varför oringar man inte toppen?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
eko
Posts: 101
Joined: 23 Dec 2005, 23:55
Location: Ulricehamn

varför oringar man inte toppen?

Post by eko »

jag undrar om det är nån som
testar att oringa toppen istället för blocket,

om det skulle funka så är det ju ganska mycket smidigare
User avatar
Tysken
Posts: 1272
Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm

Post by Tysken »

Nackdelen är ju att tråden sjunker in i toppen istället för att trycka på packningen.
eko
Posts: 101
Joined: 23 Dec 2005, 23:55
Location: Ulricehamn

Post by eko »

men om man fäller in en stålring som men sedan
fräser ett spår för tråden
eko
Posts: 101
Joined: 23 Dec 2005, 23:55
Location: Ulricehamn

Post by eko »

eller det kanske inte blir så bra med
tanke på att alu och slår växer olika mycket av värme.

kanske var en dum ide från början men det hade varit smidigt om det hade funkat.
bmw_pelle
Posts: 472
Joined: 22 Nov 2005, 23:58
Location: Piteå

Post by bmw_pelle »

Det funkar! Ett tag körde jag med både oringad topp och block.

Lite overkill kanske 8)
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!

It's not the fart that kills you, it's the smell!
User avatar
jeppan
Posts: 251
Joined: 19 Dec 2005, 15:58
Location: Kallinge

Post by jeppan »

allt kan funka bara man gör rätt!!!!
Jesper Gustavsson
0733/52 26 88
Post Reply