocket på oljefilterhuset. Några förslag om vart man ska sätta oljetempen?
Det mesta klart i motorrummet, så nu står m50in redo för laddtryck.
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
Börjar närma sig nu.
Slipat upp bakvagnen sen fått lite silikonbaserad färg och smällt i powerflexbiussningar.
Den kända bulten till diffen ska bytas ut mot en m16. Svarvade en plastbussning till denna.
Orginalet var böjd redan med orginaleffekten.
Förstärkningsplattorna fastsvetsade i bilen, ett helvette att svetsa. Se till att rengöra ordentligt innan.
600 kr för plattorna. 2 st nya stabilistatorstag till krängningshämmaren
Kopplat in laddtryck oljetryck och oljetemp. Drogs genom torpedväggen bakom handskfacket där batterikabeln går. Strömmen togs från ciggaretttändar lampan.
Sen har Emil börjat kopal in vemssprutet.
Utgår från orginalhärvan.
Funderar på att svetsaihop diffen, sen skall balvagnen upp och göra klart fästen för ljuddämparen.
Slipat upp bakvagnen sen fått lite silikonbaserad färg och smällt i powerflexbiussningar.
Den kända bulten till diffen ska bytas ut mot en m16. Svarvade en plastbussning till denna.
Orginalet var böjd redan med orginaleffekten.
Förstärkningsplattorna fastsvetsade i bilen, ett helvette att svetsa. Se till att rengöra ordentligt innan.
600 kr för plattorna. 2 st nya stabilistatorstag till krängningshämmaren
Kopplat in laddtryck oljetryck och oljetemp. Drogs genom torpedväggen bakom handskfacket där batterikabeln går. Strömmen togs från ciggaretttändar lampan.
Sen har Emil börjat kopal in vemssprutet.
Utgår från orginalhärvan.
Funderar på att svetsaihop diffen, sen skall balvagnen upp och göra klart fästen för ljuddämparen.
Last edited by ippe on 29 Mar 2008, 10:16, edited 1 time in total.