Var ett tag sen man skrev nått ser jag nu, men bilen finns då kvar i alla fall, och de är lite smått påbörjat med vinterns uppdateringar, börjar få lite lust att skruva igen så snart är de nog i full gång.
Körde lite i tisdags med folk från långsta och de gick väll sådär men kul är de i alla fall, men har fortfarande stora problem med fästet som förhoppningsvis ska försvinna under vintern, vart frånkörd av LBT:s lilla fiesta som går oföskämt bra.
Nja lite händer de, just nu står de besiktning på schemat, ska göra de innan jag börjar med nått annat så slipper man krångla med de i början på sommarn.
Har breddare som ska monteras bak, har måttat med en lånad fälg, och 265 på 10 tums fälg ser ut att gå fint med breddarna, så då borde de gå in större slicks än förra året också. Så de ska köpas nya fälgar, dock lite svårt att hitta några som jag tycker ser bra ut.
Sen ska de monteras coilovers runt om och större bromsar fram, och så väntar jag på en 3-skivig tilton, så kan man köra med fullt laddtryck från botten i år.
Händer de nått med din?
MVH
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
Låter härligt med lite bredare sulor, vill inte se några fler såna där herrejösses-kast i 200 som vi fick se i somras
Fint med lite stöddigare koppling också.. tycker din Bmw-turbo är en bland få man ser som matar på fint redan från botten trots rätt hög toppeffekt... så lite mer ladd redan från början kan ju inte bli annat än skitfränt
Jo det har börjat hända lite, har shoppat kolvar, kamdrev å lite småtjafs. Ska köra ut den till skäve å riva motorn nu efter helgen när jag får frivecka.
Ja nå mer sånna kast vill jag inte heller va med om, var ju inte kul direkt, men de gick ju vägen den gången.
Blir nog hårt på gatan i sommar ser de ut som, paltens monster ser riktigt farligt ut, men jag har inte siktet ställt så högt, vill bara ha fäste så är jag nöjd ett tag, men vore kul om nån kunde ge jänkare en riktig match.
Hur ser receptet ut för din till sommarn?
Antar att Robin har nått på gång med sin också eller?
MVH
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
bmwpatrik wrote: Hur ser receptet ut för din till sommarn?
Antar att Robin har nått på gång med sin också eller?
MVH
Mitt recept blir c20let kolvar (calibra turbo, redan köpta), H-profilstakar, Megasqirt, OMP tryckplatta och sinterlamell, ordentliga drivaxlar, Holset hx35, MT streetradialer osv osv..
Om vinstutdelningen från jobbet som kommer i februari är för liten så får det bli original vevstakar i början på sommaren med lite snällare ladd som följd
Robin skulle bygga om å förstärka sin framvagn en hel del.. med tiden å pengarna som blev över efter det skulle han uppdatera motorn lite.