Ludde's M50 2,8 Turbo 10,72/205km/h!n FILM s.8

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Ludde
Posts: 390
Joined: 04 Jan 2006, 13:58
Location: Vadstena

Post by Ludde »

Tog några bilder idag!

Image

Image

Image
M50 2.8L Turbo 900NM@4500Rpm

Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h


Projekt tråd:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3732
User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Post by ippe »

Riktigt fin!


Vore roligt med en filmsnutt
User avatar
Ludde
Posts: 390
Joined: 04 Jan 2006, 13:58
Location: Vadstena

Post by Ludde »

man tackar!!

Efter mappning kommer det bli en jävla film...det lovar ja :)
M50 2.8L Turbo 900NM@4500Rpm

Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h


Projekt tråd:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3732
s2_i_e30
Posts: 1682
Joined: 20 Nov 2005, 15:15
Location: Eskilstuna

Post by s2_i_e30 »

väldigt fin bil
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

MathiasH wrote:
Ludde wrote:man tackar!!

Efter mappning kommer det bli en jävla film...det lovar ja :)


Hur funkar det där med spikutrustning? Är det något man kopplar in i sprutet/tändning under tiden man mappar?


man kan köpa några meter kopparrör, typ 5mm, platta till ena änden och bulta den på motorblocket, sen köper du en lite bit siliconeslang eller vanlig gumislang och fäster i änden som går in i cupén.
-och där sitter du med vanliga skyddskåpor/hörselkåpor som du har gängat i en nippel i :wink: ... skitenkelt och funkar grymmt bra!

riktigt snygg bil för övrigt!!

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

robbz wrote:
MathiasH wrote:
Ludde wrote:man tackar!!

Efter mappning kommer det bli en jävla film...det lovar ja :)


Hur funkar det där med spikutrustning? Är det något man kopplar in i sprutet/tändning under tiden man mappar?


man kan köpa några meter kopparrör, typ 5mm, platta till ena änden och bulta den på motorblocket, sen köper du en lite bit siliconeslang eller vanlig gumislang och fäster i änden som går in i cupén.
-och där sitter du med vanliga skyddskåpor/hörselkåpor som du har gängat i en nippel i :wink: ... skitenkelt och funkar grymmt bra!

riktigt snygg bil för övrigt!!

/mvh



Nja, det funkar faktiskt inte alls speciellt bra.

Vi har jämfört med riktiga grejor och man hör inga spikningar med "gratis metoden" när man hör med finprylarna.

Bilen ser bra ut Ludde. Hoppas det går att få ur lite mos ur maskinen också....
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Insanity
Posts: 699
Joined: 20 Nov 2005, 15:17
Location: Norrtälje
Contact:

Post by Insanity »

Skitsnyggt.. Bra jobbat där, å ute i tid är du oxå.. :D
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
Image
User avatar
AndreasT
Posts: 872
Joined: 20 Nov 2005, 15:54

Post by AndreasT »

Måste vara skönt att vara klar tidigt i år, fina bilder på bilen!
User avatar
Ludde
Posts: 390
Joined: 04 Jan 2006, 13:58
Location: Vadstena

Post by Ludde »

tackar, jo skönt o va ute i tid...

Bäckis: jo får vi se vad sc 61:an går för :lol:

här kommer en "natt" bild med då!

Image
M50 2.8L Turbo 900NM@4500Rpm

Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h


Projekt tråd:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3732
User avatar
HULTA
Posts: 1387
Joined: 20 Nov 2005, 16:34

Post by HULTA »

riktigt snygg e36a,bra jobbat
Team Boost Performance

+358405680216
User avatar
Overcharged
Posts: 1874
Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:

Post by Overcharged »

gillar dem fälgarna dem är riktigt läckra på bilen! schyssta bilder du fått
//Rickard Wersch

Projekt:
535 E34 Turbo
M3 E36 3.0 Coupé
User avatar
Ludde
Posts: 390
Joined: 04 Jan 2006, 13:58
Location: Vadstena

Post by Ludde »

hoppas ja, dom va väldigt dyra :) bilderna är tagna med nikon d40x sjukt bra kamera! det är svårt o inte få en bra bild.
M50 2.8L Turbo 900NM@4500Rpm

Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h


Projekt tråd:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3732
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

Bäckis wrote:
robbz wrote:
MathiasH wrote:
Ludde wrote:man tackar!!

Efter mappning kommer det bli en jävla film...det lovar ja :)


Hur funkar det där med spikutrustning? Är det något man kopplar in i sprutet/tändning under tiden man mappar?


man kan köpa några meter kopparrör, typ 5mm, platta till ena änden och bulta den på motorblocket, sen köper du en lite bit siliconeslang eller vanlig gumislang och fäster i änden som går in i cupén.
-och där sitter du med vanliga skyddskåpor/hörselkåpor som du har gängat i en nippel i :wink: ... skitenkelt och funkar grymmt bra!

riktigt snygg bil för övrigt!!

/mvh



Nja, det funkar faktiskt inte alls speciellt bra.

Vi har jämfört med riktiga grejor och man hör inga spikningar med "gratis metoden" när man hör med finprylarna.

Bilen ser bra ut Ludde. Hoppas det går att få ur lite mos ur maskinen också....


åfan? vet många som brukar lyssna efter spikningar på det sättet, man brukar ju även kunna använda sig utav en tratt istället för kåpor, men då vill det till ett tränat öra och helst ett separat broms och motorrum..men som du säger så hör man säkert mycket med nyare och finare teknik, framförallt på E-85:en.

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Per Eriksson
Posts: 1250
Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping

Post by Per Eriksson »

vad var det med kylningen som strulade?
/Per
a.k.a. Jevlar
fulingbusen
Posts: 1085
Joined: 20 Nov 2005, 20:56
Location: Karlstad
Contact:

Post by fulingbusen »

Bäckis wrote:Nja, det funkar faktiskt inte alls speciellt bra.

Vi har jämfört med riktiga grejor och man hör inga spikningar med "gratis metoden" när man hör med finprylarna.


Gäller detta spikningar med e85 eller även hederligt 1900-tals bränsle?

Ludde: Ser bra ut, ska bli intressant att se hur mycket det blir utav detta :)
User avatar
Ludde
Posts: 390
Joined: 04 Jan 2006, 13:58
Location: Vadstena

Post by Ludde »

Per Eriksson wrote:vad var det med kylningen som strulade?


dåligt med värme i kupén, kör el vattenpump du kanske vet va det är för fel :) annars ligger vatten tempen på 80g/c hela tiden...¨

kolla tråden:

http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=18914
M50 2.8L Turbo 900NM@4500Rpm

Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h


Projekt tråd:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3732
Post Reply