Race Taunus 20m -65 CSB Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Har punktat upp grenrören klart nu, ska bara helsvetsa, får börja på de en dag i veckan tänkte jag.
Höger grenrör klart, blir inte riktit likadant, men de får gå.
Blev lite kompaktare o snyggare än de andra, men orkar inte greja med det nu.
Så här ser de ut nu. Ska helsvetsa dessa nu sen ska jag börja med röret ner till snurran.
Sen ha de även kommit lite prylar från USA, mer är på gång också
Mitt nya Accufab gasspjäll, riktit fin kvalite på deras pinaler.
Fick även lite böjar och rör till mina tryckrör sen.
Höger grenrör klart, blir inte riktit likadant, men de får gå.
Blev lite kompaktare o snyggare än de andra, men orkar inte greja med det nu.
Så här ser de ut nu. Ska helsvetsa dessa nu sen ska jag börja med röret ner till snurran.
Sen ha de även kommit lite prylar från USA, mer är på gång också
Mitt nya Accufab gasspjäll, riktit fin kvalite på deras pinaler.
Fick även lite böjar och rör till mina tryckrör sen.
MvH Klabbe
Grenrören klara
Äntligen är dom färdigsvetsade, hade en vecka nu som jag tagit de lungt, inte känt för att greja något direkt. Men i helgen så fick jag ett ryck, o helsvetsade mina grenrör.
Det gick förvånansvärt bra att svetsa dom, fick lossa 2 rör från varje o svetsa dom vid sidan om, och de slog sig inte allt för mycket som tur var.
Det ena klart.
Båda klara
Nu har jag även sålt mina toppar så jag kan inte fortsätta med bygget av rören till snurran fören dom andra som jag har på gång är på plats, men de finns en hel del annat o göra så man har ju o hitta på ändå.
Äntligen är dom färdigsvetsade, hade en vecka nu som jag tagit de lungt, inte känt för att greja något direkt. Men i helgen så fick jag ett ryck, o helsvetsade mina grenrör.
Det gick förvånansvärt bra att svetsa dom, fick lossa 2 rör från varje o svetsa dom vid sidan om, och de slog sig inte allt för mycket som tur var.
Det ena klart.
Båda klara
Nu har jag även sålt mina toppar så jag kan inte fortsätta med bygget av rören till snurran fören dom andra som jag har på gång är på plats, men de finns en hel del annat o göra så man har ju o hitta på ändå.
MvH Klabbe
Har hänt en del sen jag updaterade här men här är lite bilder på hur de ser ut i nuläget iaf.
Jag har byggt mig en gaspedal, har även börjat på bromspedalen, men inte kommit så långt med den än.
Sen blev de en del grajande med Ic o kylare.
Här är gavlarna till ICn, den ena ligger lite i bakrunden.
Ena sidan svetsad o klar, ville inte svetsa den andra klart fören jag visste var tryckrör osv skulle hamna exakt.
Bockade till ett par gavlar till kylaren också.
Eftersom de blev lite plats problem för ICn med gamla placeringen så blev de till o bygga om de lite, fick vrida lite på den.
Sen blev de lite fästen för IC o kylare gjorda.
Dessa håller ihop kylare o IC
Här sitter paketet i chassit.
Sen blev de till o snida lite tryckrör.
Fick svarva lite stussar till silikon slangarna då rören är ganska tunna o inte gick o spänna med klämman anners.
Här syns en av stussarna och även var icn hamnade.
Tryckröret från turbon fick bli så här.
Tror dumpen kommer hamna på de röret, sparar ju snurran lite iaf.
Sen snidade jag till de andra röret också, bara tejpade änsålänge ska punkta dom o prova igen.
Fick bygga om röret mellan grenrören lite också då jag flyttat snurran.
Allt för nu...
Jag har byggt mig en gaspedal, har även börjat på bromspedalen, men inte kommit så långt med den än.
Sen blev de en del grajande med Ic o kylare.
Här är gavlarna till ICn, den ena ligger lite i bakrunden.
Ena sidan svetsad o klar, ville inte svetsa den andra klart fören jag visste var tryckrör osv skulle hamna exakt.
Bockade till ett par gavlar till kylaren också.
Eftersom de blev lite plats problem för ICn med gamla placeringen så blev de till o bygga om de lite, fick vrida lite på den.
Sen blev de lite fästen för IC o kylare gjorda.
Dessa håller ihop kylare o IC
Här sitter paketet i chassit.
Sen blev de till o snida lite tryckrör.
Fick svarva lite stussar till silikon slangarna då rören är ganska tunna o inte gick o spänna med klämman anners.
Här syns en av stussarna och även var icn hamnade.
Tryckröret från turbon fick bli så här.
Tror dumpen kommer hamna på de röret, sparar ju snurran lite iaf.
Sen snidade jag till de andra röret också, bara tejpade änsålänge ska punkta dom o prova igen.
Fick bygga om röret mellan grenrören lite också då jag flyttat snurran.
Allt för nu...
MvH Klabbe
-
- Overcharged
Sanslöst ballt bygge måste jag säga! Ser ju ut som en enda stor rörhög under huven Bra jobbat!
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
mycket snyggt gjort!!
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Vad hände här då?...
Blev det ingen körning efter du bromsade motorn?
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
Har inte gjort mer än att delat motorn o kollat så de såg bra ut.Mirre wrote:Vad hände här då?...
Sen har jag köpt hus så de har tagit lite tid, men målet är att prova nån runda i sommar. Är inte så mycke kvar merän att jag behöver en converter o lite andra grejjor men de mesta e tillverkat o klart.
Såg din i Malmö kan nog gå bra sen med en bra converter o lite tid.
MvH Klabbe