Hur se skillnad på FAG å ATE

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
bmwpatrik
Posts: 1227
Joined: 20 Nov 2005, 21:41
Location: Dalarna Norrhyttan

Hur se skillnad på FAG å ATE

Post by bmwpatrik »

Hur ser man skillnad på dessa två?

Det gäller en kopplingscylindern som sitter på lådan (slavcylinder), står inget på den, men på slangen står de FAG, men de betyder väll inte att de är samma märke på cylindern?

MVH Patrik
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Står det inget går det nog inte.

Vad spelar det för roll? Båda gör väl jobbet lika bra.
User avatar
bmwpatrik
Posts: 1227
Joined: 20 Nov 2005, 21:41
Location: Dalarna Norrhyttan

Post by bmwpatrik »

Jo de gör dom, men jag har en ZF låda från en 325 TDS och jag tänkte renovera slavcylindern, men får nog köpa en ny istället, då de inte går att ta reda på vilken sort de är.

MVH Patrik
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Aha.

Jag tror att FAG är klart vanligast, OBS, tror.
User avatar
camata
Posts: 230
Joined: 20 Nov 2005, 16:23

Post by camata »

Lite OT:
Har det någonsin suttit Girling-saker på BMWs?
St3v3
Posts: 1094
Joined: 20 Nov 2005, 14:39

Post by St3v3 »

Är den lite brun på slangen så är den FAG :D :D :D (kass söndagshumor)
John
Posts: 92
Joined: 21 Nov 2005, 18:09
Location: Stockholm

Post by John »

camata wrote:Lite OT:
Har det någonsin suttit Girling-saker på BMWs?

Jo, mina bromsok fram på min IX -89 tex.
Post Reply