Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
M_Olsson
Posts: 208 Joined: 19 Aug 2007, 21:48
Location: Sala
Post
by M_Olsson » 08 Mar 2008, 18:45
bmw_fredde wrote: Blir grymt! vart har du köpt stolarna å vad kostade dom?
tack =)
Jag har köpt dom på
http://arostuning.e-butik.se/ V- sprint heter dom har jag för mig. 2000 kr styck. Mycket nöjd över dom.
M_Olsson
Posts: 208 Joined: 19 Aug 2007, 21:48
Location: Sala
Post
by M_Olsson » 08 Mar 2008, 18:46
wuffee wrote: ang att grenröret spricker och håller på (Har inte prövat själv men alla säger de).. De är väl bara att sätta sig med tigen och värma dit lite mer material i de påfrestade sömmarna?
aa jag funderar faktiskt på att byta eller sätta mig och tigga mera. Så man är säker att det håller. Eller köper jag mig ett annat
M_Olsson
Posts: 208 Joined: 19 Aug 2007, 21:48
Location: Sala
Post
by M_Olsson » 08 Mar 2008, 18:52
Sååå. Då var grejerna hemma.
Nu har framvagn och bakvagn kommit hem från lack. Vart riktigt bra. Mycket nöjd.
Och nya växellådan hämtade jag även idag. Kommer nog bli riktigt fint.
Även lådan kommer få lack på sig.
Mvh // Matte
M_Olsson
Posts: 208 Joined: 19 Aug 2007, 21:48
Location: Sala
Post
by M_Olsson » 09 Mar 2008, 19:36
Idag gjorde jag klart formen till huven, och bakluckan är nästan helt klart. Nästa helg kommer jag gjuta upp dom.
Skickar nog även iväg bilen på blästring invändigt,motorrummet,underbilen i månadsslutet.
Mvh // Matte
Tjottirotti
Posts: 764 Joined: 23 Jun 2007, 19:59
Location: Göteborg / Karlstad
Post
by Tjottirotti » 09 Mar 2008, 20:03
Jösses va bra detta blir!
Bmw 745 -85 618whp 848Nm
+46703905533
M_Olsson
Posts: 208 Joined: 19 Aug 2007, 21:48
Location: Sala
Post
by M_Olsson » 09 Mar 2008, 20:09
Tjottirotti wrote: Jösses va bra detta blir!
Tackar, Jag hoppas på detsamma.
=)
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 09 Mar 2008, 20:51
Stolarna är billiga och rätt snygga, men du kommer nog ångra dig när du försöker åka långt.
Det är i stort sett samma stol som Cobra Monaco. Ser OK ut men inte så bekväm i längde.
Vad är det för låda du köpt?
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
HULTA
Posts: 1387 Joined: 20 Nov 2005, 16:34
Post
by HULTA » 09 Mar 2008, 20:56
cosworth låda?
Team Boost Performance
+358405680216
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 09 Mar 2008, 21:00
Nej, det kan det väl inte vara? MAn monterar väl inte en sämre låda än original?
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
HULTA
Posts: 1387 Joined: 20 Nov 2005, 16:34
Post
by HULTA » 09 Mar 2008, 21:02
de liknar iallafall på en sån
man ja kan ju ha fel
Team Boost Performance
+358405680216
M_Olsson
Posts: 208 Joined: 19 Aug 2007, 21:48
Location: Sala
Post
by M_Olsson » 09 Mar 2008, 21:13
Bäckis wrote: Stolarna är billiga och rätt snygga, men du kommer nog ångra dig när du försöker åka långt. Det är i stort sett samma stol som Cobra Monaco. Ser OK ut men inte så bekväm i längde. Vad är det för låda du köpt?
Japp bra pris och snygga är dom. Det är de som räknas
hehe.
Jag är van
Har tävlat med mountainbike och downhill i 8 år förut. Så det här är rena lyckset att sitta på
Mne visst sköna är dom väl inte i alla fall.
Lådan är en tremec t45 som ja tänkte skicka till er. Montera en annan sprängkåpa på den är tänkt att ni ska få göra i så fall =)
Och lite små fix.
Mvh // matte
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 09 Mar 2008, 21:23
Så här skriver de själva:
If you are looking for a high performance transmission to back up a high torque engine, the Tremec T-45 is not your best choice. Tremec offers the TKO line of transmissions for higher torque applications.
Den är specad för 325 lb/ft vilket motsvarar 440Nm. Ingen monsterlåda direkt, men säkert OK. Frågan är om det är värt besväret att montera den då en ZF eller kanske tom en original Getrag håller ungefär lika bra?
Edit: Såg nu att du skulle köra M30. Då är det nog helt bortkastat att montera den lådan. Vanliga 535 lådan tafsar inte med en om man håller sig runt 600hk iaf.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
M_Olsson
Posts: 208 Joined: 19 Aug 2007, 21:48
Location: Sala
Post
by M_Olsson » 09 Mar 2008, 21:39
Bäckis wrote: Så här skriver de själva: If you are looking for a high performance transmission to back up a high torque engine, the Tremec T-45 is not your best choice. Tremec offers the TKO line of transmissions for higher torque applications. Den är specad för 325 lb/ft vilket motsvarar 440Nm. Ingen monsterlåda direkt, men säkert OK. Frågan är om det är värt besväret att montera den då en ZF eller kanske tom en original Getrag håller ungefär lika bra? Edit: Såg nu att du skulle köra M30. Då är det nog helt bortkastat att montera den lådan. Vanliga 535 lådan tafsar inte med en om man håller sig runt 600hk iaf.
Nej jag kommer köra m20. Står Kanske fortfarande m30 i början av tråden. Lär göra om lite. Har m20b25 jag bygger på.
Okej. Hmm va jobbigt med lådan då :S
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 09 Mar 2008, 21:41
ZF lådan är skottsäker till M20. Passar bolt on och kostar några tusenlappar och är vansinnigt skön att växla med.
Satsa på en sån istället så slipper du lägga massa pengar på att få dit en låda som säkerligen inte tål mer än ZF:en.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
M_Olsson
Posts: 208 Joined: 19 Aug 2007, 21:48
Location: Sala
Post
by M_Olsson » 09 Mar 2008, 21:43
Bäckis wrote: ZF lådan är skottsäker till M20. Passar bolt on och kostar några tusenlappar och är vansinnigt skön att växla med. Satsa på en sån istället så slipper du lägga massa pengar på att få dit en låda som säkerligen inte tål mer än ZF:en.
Alltså passar lådan som sitter på m535: orna bolt on. ??
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 09 Mar 2008, 21:46
Nej, ZF. Alltså från 525 TDS eller M3/328 E36. I stort sett oförstörbar.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
M_Olsson
Posts: 208 Joined: 19 Aug 2007, 21:48
Location: Sala
Post
by M_Olsson » 09 Mar 2008, 21:48
Bäckis wrote: Nej, ZF. Alltså från 525 TDS eller M3/328 E36. I stort sett oförstörbar.
Okej, mycket tacksam för dom orden. Då slipper ja kasta ut massa onödiga pengar då.
då är det bara att leta nytt. =)
Mvh // Matte