Race Taunus 20m -65 CSB Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
jag också. är helt otroligt imponerande av denna bil
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
när du är villig att sälja den så köper jag den!
Grenrör
I går kväll så började jag snida lite på mina grenrör, det är riktit skoj
Jag ska hämta min kylare me nu bara så jag kan göra några provisoriska fästen till den och ICn så jag inte behöver göra några stora konstiga ändringar på rören sen när dom sitter på plats.
Så här är det täkt iaf, kommer vrida de lite, men i stort så kommer de hamna såhär iaf.
Kollektorn är den som ska vridas lite närmare mot motorn.
Den ligger ganska nära fjädern och röret.
Snurran kommer hamna där ungefär skulle jag tro. inte bestämt vilket håll den ska vara på än bara men flänsen blir där den är ungefär.
Hängde på fronten och kollade var jag vill ha intrecoolern. Blev inte riktit så trångt som väntat, men de ska ju dit några rör till sen Bla 4" tryckrör osv.
En liten helhetsbild på de hela
Jag ska hämta min kylare me nu bara så jag kan göra några provisoriska fästen till den och ICn så jag inte behöver göra några stora konstiga ändringar på rören sen när dom sitter på plats.
Så här är det täkt iaf, kommer vrida de lite, men i stort så kommer de hamna såhär iaf.
Kollektorn är den som ska vridas lite närmare mot motorn.
Den ligger ganska nära fjädern och röret.
Snurran kommer hamna där ungefär skulle jag tro. inte bestämt vilket håll den ska vara på än bara men flänsen blir där den är ungefär.
Hängde på fronten och kollade var jag vill ha intrecoolern. Blev inte riktit så trångt som väntat, men de ska ju dit några rör till sen Bla 4" tryckrör osv.
En liten helhetsbild på de hela
MvH Klabbe
- vectramicke
Idag fick jag ett litet paket från Comp Cams med en special slipad 50mm till min motor.
Den är slipad efter Jens Guastavssons rekomendationer, som jag är helt övertygad om att de kommer bli hur kanon som helst.
Tack än en gång Jens för hjälpen.
Här kommer en sunkig mobil bild då kameran ligger i garaget.
Sen håller jag på lite så smått med grenrören fortfarande, får se om de blir något i helgen.
Den är slipad efter Jens Guastavssons rekomendationer, som jag är helt övertygad om att de kommer bli hur kanon som helst.
Tack än en gång Jens för hjälpen.
Här kommer en sunkig mobil bild då kameran ligger i garaget.
Sen håller jag på lite så smått med grenrören fortfarande, får se om de blir något i helgen.
MvH Klabbe
Har grejat lite i veckan, har inte blivit så mycke för jag håller på att svarva lite grejor åt en kompis.
Men de har blivit lite gjort på grenrören iaf.
Nått sånt här kommer de se ut sen är det tänkt. Blir ett litet ormbo
Även börjat så smått med andra sidan. Jag ska helsvetsa dom rören som är klara nu innan jag fortsätter med resten. Rostfritt drar sig som f*n.
Såhär kommer de se ut framifrån ungefär. Blir dock en hel del rör till.
Sen har jag även fått min dump, väntat länge på den. Fick även slangar och klämmor till alla tryckrör också nu.
Kommer även beställa alla alurör och spjällhuset nu i början på nästa vecka. Blir ett accufab 105mm
Men de har blivit lite gjort på grenrören iaf.
Nått sånt här kommer de se ut sen är det tänkt. Blir ett litet ormbo
Även börjat så smått med andra sidan. Jag ska helsvetsa dom rören som är klara nu innan jag fortsätter med resten. Rostfritt drar sig som f*n.
Såhär kommer de se ut framifrån ungefär. Blir dock en hel del rör till.
Sen har jag även fått min dump, väntat länge på den. Fick även slangar och klämmor till alla tryckrör också nu.
Kommer även beställa alla alurör och spjällhuset nu i början på nästa vecka. Blir ett accufab 105mm
MvH Klabbe
ser utmärkt ut som vanligt här
vart hittar du accufab 105mm spjäll?
mvh
vart hittar du accufab 105mm spjäll?
mvh
Nu är grenröret på vänstersidan upp punktat. Bara höger sidan kvar nu, men de kommer nog gå lite lättare då man slipper klura på hur man ska dra rören.
Sen återstår bara den dryga helsvetsningen.
Här kommer lite bilder iaf.
Borttaget från bilen och satt på svetsplattan. Denna sida upp i bilen.
Undersidan.
Röret till 7ans cylinder ser lite märkligt ut på denna bilden men de ser bättre ut i bilen.
Blev ett par fula glipor på ca 1mm men de får jag leva med anners hade jag fått slipa i all evighet. Känner mig ganska nöjd ändå med tanke på att de är de första grenröret jag gjort.
Sen återstår bara den dryga helsvetsningen.
Här kommer lite bilder iaf.
Borttaget från bilen och satt på svetsplattan. Denna sida upp i bilen.
Undersidan.
Röret till 7ans cylinder ser lite märkligt ut på denna bilden men de ser bättre ut i bilen.
Blev ett par fula glipor på ca 1mm men de får jag leva med anners hade jag fått slipa i all evighet. Känner mig ganska nöjd ändå med tanke på att de är de första grenröret jag gjort.
MvH Klabbe